Artistes per Metges del Món
Sala
d’exposicions temporals de La Nau. Del 8 al 28
d’octubre.
Subhasta el 18
d’octubre a les 19,30.
|
Paco de la Torre. Sense títol (2001) |
METGES DEL
MÓN
és una organització no governamental
d’acció humanitària que intervé en emergències, realitza
projectes de desenvolupament, campanyes de
sensibilització en el quart món.
L’article 25 de
la Declaració Universal dels Drets Humans diu: “Tota
persona té dret a un nivell de vida adequat que li
assegure, així com a la seua família, la salut i el
benestar i en especial l’alimentació, el vestit, la
vivenda, l’assistència mèdica i els serveis socials
necessaris.” Aquest és l’objectiu que s’ha marcat Metges
del Món-Comunitat Valenciana en totes les intervencions
humanitàries.
El quart món el
formen els exclosos de la societat del benestar. Allà on
no arriben els recursos socials, ja siguen sanitaris,
jurídics, educatius, d’alimentació o vivenda. Així,
doncs, som una de les poques organitzacions humanitàries
que des de la seua creació dedica una gran part dels
seus recursos, econòmics, però sobre tot humans, a la
població que pertanny al nostre entorn però que viu en
les mateixes condicions que molts dels habitants dels
països empobrits. És el nostre repte més difícil:
acurtar les distàncies amb aquells als quals hem
allunyat amb el nostre estil de vida i prepotència.
Donem especial
rellevància als programes de reducció de danys. El
concepte de reducció de danys designa per a
nosaltres l’objectiu de frenar la progressió de
l’epidèmia de la sida. Un toxicòman que millora la
relació amb el seu entorn amb un programa
psicoterapèutic redueix danys; de la mateixa manera que
un toxicòman d’un programa de metadona, quan pren un
tuberculostàtic, redueix el dany del progrés de la seua
tuberculosi; igual si es promociona la utilització de
material estèril, l’ús del preservatiu, el fet de no
compartir xeringues o, fins i tot, el canvi de la via
d’administració. En tots aquests casos es redueix el
dany de la progressió de les malalties infeccioses com
ara la sida i també es redueix el dany de la
marginalitat.
Seguint
aquestes idees hem creat el Centre de Reducció de Danys,
integral i multidisciplinar, CEREDA, en el qual són
possibles totes les formes d’intervenció destinades a
disminuir la marginalitat pel consum de drogues així com
a prevenir el VIH-sida, especialment en els col·lectius
més vulnerables. L’estratègia d’intervenció del CEREDA
obeeix a la idea d’intervenció humanitària que mou
METGES DEL MÓN en totes les seues àrees de treball.
Es tracta d’intervencions adreçades a les persones més
deteriorades des del punt de vista sanitari i social.
|
|
|
El CEREDA du
funcionant un parell d’anys, però fa uns mesos va
decidir escometre una sèrie de reformes per ampliar les
seues instal·lacions i millorar la qualitat dels
programes. La necessitat de diversificar les fonts de
recursos econòmics ens ha portat a organitzar una
subhasta d’obres d’art la recaptació de la qual es
destinarà als programes de reducció de danys, als quals
cal afegir el Centre d’Atenció Sociosanitària per a
Immigrants, CASSIM, que continua prestant assistència
als immigrants en situació irregular que encara no han
obtingut la targeta sanitària -a què tots tenen dret amb
l’aplicació de la Llei d’estrangeri, i en el qual
s’imparteixen tallers sobre adaptació, salut i sistema
sanitari, immigració i integració social, recursos
socials i legislació sobre estrangeria, i s’hi porta a
terme un programa de promoció integral de la salut amb
el col·lectiu d’immigrants.
Al treball amb
aquests col·lectius d’exclosos cal afegir el treball
realitzat amb la població gitana, migrant o no, que viu
en assentaments amb condicions precàries i insalubritat.
A tots aquests
programes anirà destinada la recaptació de la subhasta
que tindrà lloc a l’Aula Magna de la Universitat de
València-Estudi General el 18 d’octubre a les 19,30
hores.
Contingut de la
subhasta:
Andreu
Alfaro |
Dona. |
Paper i grafit.
50 x 40,5
cm. |
Rafael
Armengol |
Sàtir i
mènada, 1995. |
Gravat
aiguafort.
Planxa: 55 x 70 cm.
Paper: 57 x 76 cm.
Tirada
25/25. |
Manuel Boix |
Sense títol, sèrie Frontissa.
|
Serigrafia
sobre llenç, H/C.
56,5 x 41,5
cm. |
Carmen
Calvo |
Queda solo
una hora, 1999. |
Tècnica
mixta i collage sobre paper.
69 x 49 cm. |
Mavi
Escamilla |
Sense títol, 1999. |
Tècnica mixta (ceres i oli).
33 x 24 cm |
Fuencisla
Francés |
Sense títol. |
Collage.
Oli sobre
paper.
50 x 50 cm. |
Ana García
Pan |
Sense títol,
1999. |
Tècnica
mixta sobre paper.
50,5 x 70
cm. |
Amparo Gil |
Sense títol,
sèrie Índoles del agua. |
Dibuix
pastís sobre paper Parole.
22,5 x 32,5
cm. |
Carmen Grau |
Hierro y
madera, 1989. |
Mixta sobre
taula, talla i altres materials.
103 x 123,5
cm. |
Gema Hoyas |
Sense títol,
1998. |
Fotografia
color 1/3.
40 x 60 cm. |
Carolina
Maestro |
Pintura. |
Acrílic i
vernís sobre cartó.
51 x 49 cm. |
Mariano
Maestro |
Limón y
pera, 1995. |
Acrílic i fusta.
31,5cm x 50cm |
Dolores
Pascual |
Lluvia. |
Tècnica
mixta sobre paper.
50,5 x 70 cm. |
Guillem Ramón |
Observador
y pez rojo. |
Tècnica
mixta sobre paper.
50,5 x 70
cm. |
Teresa
Tomás |
Juego de
cartas. |
Dibuix
sobre paper.
32 x 24 cm. |
Paco de la
Torre |
Sense títol,
2001. |
Oli sobre
paper.
29,7 x 21
cm. |
Joaquín
Michavila |
Racó del
llac. |
Acrílic
sobre cartó Dhaler.
41 x 36 cm. |
Carmen
Michavila |
Sense títol,
sèrie Lugares y juegos, 2001. |
Acrílic
sobre tela.
24 x 24 cm. |
Dolores
Garrido |
Bodegó
(pinceles y botellas), 1998. |
Oli sobre
llenç.
31,5 x 50
cm. |
Miguel
Molina |
¿Qué es lo
que hace que los hogares obreros de hoy sean tan
diferentes, tan atractivos? |
Objet trouvé
intervingut. |
Enrique
Algarra |
Sense títol,
1993. |
Infocrome.
17 x 27 cm. |
Jose Maria
Azkarraga |
El pájaro y
la ciudad, 1999. |
Fotografia
sobre bromur de plata.
28 x 28 cm. |
Luis Baylón |
Pies
desnudos, 1996. |
Fotografia
sobre paper, B/N.
48 x 49 cm. |
Enrique
Carrazoni |
UVI, 1993. |
Cibacrome.
80 x 110
cm. |
Mateo Gamón |
Paysage,
2000. |
Fotografia
sobre paper, B/N.
30 x 40 cm. |
Eduard Ibáñez |
Sense títol. |
Foto color
sobre alumini.
50 x 50 cm. |
Josep Vicent Monzó |
F43, sèrie
Animales, 1987. |
Còpia
d’època.
Fotografia
sobre paper color.
44 x 44 cm. |
Josep Vicent Monzó |
F32. Sèrie
Animales, 1987. |
Còpia
d’època.
Fotografia
sobre paper color.
44 x 44 cm. |
Pablo San
Juan |
Sense títol. |
Fotografia
sobre bromur de plata.
21 x 28 cm. |
Ana
Veintimilla |
Ventanas. |
Díptic.
Tècnica
mixta.
38 x 25 cm. |
|
Joaquín Michavila. Racó del llac |
A aquestes
obres s’afegeixen les que pertanyen a la col·lecció de
Metges del Món Espanya:
Rafael
Alberti |
Los gatos,
1989. |
Serigrafia.
85/100.
70 x 50 cm. |
Alighiero e
Boetti |
Pulcinella. |
Litografia
i collage. Tirada: 100 exemplars més 10 H/C i 10
P/A.
100 x 150
cm. |
Pierre
Alechinsky |
Milano,
1990. |
Gravat.
Tirada: 99.
92 x 70 cm. |
Balthus |
Válerie. |
Litografia.
Tirada: 100 exemplars més 20 proves i 10 P/A.
64 x 52 cm. |
Eduardo
Chillida |
Médicos del
Mundo. |
Gravat
4/100.
76 x 56 cm. |
Enzo Cucchi |
Sense títol. |
Punt sec i aiguatinta.
Tirada: 90
exemplars i 16 P/A.
93 x 140
cm. |
Braco
Dimitrijevic |
An apple a day keeps the doctor away,
1994. |
Litografia.
Tirada: 100 exemplars més 10 H/C i 25 P/A. Vuit
proves de taller i 30 en nombres romans.
102 x 70 cm. |
Eric Fischl |
Sense títol. |
Gravat.
Tirada: 100
exemplars més 3 H/C i 10 P/A.
76 x 56 cm. |
Josep Guinovart |
Imatge i ocell, 1992. |
Serigrafia.
116/150
70 x 50 cm. |
Ana
Mercedes Hoyos |
Porcelana. |
Litografia.
Tirada: 100 exemplars més 10 H/C, 10 P/A i quatre
proves de taller
100 x 117 cm. |
Paul Jenkins |
Aspects
d’Amadeus et les Autres |
Litografia.
40/40. Tirada: 40 exemplars més 5 P/A.
80 x 60 cm. |
Alex Katz |
Portrait of Ada. |
Serigrafia.
Tirada: 100 exemplars més 10 H/C, 30 P/A i cinc
proves de taller.
66 x 67 cm. |
Mimmo
Paladino |
Sense títol, 1993. |
Linogravat.
Tirada: 100
exemplars més 10 H/C i 10 P/A. 100 x 70 cm. |
Jaume
Plensa |
Twins. |
Litografia.
Tirada: 50 exemplars més 10 H/C, 10 P/A i dues
proves de taller.
110 x 100
cm. |
Albert
Ràfols Casamada |
Xaloc,
1991. |
Serigrafia.
64/100.
70 x 50 cm. |
Robert Rauschenberg |
Charms against harm, 1979. |
Serigrafia.
Tirada: 100 exemplars més 15 H/C i 25 P/A.
100 x 70 cm. |
James Rosenquist |
Gift wrapped doll, 1993. |
Litografia.
Tirada: 100 exemplars més 15 H/C i 25 P/A.
76 x 72 cm. |
Mimmo
Rotella |
Marilyn. |
Serigrafia.
Tirada: 100 exemplars més 10 numerades en romans, 20
H/C i 20 P/A.
130 x 94
cm. |
José María
Sicilia |
Sense títol, 1993. |
Litografia, linogravat, decapat i
collage.
Tirada: 50 exemplars més 10 H/C i 8
P/A.
64 x 98 cm. |
Antoni
Tàpies |
Espoir. |
Gravat i carbó.
Tirada: 50
exemplars més 10 H/C i 25 P/A.
76 x 108
cm. |
Bernard
Venet |
Combinaison
aléatorie de lignes indeterminées, 1993. |
Gravat.
Tirada: 50 exemplars més 20 H/C, 15 P/A i cinc
proves de taller.
110 x 140
cm. |
Juan Vida |
Cebra,
1989. |
Serigrafia.
4/125.
60 x 90 cm. |
Tom Wesselmann |
Monica in robe with motherwell |
Serigrafia.
Tirada: 80 exemplars més 20 numerats en romans, 16
H/C, 16P/A i tres proves de taller.
102 x 148
cm. |
Totes aquestes
obres s’exposaran fins al 28 d’octubre a la sala
d’exposicions temporals de La Nau. Cal afegir-hi el
gravat Médecins du Monde, d’Eduardo Chillida,
adquirit per la Universitat de València i que pertany a
la seua col·ecció. |
Enzo Cucchi. Sense títol. |
|
|
|