PROGRAMA
I
Giunse al fin il momento (de Les noces de Fígaro)
Wolfgang Amadeus Mozart
(1756-1791)
Quel guardo il cavaliere (de Don Pasquale)
Gaetano Donizetti
(1797-1848)
Oh, mio Babbino caro
(de Gianni Schicchi)
Giacomo Puccini
(1858-1924)
Quando m’en vo
(de La Bohème)
Giacomo Puccini
(1858-1924)
II
Tríptic de cançons:
I. Por el aire van
II. De Cádiz a Gibraltar
III. A la flor, a la pitiflor
Marinela
(de
La canción del Olvido) José Serrano
(1873-1941)
La
Giralda
Joaquín Turina
(1882-1949)
Habanera:
madre de mis amores
(de
Monte Carmelo)
Federico Moreno Torroba
(1891-1982)
Me
llaman la primorosa
(de
El barbero de Sevilla) Gerónimo Jiménez
(1854-1923) |
YOLANDA
MARÍN
Naix a València on finalitza els estudis superiors de
cant amb la soprano Gloria Fabuel. Ha assistit a cursos
de perfeccionament impartits per Ileana Cotrubas,
Francisco Kraus, Gloria Fabuel, Dalton Baldwin, Ernesto
Palacio, Raina Kabaivanska, Wolfram Rieger, Ana María
Sánchez, Enedina Lloris i Monserrat Caballé. Ha
realitzat diversos recitals i concerts com a solista per
gran part de la geografia espanyola i també a Dinamarca.
En el camp del repertori simfonicocambrístic interpreta
com a solista El Messies de Händel, la
Cantata 147 i la Cantata
del cafè
de J. S. Bach, entre altres. En sarsuela debuta amb
La tabernera del puerto de P. Sorozábal,
interpretant el paper de Marola. En òpera ha debutat en
els papers de primera dama de La flauta màgica,
Despina de Cosí fan tutte, Blonde, d’El rapte
en el Serrallo, Susanna de Les
noces de Fígaro,
totes de W. A. Mozart, i Clorinda de l’òpera
La Cenerentola,
de Rossini. Col·labora com a solista amb la Capella de
Ministrers, dirigida per Carles Magraner i l’Ensemble
Fontegara, dirigit per Raúl Mallavibarrena. Ha estat
guanyadora de diversos premis en diversos concursos de
cant, tant nacionals com internacionals. Al novembre de
2008 va protagonitzar l’espectacle Les dones de
Puccini, juntament amb Ana María Sánchez i Elisabete
Matos, a l’Auditori de Múrcia i al Teatre Castelar
d’Elda. Recentment ha debutat al Teatro de la Zarzuela
amb l’antologia Una
noche de zarzuela,
sota la direcció escènica de Luis Olmos i musical d’A.
Diemecke i Cristóbal Soler. En breu iniciarà una gira
amb aquest espectacle al Teatro Campoamor d’Oviedo.
CARLOS
APELLANIZ
Naix a Irun (Guipúscoa). Comença els estudis musicals a
l’Ecole Nationale de Musique de Bayonne Côte-Basque, amb
la pianista Françoise Doué, on és guardonat amb la
medalla d’or. Perfecciona la seua formació musical al
Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de
París (Villette), sota la tutela de Jacques Rouvier i
Pascal Devoyon, i és guardonat amb el primer premi de
piano i el primer premi de música de cambra per
unanimitat. Continua la formació a l’Escola Superior de
Música Reina Sofia, amb Dimitri Bashkirov i Galina
Eguiazarova. Així mateix ha rebut consells de mestres de
la talla d’Alicia de Larrocha, León Fleisher,
François-René Duchable, Darío de la Rosa, Emil Naoumoff,
etc. Ha actuat com a solista junt amb unes quantes
orquestres com l’Orchestre Nationale de Bayonne
(França), Orquestra de Cambra Andrés Segovia, Orquestra
Pablo Sarasate (Pamplona), etc. És membre fundador del
B3-Brouwer, trio amb què participa assíduament en
nombrosos festivals internacionals. És pianista solista
del Grup Instrumental de València. Actualment és
professor de piano al Conservatori Superior de Música de
València i al Conservatori Superior de Música d’Aragó.
Acaba d’enregistrar amb el B3 Brouwer Trio la integral
de música per a trio de Leo Brouwer, i també la integral
de les sonates i interludis per a piano preparat de John
Cage. En breu enregistrarà la integral per a piano de
Jesús Torres. |