Logo de la Universitat de València Logo Centre Rus Logo del portal

Visita de la Fundació Món Rus a la Universitat de València

• 29 de novembre de 2019
Image de la noticia

La delegació oficial de la Fundació Món Rus, encapçalada pel seu director executiu, Vladimir Kochin, va visitar entre els dies 25 i 27 de novembre la Universitat de València per invitació de la institució valenciana.
La rectora, Mavi Mestre, i el vicerector d'Internacionalització i Cooperació Carles Padilla, van rebre la delegació russa, que va assistir també a la reunió del consell assessor del Centre Rus i els seus directius. Es va tractar dels objectius i estratègies a curt i llarg termini, l'enfocament del qual és aconseguir la difusió i proliferació de la cultura i llengua russa en la Comunitat Valenciana.

En el marc de la visita es va anunciar la creació del Club Rus d'estudiants de la UV. Es va valorar molt positivament el projecte de l'Aliança d'universitats russes i espanyoles, de la qual forma part la UV amb altres set universitats públiques russes i espanyoles. Els joves del Club rus van mostrar el seu desig de buscar vies d'estrènyer els llaços d'amistat entre diferents cultures per a poder ampliar els horitzons dels seus coneixements i anar buscant els punts de comprensió mútua que permeten avançar cap a aquest futur en comú que  ambdues parts consideren necessari.
La delegació va visitar finalment  les classes de rus fomentades des del Vicerectorat d'Internacionalització conjuntament amb el Centre Rus, i va saludar als nombrosos alumnes animant-los descobrir la bellesa de la llengua i cultura russes.

Imatges: