INICI>cursos> Curs CIÈNCIA, PAISATGE, CINEMA I MEDI AMBIENT

....................................................................................................

Curs CIÈNCIA, PAISATGE, CINEMA I MEDI AMBIENT

2 crèdits

INSCRIPCIÓ


CURS CIÈNCIA, PAISATGE, CINEMA I MEDI AMBIENT  EDICIÓ 2011


INSCRIPCIÓ


Professors:
Artemi Cerdà

Felix Angel Gonzàlez Peñaloza
Merche Berenguer Bodí

Departament de Geografia. Universitat de València.

Blasco Ibáñez, 28, 46010-Valencia.

artemio.cerda@uv.es

http://www.uv.es/~acerda

Presentació
L'estudi del paisatge és clau per a la educació ambiental i la comprensió dels balanços d'energia i matèria en la Terra. El cinema presenta una magnífica oportunitat per conèixer i entendre el paisatge terrestre.

El curs pretén utilitzar l’art -el cinema- com a via d’aprenentatge de conceptes bàsics del Medi Ambient del Planeta, i introduir a l’estudiant en la diversitat climàtica, biogeogràfica, edàfica i geomorfològica de la Terra.

Horari
Les sessions es desenvoluparan els dies 31 de gener
 i els dies 1,2,7,8,9,10,14,15,16,17,21,22, 23 de febrer de 2011  de 15:30 a 18:30

Continguts

Introducció
. El sistema climàtic terrestre. Balanç d'energia. Distribució del calor, evaporació i precipitació a la Terra. Distribució de la vegetació en la Terra. Circulació general de l'atmosfera. Masses d'aire i fronts. Climes del món. Vegetació, aigües i processos geomorfològics

La pluvisilva. Les zones humides equatorials. Fitzcarraldo. La misión. La reina de África. Los gritos del silencio. Aguirre o la cólera de Dios. Apocalipsis Now.

La Sabana. Zona tropical seca. Memorias de África. Hatari.

Els deserts: climàtics, orogràfics, de corrent freda i continentals.
Lawrence de Arabia. Centauros del Desierto. Las aventuras de Priscilla la reina del Desierto. El camello que llora. El vuelo del Fenix.

Les praderies i estepes. Horizontes de Grandeza. Bailando con Lobos. Una historia verdadera. Fargo. Los Puentes de Madison.

Boscos temperats
. El oso. Doctor Zhivago. Pelle, el Conquistador.

Tundra i Taiga
. Derzu Usala

Zones polars
. Los colmillos del Diablo. Nanuk el esquimal.
 

 

INSCRIPCIÓ


 

Dies31 de gener  i els dies 1,2,7,8,9,10,14,15,16,17,21,22, 23 de febrer de 2011 

Horari: de 15,.30 a 18.30 h.
Places: 60

Lloc: Col·legi Major Lluis Vives

Preu: 30 euros

 

 

MÉS INFORMACIÓ:

Universitat de València

Campus de Blasco Ibáñez

Gabinet de Política Científica:
96 339 50 00 - Fax: 96 339 50 08

C/ Amadeu de Savoia 4 , segona planta

46010 València

cdciencia@uv.es