Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Webinar Oportunitats i reptes d'empreses familiars en temps de COVID"

  • 15 de maig de 2020
Image de la noticia

Webinar: "Oportunitats i reptes d'empreses familiars en temps de COVID" de IVEFA (Institut Valencià per a l'Estudi de l'Empresa Familiar), en col·laboració amb ATREVIA , The Family Advisory Board y  la Cátedra de Empresa Familiar

L'Institut Valencià per a l'Estudi de l'Empresa Familiar (IVEFA) va organitzar ahir a la tarda, en col·laboració amb ATREVIA, The Family Advisory Board i la Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de València, el webinar 'Oportunitats i reptes d'empreses familiars en temps de la Covid-19 '. La trobada va comptar amb la participació de Manuel Bermejo, PhD president a The Family Advisory Board i professor a l'IE Business School; i Núria Vilanova, presidenta i fundadora de s'atrevia. Així mateix, l'esdeveniment va ser presentat pel president de IVEFA, Francisco Vallejo, i moderat pel director de la Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de València, Alejandro Escribá.

"Hem d'anar aprenent a adaptar-nos i a reinventar els nostres models de negoci, escoltant als nostres clients, treballadors i grups d'interès, per saber què és el que cada un d'ells necessitarà en el futur"

Durant el webinar, Alejandro Escribá va destacar que "hem d'evitar que aquesta aturada obligat de l'activitat econòmica acabi llastrant massa l'economia de les empreses i de la societat. En el cas de les empreses familiars, han sabut reaccionar molt ràpidament i els seus valors els van a ajudar a enfrontar-se a l'repte actual ". Escribá també va assenyalar que "és qüestió de temps que recuperem la normalitat completa i de tota aquesta situació hem d'anar aprenent a adaptar-nos ia reinventar els nostres models de negoci, mitjançant la humilitat, escoltant als nostres clients, treballadors i grups d'interès, per saber què és el que cada un d'ells necessitarà en el futur ".

Per la seva banda, Manuel Bermejo va aportar diverses conclusions a què ha arribat, després de dur a terme un estudi que va començar al mes d'abril per analitzar el comportament de les empreses familiars durant la Covid-19. Dades com que "el 90% de les empreses familiars pensen que van a patir una caiguda en la facturació; i 2 de cada 3 creuen que hauran de prendre mesures de reducció de personal ". No obstant això, aquesta anàlisi també deixa marge per cert optimisme "ja que un 81% adverteix oportunitats de créixer i un 75% ja està invertint en ser més potents quan això acabi, perquè no podem oblidar que estem en un mercat de lliure competència i hauríem sortir d'aquesta situació amb sostenibilitat competitiva, amb vocació de permanència ".

“Un 81% d'empreses familiars veu oportunitats de créixer i un 75% ja està invertint en ser més potents per quan s'acabi la pandèmia, de la qual s'hauria de sortir amb sostenibilitat competitiva i amb vocació de permanència”

Així mateix, va aportar el següent Decàleg de Recomanacions per a les Empreses Familiars: ser líders exemplars, màxima atenció a la caixa, establir un escenari de base de tancament per al 2020, repensar l'estratègia corporativa per al nou escenari, adoptar un Govern corporatiu, evolucionar el model de negoci, gestionar a les persones, reforçar el Consell de Família, revisar el Pla Estratègic Familiar, enovarse i transformar-se, sense perdre la seva essència.

“D'aquesta situació sortiran vives les Empreses Familiars que decideixin invertir, encara que doni vertigen, perquè la crisi passarà, però les decisions que prenguin avui seran importants a mig i llarg termini, no només a curt termini”

Finalment, Núria Vilanova ha remarcat que "d'aquesta situació sortiran vives les empreses familiars que decideixin invertir, encara que doni vertigen, perquè la crisi passarà, però les decisions que prenguin avui seran importants a mig i llarg termini, no només a curt termini ". En la seva opinió, "les empreses familiars són les que sempre han vetllat millor pels seus valors. És ara, més que mai, quan necessitem líders propers i, precisament aquest és el perfil d'l'empresari familiar ". "Estem en l'època de la nova transparència on és molt important el compromís. Aquestes claus són per a qualsevol companyia i especialment per a l'empresa familiar", ha conclòs. 

 

Pot consultar les notícies publicades per:

 

 

 

 

 

 

 

Imatges: