Logo de la Universitat de València Logo Escola Valenciana d'Innovació LABORA-Universitat de València Logo del portal

Processos

 

  1. Denominació de la proposta i breu descripció

  2. Àmbit d'actuació

  3. Entitat i equip responsable

  4. Resum

  5. Públic objectiu

  6. Període d'execució i caracter del projecte

  7. Finançament

  8. Informació addicional

 

1. Denominació i breu descripció

Participació activa en projectes europeus

Projecte europeu del Programa d'Aprenentatge Permanent de la UE, CA3 (TIC) - 2011,2012. Un nou enfocament metodològic a la motivació en l'educació i la formació, basat en l'aprenentatge per projectes, utilitzant eines digitals de tipus social i col·laboratiu.

2. Àmbit d'actuació

Aquesta proposta es circumscriu a l'àmbit internacional (Europa).

3.  Entitat i equip responsable del projecte.

Centre SERVEF de Formació : PATERNA (CRNFP).

C/ Ciudad del Ferrol S/N - Pol. Industrial Fuente del Jarro.
46988 - Paterna (Valencia, Espanya)

Equip de treball
Ruiz Flores, Celia. (responsable)
Ferrando Corell, Amparo.

 

4. Resum

Projecte europeu de 6 països, liderat pel SERVEF des del CRNFP Paterna. Va desenvolupar un model per a millorar la motivació en l'educació i la formació, basat en l'aprenentatge per projectes, amb eines Web 2.0, i explorant integrar aquesta innovació en els programes formatius oficials.
Situació de partida: Desconnexió entre els programes i el que l'alumnat desitja aprendre, augmenta l'abandó escolar i crea un problema social i laboral significatiu a Europa. Objectiu: Despertar la motivació intrínseca en els alumnes amb dificultats d'aprenentatge a Espanya amb alumnat de FP Bàsica i Escoles Taller. Claus del model metodològic reAct: autonomia,creativitat i col·laboració.

  1. Un canvi d'actitud, d'aprenents passius a proactius, activitats creatives, definides i dirigides per ells.
  2. Obertura de mires, persones de diferents cultures mitjançant projectes col·laboratius del seu interès.
  3. Ensenyar-los a aprendre, desenvolupen habilitats cognitives i de pensament crític aportant independència i autonomia per a la seua integració social i laboral.

5. Públic objectiu

Persones joves aturades d'Europa, inclosos els col·lectius en risc d'exclusió social o amb dificultats d'aprenentatge derivats de causes socials, econòmiques, familiars, culturals, etc.

6. Període d'execució i caracter del projecte

 ✔ Projecte finalitzat. (01/01/2011- 12/07/2012). "Projecte europeu reAct- reactivating teachers and learners".

 ✔ Vocació de permanència.

Tipologia:
-  Programa (permanència en el temps).
-  Activitat (Duració limitada, no associada a cap projecte)
✔ Projecte (Conjunt d'activitats amb duració limitada i caracter finalista)

7. Finançament

Aquest projecte està finançat amb fons propis i per fons externs (Comissió Europea).
Fons propis:   25% 162.883€
Fons externs: 75% 488.643€
Import total:   100% 651.526€

8. Informació addicional

Nom Descripció Tipus de recurs
Fitxa de la bona pràctica

Document PDF (castellà)

Hennis, T. A pedagogical design framework to engage at-risk youth. Delft(Nederland): Technische Universiteit Delft (2015). Dissertació. Document PDF (anglés) (373p.)
Directrius per a l'enfocament metodològic de react. Directrius, guia. Document PDF (castellà) (37p.)