Accedir a la pàgina principal de la UniversitatImatge decorativa
Vicerectorat de Cultura

Darío Villalba. El Cos Aïllat

Darío Villalba. El Cos Aïllat

Del 6 d'abril al 30 de juny de 2006

Sala Martínez Guerricabeitia - La Nau

Horari: de dimarts a dissabte de 10 a 13.30 hores  i de 16 a 20 hores. Diumenge de 10 a 14 hores. ENTRADA LLIURE

Visita visual

 

Darío Villalba (Sant Sebastià, 1939) Comença a pintar molt jove i ja el 1957 presenta la seua primera exposició a la galeria Alfil de Madrid. Aquest mateix any ingressa a l’Escola de Belles Arts de Sant Ferran, complementant aquests estudis amb els de Filosofia i Lletres i eixides freqüents a l’estranger. A partir de 1967 viatja sovint a Londres, on pren abundants fotografies d’escenes urbanes. Aqueixes investigacions pioneres a partir d’imatges fotogràfiques provoquen un giro a la seua trajectòria i significarà el seu llançament internacional. Representat de la Biennal de Venècia el 1970 y  Premi Nacional d’Arts Plàstiques 1983. En la present exposició mitjançant una obra principal, "L’espera i ratlles" (1989), estudiem la tècnica i la temàtica d’aquest artista plàstic, tot buscant paral·lelismes en una selecció de les seues obres. Aquestes obres es distribuiran en dues seqüències temàtiques que dialogaran entre si: – D’una banda, buscarem els ecos de "L’espera i ratlles" en altres obres del mateix autor. Farem una «dissecció» o «deconstrucció» d’aquesta obra principal, tot traient-ne els elements iconogràfics que la constitueixen (l’home encongit; les ratlles amenaçadores que «apunyalen» el llenç; la repetició obsessiva de postures i rostres), i la tècnica amb què s’ha fet, tant aquesta obra principal com les complementàries que l’acompanyen, i amb les quals dialoga.

 

Serà, per tant, un treball historicoestètic d’una obra d’art realitzat mitjançant imatges. La història de l’home de L’espera i ratlles contada amb imatges. – De l’altra banda, estudiarem la manera en què Villalba treballa el cos masculí. El cos aconsegueix la categoria d’icona, d’objecte artístic sobre el qual Villalba reflexiona sobre la mort i la vida, el pas del temps, la malaltia, la bogeria, la solitud, l’aïllament, el rebuig, el sexe i tot allò que mitjançant el cos podem sentir i transmetre. El cos ens defineix, ens dóna nom i ens permet donar nom al que ens envolta. El cos és allò immediat, allò sensible i, al mateix temps, té un fons, una història oculta que aquest embolcall físic no ens deixa veure. Aquesta foscor, aquesta cosa transcendent, és el que Villalba trau en les seues obres d’art, per això són un vehicle de comunicació amb la nostra part més íntima, desconeguda i pròxima a un temps.

 

 


Més informació: cultura@uv.es