
El dimecres 21 de desembre, l’Observatori Català de la Joventut va impulsar un debat telemàtic al voltant del moviment juvenil pel clima i la seva participació a les xarxes social.
L’Observatori Català de la Joventut (OCJ) presentà l’informe ‘#4F: Hashtags For Future. El moviment juvenil pel clima a les xarxes socials’, una recerca que analitza el protagonisme de les persones joves en el moviment internacional Fridays For Future (FFF) i l’ús que fan de les xarxes socials.
El coordinador de l’estudi, Roger Soler-i-Martí (Universitat Autònoma de Barcelona), va presentar els resultats del treball que mostren l’evolució del moviment i la seua vinculació tant als debats i intervencions globals com a les entitats i moviments locals, així com també evidencien quins són els missatges i enfocaments que han contribuït més a la propagació del moviment. A través d’aquest estudi de cas també s’analitzen les característiques de la participació juvenil a Catalunya.
Amb títol ‘Els moviments juvenils pel clima a les xarxes socials’, la jornada continuà amb una taula rodona que comptà amb la participació de Pol Guàrdia, activista i membre de l’EYCA Youth Panel i amb Salvador Samitier, cap de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya.
- Programa (pdf)
- Consulta l’informe complet ‘#4F: Hashtags For Future. El moviment juvenil pel clima a les xarxes socials’