Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme (ECONCULT) Logo del portal

La Càtedra Espais impulsa el seminari “Equipaments culturals / Indicadors” a la Universitat de València

  • 20 de febrer de 2026
Image de la noticia

El divendres 20 de gener de 2026, de 12:00 a 14:00 hores, l’Aula 2p02 del Departament d’Economia Aplicada acull el seminari «Equipaments culturals / Indicadors», una sessió centrada en l’anàlisi dels instruments de mesura i avaluació de les infraestructures culturals.

Econcult · Universitat de València

La Càtedra Espais impulsa el seminari “Equipaments culturals / Indicadors” a la Universitat de València

El divendres 20 de gener de 2026, de 12:00 a 14:00 hores, l’Aula 2p02 del Departament d’Economia Aplicada acull el seminari «Equipaments culturals / Indicadors», una sessió centrada en l’anàlisi dels instruments de mesura i avaluació de les infraestructures culturals. L’activitat compta amb el suport de la Càtedra Espais per a la Cultura, la Creativitat i la Innovació (ESPACIOS) i s’inscriu en el marc de les seues línies de treball orientades a la generació de coneixement aplicat a les polítiques culturals.

El Ministeri de Cultura posa en marxa, a través d’Econcult, ESPACIOS. Para la Cultura, la Creatividad y la Innovación, una iniciativa destinada a reforçar els espais culturals del conjunt de l’Estat mitjançant eines de coneixement i innovació que permeten prendre decisions més justes i efectives. El projecte, liderat per Pau Rausell i desenvolupat per la Universitat de València a través d’Econcult (Unitat d’Investigació en Economia de la Cultura i Turisme de la Universitat de València), se centra en la generació de coneixement sobre infraestructures, espais i equipaments destinats a la cultura, la creativitat i la innovació.

En el seminari participen com a ponents Pau Rausell, Virgilio Pérez Giménez, Chema Segovia i Manuel Genovés, membres vinculats a Econcult.
Pau Rausell

Professor titular d’Economia Aplicada (UV) i director d’Econcult. Especialista en economia de la cultura i anàlisi de l’impacte socioeconòmic de la cultura.

Virgilio Pérez Giménez

Professor d’Economia Aplicada (UV) amb experiència en mètodes quantitatius i Big Data. Treballa en la construcció d’indicadors i conjunts de dades socioeconòmiques.

Chema Segovia

Membre d’Econcult i Culturalink. Desenvolupa metodologies d’avaluació cultural i projectes en la intersecció entre ciutat, cultura i innovació.

Manuel Genovés

Membre de l’equip tècnic d’Econcult (UV). Participa en tasques d’anàlisi i suport tècnic en projectes de recerca aplicada.

La sessió ofereix un espai de debat acadèmic sobre els indicadors necessaris per comprendre el paper dels equipaments culturals en els ecosistemes creatius i reforçar la presa de decisions basada en evidència.

La Càtedra Espais actua com a motor de recerca, formació i transferència de coneixement, amb l’objectiu d’implementar polítiques que garantisquen el dret a la cultura, consoliden ecosistemes creatius i promoguen la innovació. Entre les seues actuacions destaca la millora i ampliació de la base de dades d’equipaments culturals, la capacitació de professionals i estudiants mitjançant tallers i premis, el suport a la recerca i publicació científica en accés obert i la creació de xarxes i espais de visibilitat pública.

Amb iniciatives com aquest seminari, la Càtedra Espais reforça el seu paper com a espai de connexió entre dades, tecnologia i comunitat cultural, contribuint a una gestió més informada i orientada a l’impacte territorial.

Econcult – Universitat de València
Imatges: