Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Nota d'investigació 05/2015: Rentabilitat del capital i creiximent al mercat de la empresa familiar vs no familiar: anàlisi empíric al sector turístic espanyol

  • Autors: Camisón Zornoza, César; Forés Julián, Beatriz; Puig Denia, Alba
  • (2015).
  • Tipus de publicació: Informes
  • Rentabilitat del capital i creiximent al mercat de la empresa familiar vs no familiar: anàlisi empíric al sector turístic espanyol. Càtedra de Empresa Familiar, Universitat de València. Num.5. Octubre 2015

  • Resum:

    Aquest treball analitza l'acompliment de l'empresa turística, com a mesura de la seua fortalesa competitiva, a partir dels seus resultats economicfinancers, comparant el perfil de l'empresa familiar davant la no familiar. Aquest estudi es justifica per l'important paper que juga el sector turístic en l'economia espanyola i les seves perspectives de creixement a nivell mundial, així com per les seves característiques estructurals en part derivades pel notable pes d'empreses de propietat familiar. Els resultats económicfinancieros han estat mesurats d'acord amb la rendibilitat del capital de l'empresa, el seu creixement de les vendes i quota de mercat, la seva eficiència productiva i la seva solvència financera. Els indicadors objectius de resultats procedeixen de la pròpia empresa o de dues fonts secundàries: SABI i INFORMA D & B. Elanálisis de la competitivitat expost es completa amb altres indicadors basats en l'autoavaluació per la direcció en relació a la competència, capturats a través d'un estudi primari que compta amb una mostra de 1.019 empreses.

  • Depòsit legal: V-2766-2015 

    ISBN: 978-84-370-9862-3