|
|
|
Expressar amb una sèrie d’índex simples en base al curs 02/03 l’evolució del nombre d’alumnes matriculats en l’assignatura d’Estadística registrats a la taula.
Curs |
Nombre de matriculats |
02/03 |
113 |
03/04 |
87 |
04/05 |
148 |
05/06 |
153 |
Si agafem com a període de referència el curs 02/03, l’índex de cada període l’obtindrem com a quocient del valor corrent pel valor del curs base.
Curs |
Operació |
Índex |
02/03 |
(113/113)100 |
100 |
03/04 |
(87/113)100 |
77.0 |
04/05 |
(148/113)100 |
131.0 |
05/06 |
(153/113)100 |
135.4 |
Tot i la simplicitat de les dades de partida, la lectura de la segona taula permet una anàlisi més immediata i ràpida de l’evolució temporal de la variable respecte al període base. Directament es llegeix que, el segon curs, la matrícula va representar només un 77% del valor del curs base, mentre que, per exemple, el percentatge d’increment del nombre de matriculats en el curs 05/06 és el 35% respecte al curs base.