El projecte té com a suport bàsic per al seu
desenvolupament una exposició que estimula la formulació
de preguntes.
Algunes parts són estructurades i s’autocorregeixen. Això
obliga als xiquets i les xiquetes a buscar solucions.
Les tasques exigeixen cooperació, per tant treballen en
parelles basant-se en un “passaport” que van omplint
amb els seus descobriments i opinions personals de
manera que no és simplement un manual sobre la forma de
treballar en l’Exposició, sinó també una relació de la
pròpia experiència que després serveix per a treballs
posteriors a l’escola.
L’exposició consisteix en vuit seccions que segueixen un
ordre que facilita la comprensió dels conceptes. Al
principi es projecta un vídeo titulat Gent, després es
reparteixen els “passaports” que s’omplen amb les dades
personals i, ja per parelles, s’inicia el recorregut a
través d’un circuit de jocs.
En les diferents seccions s’aprenen diversos conceptes. A
LES APARENCES ENGANYEN, els alumnes descobreixen que a
vegades la realitat no és el que sembla, que observant
les mateixes coses cadascú les pot veure diferents. A
VERITABLE O FALS, s’anima els participants a no
acceptar-ho tot sense pensar. A FET O OPINIÓ, es comprèn
que algunes opinions poden ser veritat per a algunes
persones però no per a totes. A TOTS MENYS “JO”
descobreixen el que signifiquen les generalitzacions. En
els PREJUDICIS, aprenen el que són aquests i com poden
refutar-los. A LA VÍCTIMA INNOCENT, arriben a comprendre
quins són els mecanismes que generen aquesta víctima,
així com el “còmplice” i el “perdonavides”. A
DISCRIMINACIÓ, s’integren les activitats anteriors per
comprendre l’origen i les causes de la discriminació.
Finalment, a ELS PERIODISTES, se’ls anima a continuar
treballant, a investigar i a actuar en el seu entorn, la
família, el carrer, i l’aula per denunciar i combatre el
racisme i la xenofòbia.
Assemblea de Cooperació per la Pau. Passatge de la Sang, 5-43 -
València
Tel. 96 351 12 63 |