Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Seminari online: “Desafiaments actuals i futurs en el lideratge estratègic”

  • 22 de març de 2021
Image de la noticia

Al març de 2020 hauria d'haver tingut lloc l'onzena edició del Taller EIASM sobre Equips d'Alta Direcció i Investigació d'Estratègia Empresarial (el “Taller TMT”). No obstant això, a causa de la pandèmia vam haver de cancel·lar i posposar el taller. Desgraciadament, organitzar un taller TMT complet (físic) en la primavera de 2021 encara no és una opció. Malgrat això i pel fet que volíem arribar a la comunitat de tallers de TMT, organitzem un esdeveniment en línia a menor escala el 25 de març a les 15.00 i hem començat amb els preparatius per a una nova edició del taller de TMT en la tardor de 2021.


Dos destacats oradors, Lorenz Graf-Vlachy i Roque Echániz van debatre sobre “Desafiaments actuals i futurs en el lideratge estratègic”.

Durant el taller, es va convidar als participants a assistir a les presentacions de tots dos ponents i a participar en la part de preguntes i respostes de la sessió.

Lorenz Graf-Vlachy, professor de la Universitat de Dortmund, va comentar la importància dels CEOs en les crisis i com s'influïen mútuament. Va explicar les seues idees a través de diversos exemples, com BP i Airbnb, explicant com aquestes empreses havien superat les seues crisis sota la batuta de les seues CEOs. Basant-se en diversos estudis previs, va desenvolupar diferents característiques que havien de posseir els CEOs perquè l'estratègia de l'empresa fóra existosa, remarcant la personalitat entre elles.

Roque Echániz, consultor de McKinsey & Company, va destacar la importància de treballar la diversitat de perspectives en els equips directius i en els consells d'administració per a millorar la qualitat de les decisions estratègiques. També va assenyalar que en moments de crisis, és molt important adoptar una perspectiva flexible i "líquida" de l'estratègia de l'empresa.

Els participants també van tindre l'oportunitat d'unir-se a sales de treball específiques després de la sessió general, per a reunir-se amb altres col·legues i discutir sobre els temes plantejats i les possibles oportunitats i col·laboracions. Per a això es va organitzar una sala de grups de "trobada i salutació" per a xarrades informals.

Els objectius per a aquest seminari en línia van ser els següents:
- Mantenir-se en contacte amb la comunitat d'investigadors interessats ​​en TMT i estratègia empresarial;
- Brindar oportunitats per a interactuar amb col·legues i pensar en futurs projectes d'investigació;
- Obtenir inspiració per a oportunitats d'investigació i col·laboracions rellevants;
- Donar a conèixer els pròxims passos i plans futurs per al taller TMT.

La sessió es va desenvolupar amb gran fluïdesa, comptant amb al voltant de 50 participants.