Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme (ECONCULT) Logo del portal

Joan Sanchis, investigador d’Econcult, participa en el debat europeu sobre la reducció de la jornada laboral

  • 12 de novembre de 2025
Image de la noticia

L’investigador Joan Sanchis, membre del grup d’investigació Econcult de la Universitat de València, participarà com a ponent en el fòrum “Working Time Reduction in Europe: Policies, Practices and Perspectives”

, que tindrà lloc el pròxim 20 de novembre al Parlament Europeu (Brussel·les). La trobada, organitzada per la European Work-Time Network (EWTN) i acollida pels eurodiputats Vicent Marzà (Greens/EFA) i Estrella Galán (The Left), reunirà experts, sindicats i responsables polítics per a debatre sobre les polítiques de reducció del temps de treball a Europa.

Durant la seua intervenció, Sanchis presentarà alguns resultats i  conclusions de la seua tesi doctoral, recentment defensada a la Universitat de València sota la direcció dels professors Raúl de Arriba Bueno i Josep Banyuls Llopis. La seua investigació analitza les condicions polítiques i socials que han permés impulsar la setmana laboral de quatre dies en diversos països europeus, destacant com aquesta mesura obri “una finestra d’oportunitat cap a un nou contracte social” beneficiós tant per a les empreses com per a les persones treballadores. Els resultats empírics obtinguts en els programes pilot de Portugal, el Regne Unit i la Comunitat Valenciana evidencien millores en productivitat, benestar i atracció de talent.

Sanchis subratllarà, a més, que la major disponibilitat de temps lliure derivada de la reducció de la jornada té un impacte positiu en la participació cultural i creativa de la ciutadania. Segons els resultats de l’experiment pilot de la ciutat de València en 2022, l’increment del temps disponible es va traduir en un augment de les pràctiques culturals, reforçant la idea del “dret al temps” com a nou eix vertebrador de les polítiques laborals. Amb aquesta aportació, l’investigador d’Econcult contribuirà a situar l’evidència científica al centre del debat europeu sobre el futur del treball.

Per a assitir virtualment en el esdeveniment: