|
Promereris sume laudis
Prosa.
In Annuntiatione Domini
Instrumental
Gaude, chorus omnium
[Angelus]
Motet
O Monialis Concio Burgensis
Planctus.
A la mort de l’abadessa Agüero
Ave caro splendida
[Omnes]
Conductus.
Motet
Belial vocatur
Conductus.
Motet. Presentació del Senyor
Ex illustri
Motet. Sancta Catalina
Maria, Virgo Virginum
Prosa.
De Sancta Maria
Rex obiit
Planctus.
A la mort d’Alfons VIII (+1214)
Dum sigillum
Conductus
Hec est Mater
Organum.
Beata Maria Virginia
Ad celsi conubia
Prosa.
Sancta Catalina Instrumental
Rex eterne maiestatits
Prosa.
Sancta Maria Magdalena
Amor vincens/Mariae praeconio [Aptatur]
Motet. Beata Maria Virginia
Quis dabit capiti meo
Planctus
Mulierum hodie/Mulierum
Motet. Santa Anna
Fa fa mi/Ut re mi
Exercici de solfeig
Iam nubes/Iam novum [Solem]
Motet Instrumental
O Maria Virgo/Maris [In veritate]
Conductus.
Motet. Beata Maria Virginia
Plange Castella misera
Planctus.
A la mort del rei Sancho (+1158)
Virgines egregie
Prosa.
Comú de les verges
Verbum bonum et suave
Organum.
Prosa. De Sancta Maria
Capella de Ministrers
Carles Magraner, director |
|
CAPELLA DE MINISTRERS
Des de la seua creació el 1987, el grup Capella de
Ministrers, dirigit per Carles Magraner, ha salvat de
l’oblit part del nostre patrimoni musical des de l’edat
mitjana fins al 1800 i, gràcies al gran rigor històric
pel qual es regeix i al seu gust per la bellesa, ens ha
permès de gaudir d’aquests testimonis musicals.
L’activitat concertística de la formació ha estat molt
intensa des del començament i ha recorregut les millors
sales de música d’Espanya: Auditori Nacional, Palau de
la Música de València i Palau de la Música Catalana.
Així mateix, ha participat en nombrosos festivals, entre
els quals cal destacar el Festival de Música Antiga de
Barcelona, Madrid Cultural 1992 (amb la recuperació de
l’òpera Los elementos d’Antonio Literes), el XXIV
Festival de Teatro Clásico d’Almagro, el XVII Festival
de Peralada, la Quincena Musical Donostiarra, Los
Veranos de la Villa (Madrid), el Festival Grec
(Barcelona), el Festival Internacional de Música i Danza
de Granada i el Festival de Música Religiosa de Conca.
No obstant això, la seua projecció és també
internacional i ha realitzat gires per França, Bèlgica,
Romania, Portugal, Holanda, Egipte, Itàlia, Alemanya, el
Marroc, Anglaterra, Polònia, Tunísia, Argentina, el
Brasil, els EUA, Mèxic, Finlàndia i Àustria.
Aquesta trajectòria d’estudi i recuperació de la música
antiga ha quedat recollida en els 31 discos que ha
enregistrat per a EGT, Blau, Auvidis i CDM, el segell
discogràfic exclusiu de la Capella de Ministrers. Tots
aquests treballs han rebut els millors premis de la
premsa especialitzada i altres distincions, entre les
qual destaquen la del Ministeri de Cultura a la millor
producció discogràfica i el premi Important de
l’editorial Premsa Valenciana.
La seua activitat ha anat més enllà de l’estrictament
musical i ha realitzat incursions en les arts
escèniques, on ha col·laborat amb directors com Àlex
Rigola, Juli Leal, Vicent Genovés, Jaume Martorell i
Bigas Luna; amb coreògrafs com Santiago Sempere, i amb
músics d’altres disciplines com Joan Enric Lluna o
Miguel Marín. Ha recuperat la versió escenificada de la
sarsuela inèdita La madrileña de Vicent Martín i
Soler, el primer Oratorio Sacro espanyol i una
aproximació històrica a la interpretació del Misteri
d’Elx. La seua música del Cant de la Sibil·la
forma part de la banda sonora de la pel·lícula Son de
mar de Bigas Luna. Aquest treball suposa l’inici
d’una relació professional amb el director català, qui
va requerir la participació de la Capella, l’any 2003,
en l’adaptació de Comedias bárbaras de
Valle-Inclán, que va clausurar la II Biennal de
València.
La Universitat de València patrocina les activitats
d’investigació i difusió del patrimoni realitzades per
la Capella de Ministrers.
www.capelladeministrers.es
CARLES MAGRANER
Va nàixer a Almussafes, on va iniciar els seus estudis
musicals. Els va continuar als conservatoris de València
i de Carcaixent, on va obtenir el títol de Professor de
Violoncel. Es va especialitzar en la interpretació del
violoncel barroc i, a més, va estudiar viola de gamba al
Conservatori de Tolosa de Llenguadoc.
Ha col·laborat amb l’Orquesta Barroca Española i ha
estat becat per la Universitat de Salamanca per a la
formació de la seua orquestra barroca. Ha estat director
artístic de l’Orquestra Barroca de la Comunitat
Valenciana, de l’Orquestra Reial i de l’Orquestra
Barroca de Xàtiva.
Porta a terme una gran activitat concertística com a
solista i amb diverses agrupacions de cambra. Ha dirigit
diverses agrupacions instrumentals i vocals, entre les
quals destaquen el Cor de la Generalitat Valenciana i el
quartet de violes de gamba Millennium. Ha col·laborat
amb directors d’escena com Àlex Rigola, Juli Leal,
Vicent Genovés, Jaume Martorell i Bigas Luna.
Ha estat comissari del Festival Mare Nostrum de La
Beneficència, director artístic del Festival Música,
Història i Art i de diversos cicles de música antiga i
barroca de la Comunitat Valenciana.
És director de la Capella de Ministrers, amb la qual ha
fet nombrosos concerts en els festivals més
prestigiosos. Ha realitzat el muntatge de diversos
espectacles dels segles
xi al
xviii: ha
recuperat la versió escenificada de la sarsuela inèdita
La madrileña de Vicent Martín i Soler, el primer
oratori sacre espanyol, la versió més antiga del Misteri
d’Elx, etc. |