INICI>cursos> Curs Paisatge de la Terra a través del Cinema ....................................................................................................

 

Curs Paisatge de la Terra a través del Cinema

 

3 crèdits

 

Del 13 de gener a 13 de febrer de 2009

 

 

inscripció

 

ELS PAISATGES DE LA TERRA A TRAVÉS DEL CINEMA

 

 

Professors:

Artemi Cerdà

Merche Berenguer Bodí

 

Departament de Geografia. Universitat de València.

Blasco Ibáñez, 28, 46010-Valencia.

artemio.cerda@uv.es

http://www.uv.es/~acerda

Presentació

L'estudi del paisatge és clau per a la educació ambiental i la comprensió dels balanços d'energia i matèria en la Terra. El cinema presenta una magnífica oportunitat per conèixer i entendre el paisatge terrestre.

El curs pretén utilitzar l’art -el cinema- com a via d’aprenentatge de conceptes bàsics del Medi Ambient del Planeta, i introduir a l’estudiant en la diversitat climàtica, biogeogràfica, edàfica i geomorfològica de la Terra.

Horari

Les sessions es desenvoluparan els dies 13-15-20-21-27-29 de Gener i 3-4-10-12 de febrer de 2009

Continguts

Introducció. El sistema climàtic terrestre. Balanç d'energia. Distribució del calor, evaporació i precipitació a la Terra. Distribució de la vegetació en la Terra. Circulació general de l'atmosfera. Masses d'aire i fronts. Climes del món. Vegetació, aigües i processos geomorfològics

La pluvisilva. Les zones humides equatorials. Fitzcarraldo. La misión. La reina de África. Los gritos del silencio. Aguirre o la cólera de Dios. Apocalipsis Now.

La Sabana. Zona tropical seca. Memorias de África. Hatari.

Els deserts: climàtics, orogràfics, de corrent freda i continentals. Lawrence de Arabia. Centauros del Desierto. Las aventuras de Priscilla la reina del Desierto. El camello que llora. El vuelo del Fenix.

Les praderies i estepes. Horizontes de Grandeza. Bailando con Lobos. Una historia verdadera. Fargo. Los Puentes de Madison.

Boscos temperats. El oso. Doctor Zhivago. Pelle, el Conquistador.

Tundra i Taiga. Derzu Usala

Zones polars. Los colmillos del Diablo. Nanuk el esquimal.

 

inscripció

 

Horari: de 16 a 20 h.

Places: 40

Lloc: Sala d'Actes de la Faculta de Geografía i Història

Preu: 50 euros

 

 

MÉS INFORMACIÓ:

 

Universitat de València

Campus de Blasco Ibáñez

Gabinet de Política Científica: 96 339 50 00 - Fax: 96 339 50 08

C/ Menéndez Pelayo, 5, baix

46010 València

cdciencia@uv.es