NOTA DE PREMSA
L'IRTIC crea la primera GameZone de simulació del Circuit de Montmeló per a la Fórmula 1

L’Institut de Robòtica i de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (IRTIC) del Parc Científic de la Universitat de València ha creat, juntament amb l’empresa valenciana Motrix, la primera F1 GameZone de simulació en el Circuit de Montmeló dirigit al públic assistent al Gran Premi. La Fórmula 1 ha confiat per a aquesta primera experiència a nivell mundial al tàndem format per l’IRTIC i Motrix per la seua dilatada trajectòria en investigació i desenvolupament de sistemes de simulació per a entorns de Racing. El simulador va ser presentat aquest cap de setmana a Montmeló amb un important èxit de participació, ja que va ser visitat per més de 700 persones i 200 d’elles van tenir l’oportunitat d’utilitzar-lo.
L’equip IRTIC – Motrix amb Sebastian Buemi després de la seua prova del simulador.
Marcos Fernández, investigador principal del projecte per part de l’IRTIC comenta que les tecnologies aplicades a la F1 GameZone “fins fa molt poc estaven reservades als pilots professionals, però gràcies a la investigació i el desenvolupament realitzat per l’IRTIC en aquesta línia ja poden desenvolupar-se simuladors professionals de F1 amb costos assumibles i puguen ser gaudits pel públic en general”. “Açò és un clar exemple de transferència en I+D+i entre la universitat i la societat per a acostar la tecnologia a usos quotidians”, insisteix Fernández.

Per la seua banda, Lionel Vizioso responsable de l’empresa Motrix indica: “gràcies a aquesta accessibilitat dels simuladors d’alta qualitat podem emprar aquests sistemes per a oferir als conductors amateurs eines que permeten gaudir a la gent d’experiències noves, a més poden servir per a descobrir a futurs campions del món, ja que amb aquestes eines és més fàcil avaluar el talent real dels joves pilots en un entorn controlat i amb un cost raonable”.

L’èxit assolit aquest cap de setmana pel prototip fa que la Fórmula 1 estiga planificant estendre aquest tipus de propostes per a espectadors a altres grans premis i incrementar el nombre de llocs de simulació disponibles perquè les plataformes siguen utilitzades per la màxima quantitat possible de participants.

SISTEMA DE COMPETICIÓ PROGRESSIU
La F1 GameZone està organitzada en forma d’un sistema de competició progressiu amb proves classificatòries en simuladors tipus gaming que permeten seleccionar als millors pilots. Els guanyadors en aquestes primeres proves, l’objectiu de les quals era implicar el públic assistent i transmetre l’emoció de les carreres, tenien la possibilitat de competir en el simulador desenvolupat per l’IRTIC basat en una plataforma de sis graus de llibertat i una pantalla embarcada de 330º de visió horitzontal i tres metres de diàmetre amb una superfície de projecció equivalent a 400 polzades.

Aquest simulador posseeix una tecnologia similar a l’emprada pels pilots professionals per a realitzar els seus entrenaments i ha estat íntegrament desenvolupat pels investigadors de la Universitat de València. En el set-up s’incloïa la retransmissió de les tandes en aquest simulador principal a través d’una pantalla gegant de manera que el públic tenia l’opció de gaudir també d’aquesta competició paral·lela, amb la qual cosa es va convertir en un dels focus d’animació del Circuit de Montmeló durant tot el cap de setmana.

BUEMI, GENE I SAINZ VAN PROVAR EL SIMULADOR
El sistema de competició dissenyat per Motrix incloïa, a més de les tandes classificatòries, una competició per temps sobre el citat simulador que va permetre seleccionar al millor pilot aficionat del cap de setmana. Aquest premi va recaure sobre Antonio Fernández, d’Almeria, amb una volta de 1.26:275, temps similar a l’aconseguit per pilots professionals que van provar el simulador com ara Sebastian Buemi, tercer pilot de RedBull, Marc Gene –equip Ferrari- o Carlos Sainz, GP3.

Exteriors del simulador F1GameZone en Montmeló
.


més informació