Per Tothom: I+Q+i

Paco Tomás

8. LA PROJECCIÓ SOCIAL I EL COMPROMÍS CÍVIC

ExpoLa Universitat de València manté nombrosos vincles i relacions amb altres organitzacions del seu entorn i amb la societat valenciana. A vegades, aquestes relacions són resultat de la vinculació directa i la cooperació en projectes; a vegades, ho són de la presència de la Universitat en els mitjans de comunicació. A fi d'aconseguir una cooperació més estreta i una millor visibilitat social de la Universitat, ens proposem prestar especial atenció als processos de comunicació entre Universitat i societat, adoptant una política d'imatge i desenvolupant els instruments idonis per a això.

Propostes:

Planificació de la comunicació externa de la Universitat

  • Elaboració i coordinació de la comunicació corporativa: preparació, organització i desenvolupament de les informacions que la Universitat transmetrà a l'exterior; realització d'un pla de comunicació corporatiu que contemple els continguts de comunicació en els distints nivells i serveis respecte a temes acadèmics, d'investigació, culturals i de cooperació; increment de la presència de la UV en els mitjans de comunicació amb notícies relacionades amb la qualitat de la formació, el potencial investigador, activitats culturals i la qualificació del seu personal.
  • Comunicació dirigida a públics específics: creació d'un pla de divulgació de l'activitat docent i investigadora del personal de la Universitat i dels grups d'investigació així com presentació de llibres, de projectes, congressos, etc.; potenciació de la col·laboració amb les institucions públiques (ajuntaments, Diputació, Generalitat) i privades (cambres de Comerç, associacions sindicals i col·legis professionals…).

Mantenir i reforçar la sensibilitat respecte a les demandes socials

  • Desenvolupament de la responsabilitat social corporativa de la institució.
  • Difusió dels valors de respecte mediambiental i de desenvolupament sostenible.
  • Realització d’accions de sensibilització i actuacions contra tot tipus de discriminacions (gènere, raça, religió, cultura, i altres).
  • Realització d’accions de sensibilització respecte als drets de tots els col·lectius socials (immigrants, discapacitats, persones maltractades).
  • Elaboració d’accions destinades a promoure el respecte a totes les cultures i a afavorir els espais de trobada interculturals.
  • Increment de la promoció i la col·laboració amb programes de voluntariat.
  • Augment de les activitats de cooperació al desenvolupament.

Instruments de comunicació i compromís

  • Potenciació de la marca de la Universitat, el seu merchandising i el sentiment de pertinença institucional.
  • Seguiment i avaluació de la imatge de la Universitat en els mitjans de comunicació i pels diferents públics i les seues percepcions.
  • Definició de la política d'imatge corporativa i harmonització de la denominació de la Universitat en els diferents mitjans i canals.
  • Sistema d'informació per a la comunicació que demane de manera sistemàtica dades sobre aspectes clau de la comunicació i compromisos.
  • Revisió de les instal·lacions i avaluació de la seua potència informativa com a edificis docents, investigadors, culturals i de serveis.
  • Potenciació de la Tenda de la Universitat.

[<] Tornar
[^] Programa electoral

Per qualsevol suggeriment, escriu a candidatura.francisco.tomas@uv.es