10a Biennal Martínez Guerricabeitia "Contra natura"
10a Biennal Martínez
Guerricabeitia
"Contra natura"
Del 26 de gener al 20 de març de 2010
Museu de la Ciutat (Pça. de
l'Arquebisbe, 3) |
|

Daniel
Canogar. Enredos 3, 2008. Fotografia sobre alumini,
edició 1/3. 150 x 225 cm |
|
La defensa de la
natura, el desenvolupament sostenible o l’eixida de la
crisi centraran la Biennal Martínez Guerricabeitia
‘Contra natura’ és
l’ampli lema de la desena edició d’aquest prestigiós
certamen
Les biennals d’art són sempre una oportunitat per
observar les últimes tendències de la creació i per
invitar a la reflexió a través de l’art. El Patronat
Martínez Martínez Guerricabeitia (PMG) de la Fundació
General de la Universitat de València inaugurarà el
proper 26 de gener a les 19 hores la desena edició de la
Biennal Martínez Guerricabeitia amb el lema “Contra
natura” al Museu de la Ciutat de València. Aquest
certamen biennal d’art contemporani, que compta amb la
col·laboració de l’Ajuntament de València i de
l’Institut Valencià de Cinematografia (IVAC)-La
Filmoteca, i el patrocini de Banco Santander i de la
Fundación Cruzcampo, es podrà veure fins al 20 de març. |
|

Dionisio González. Heliópolis II, 2008. Fotografia
siliconada sobre metacrilat, Edició 3/3. 125 × 219 cm |

Alexander Apóstol. Av. Caracas, Bogotá # 7, 2006.
Fotografia digital. 100 x 135 cm |
|
Pensada per incentivar la creativitat de joves artistes
espanyols i augmentar alhora el patrimoni artístic de la
Universitat de València, en aquesta desena edició, la
Biennal Martínez Guerricabeitia fa encara concessions
més grans als artistes, ja que els deixa major llibertat
perquè hi aporten idees sobre qüestions que consideren
contra natura. |
|

Marina
Núñez. Ocaso, 2007. Vídeo monocanal, so, 56''. Espai
sonor: Iván Solano. Produït pel Centre d’Art La Panera,
Lleida. Sèrie de 3 + 1 PA |

Ángeles Agrela. 4ª lección de Anatomía, 2008. Acrílic
sobre paper. 200 × 150 cm |
|
“El
Patronat Martínez Guerricabeitia, fidel a la seua
idiosincràsia de denunciar la injustícia, la falta de
llibertat i l’opressió, ha volgut encabir-hi moltes
propostes que s’emmarquen al voltant d’un lema molt
ampli que es relaciona amb l’ecologia, la defensa de la
natura, el desenvolupament sostenible, el canvi en el
model de producció, la crisi del sistema econòmic o la
societat contemporània”, indica el director d’activitats
del PMG, Vicent Sanz. En definitiva, una biennal
compromesa que relaciona art i realitat “per conèixer
nous creadors i també per acarar aquests problemes
socials i polítics tan presents en l’actualitat
informativa a través de l’art”.
La mostra, com és habitual, la formen vint obres
d’artistes presentats per cinc crítics i cinc galeristes
de prestigi, que han elegit cadascun d’ells dues obres
de dos artistes espanyols. |
|

Enrique Zabala. Serie Rangali, 2009. Oli sobre lli. 170
× 250 cm |

Fernando Bayona. Siameses, 2009. Fotografia digital. 100
x 140 cm. Edició de dos exemplars |
|
20 anys des de la primera Biennal i 10 de la donació
El Patronat Martínez Guerricabeitia es va crear el 1989
per iniciativa de l’empresari Jesús A. Martínez
Guerricabeitia i de la Fundació General de la
Universitat de València, amb la finalitat de fomentar i
difondre l’activitat creativa en el camp de les arts
plàstiques contemporànies i incrementar el patrimoni
artístic de la Universitat de València. Des del 1990,
l’activitat més significativa del Patronat és
l’organització de la Biennal Martínez Guerricabeitia i
la col·lecció de llibres “Estètica & Crítica”. El
Patronat gestiona la col·lecció pictòrica donada per
Jesús Martínez a la Universitat de València el 1999, per
a l’exhibició de la quals disposa d’una sala a l’edifici
històric de La Nau. Des de la donació per Jesús Martínez
Guerricabeitia i la seua muller Carmen
García Merchante, traspassada a principi d’any,
la Universitat de València
ha esdevingut un dels centres acadèmics amb els fons
d’art del segle XX més importants de l’estat.
|
|

Santiago Mayo. Trenzados I, 2005. Oli sobre tela. 30 ×
30 cm |

Rómulo
Royo. Siameses, 2007. Tècnica mixta sobre paper
translúcid retroil.luminat. 200 × 200 cm |
|

Jordi
Bernadó. S/T, 2004. Còpia cromògena. 120 × 210 cm |
|
|
|