Programa
Àries i
canzonette de Mozart i Martín i Soler
Dedicate alle dame
(canzonetta)
Vicent Martín i Soler (1754-1806)
La preghiera
(larghetto)
La mercede
(allegretto)
La speranza
(andante)
L’innocenza
(allegretto)
Amore e gelosia
(andante
sostenuto)
La semplice
(andante)
Sonata en mi menor per a
viola de gamba i BC
Carl Friedrich Abel (1723-1787)
I
Moderato
II
Andante
III Minuet
Canzonette
i arietes
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
An Chloë - KV524
(allegro)
Oiseaux, si tous les ans - KV307/284d
(allegretto)
Ridente la calma - KV152/210a
(larghetto)
Un moto de gioia - KV579
(allegro
moderato)
Sonata IV en sol M
per a clavicèmbal
Franz Joseph Haydn (1732-1809)
I
Allegro
II Minuet
III
Presto
Dedicate alle dame
(canzonette italiane) Vicent Martín i Soler
(1754-1806)
La costanza
(largo)
La natura
(allegretto)
La risoluta
(allegretto)
La fede
(andante
con moto)
La pastorella
(allegretto)
La volubile
(allegretto
amoroso)
Erika
Escribá-Astaburuaga,
soprano
Carles
Magraner,
viola de gamba
Ignasi
Jordà,
clavicèmbal
* Concert
organitzat en el marc del congres internacional 'Els
mons de Vicente Martín y Soler' celebrat a València del
14 a 18 de novembre de 2006 |
ERIKA ESCRIBÁ-ASTABURUAGA.
Naix a València el 1977. Fa seus estudis musicals al
Conservatori Superior de València amb la soprano Gloria
Fabuel. Participa en el Festival Puccini del Palau de
València interpretant Suor Genovieffa en Suor
Angélica, de Puccini. El 2004 representa el
paper protagonista en Manon, de Massenet, després
de guanyar el primer premi en el Concurs de Cant Mirna
Lacambra de l’Escola d’Òpera de Sabadell. Participa en
la cloenda del festival de veus «Elles 2004», de
Sabadell. Ha participat en el II Cicle de Concerts de
Música Contemporània 2005, a la Societat General
d’Autors i Editors (SGAE) de València.
Ha cantat com a solista en obres de Schütz (Musikalische
Exequiem, interpretat al Palau de la Música de
Valencia), Haydn (Missa brevis en fa i Missa
in augustiis, «Nelsonmesse», amb el Cor de la
Generalitat Valenciana i l’Orquestra Ciutat de Torrent),
Mozart (Missa de la coronació), Mendelssohn (Elies,
op. 70, amb el Cor de la Generalitat Valenciana i
l’Orquestra de València) i Salvador Giner (Rèquiem).
Recentment va gravar les Cançonetes de l’agredolç,
d’Asíns Arbó, i va interpretar les XII Canzonette
Italiane, de Martín i Soler, amb la Capella de
Ministrers. És component titular del Cor de la
Generalitat Valenciana. L’abril del 2006 va guanyar el
primer premi de la Premsa i el tercer premi en el
Concurs Internacional de Música de Cambra Voix et piano,
lied et melodie, de Lió.
IGNASI JORDÁ
VENDRELL. Naix a Alcoi (Alacant) el 1974. Comença
els estudis musicals als vuit anys d’edat a València i
s’interessa posteriorment en la interpretació de la
música antiga amb instruments de teclat històrics.
Després d’obtenir el títol de Professor Superior de
Clavicèmbal amb el catedràtic Vicente Ros, al
Conservatori Superior de València, és becat en tres
ocasions per la Generalitat Valenciana. Va rebre classes
de Jan Willem Jansen al Conservatoire National de Région
de Toulouse i, després d’obtenir el diploma de final
d’estudis amb les més altes qualificacions, va estudiar
amb Pierre Hantaï a París i Rinaldo Alessandrini a Roma.
Ha interpretat recitals en diversos festivals de música
antiga com Benidorm, Menorca, Altea, Santiago de
Compostel·la i València i col·labora amb prestigiosos
grups com Capella de Ministrers, Musica Ficta, Ensemble
L’Amoroso, Música Reservata de Barcelona, Turiae
Camerata, Collegium Instrumentale, Orquestra de
València, etc. Treballa habitualment amb músics com
Guido Balestracci, Carles Magraner, Raúl Mallavibarrena,
Josep Maria Saperas, Bruno Turner o Francisco Rubio.
Ha enregistrat setze CD amb els grups Capella de
Ministrers i Musica Ficta per a segells discogràfics com
Cantus, Enchiriadis, Auvidis o La mà de Guido, alguns
d’ells premiats amb guardons com 10 de Répértoire o 5
estrellas Goldberg.
Ha impartit cursos i seminaris al Conservatori
d’Alacant, a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de
València o a la Setmana de Música Sacra de Benidorm. Ha
estat convidat com a professor de clavicèmbal i baix
continu dels cursos d’estiu «Camino de Santiago:
Cánticos, Cantigas y Cantos» i del «Curs Internacional
de Música Antiga de Solsona» en les últimes sis
edicions.
CARLES MAGRANER.
Naix a Almussafes, on inicia els estudis musicals, que
continua als conservatoris de València i de Carcaixent,
i on va obtenir el títol de Professor de Violoncel.
S’especialitza en la interpretació del violoncel barroc
i, a més, estudia viola de gamba al Conservatori de
Tolosa de Llenguadoc.
Ha col·laborat amb l’Orquestra Barroca Espanyola i ha
estat becat per la Universitat de Salamanca per a la
formació de la seua Orquestra Barroca. Ha estat director
artístic de l’Orquestra Barroca de la Comunitat
Valenciana, de l’Orquestra Reial i de l’Orquestra
Barroca de Xàtiva.
Du a terme una gran activitat concertística com a
solista i amb diverses agrupacions de cambra. Ha
dirigit diverses agrupacions instrumentals i vocals,
entre les quals es destaquen el Cor de la Generalitat
Valenciana i el quartet de violes de gamba Millennium.
Ha col·laborat amb directors d’escena com Àlex Rigola,
Juli Leal, Vicent Genovés, Jaume Martorell, Bigas Luna…
Ha estat comissari del Festival Mare Nostrum de La
Beneficència, director artístic del Festival Música,
Història i Art i de diversos cicles de música antiga i
barroca de la Comunitat Valenciana.
És director de la Capella de Ministrers, amb la qual ha
fet nombrosos concerts en els festivals més
prestigiosos. Ha fet el muntatge de diversos
espectacles dels segles XI a XVIII: ha recuperat la
versió escenificada de la sarsuela inèdita La
madrileña, de Vicent Martín i Soler, el primer
Oratori Sacre espanyol, la versió més antiga del Misteri
d’Elx, etc. |