REGLAMENT PROVISIONAL DE SELECCIÓ DEL PROFESSORAT CONTRACTAT I INTERÍ DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA

 

 

CAPÍTOL PRIMER

Disposicions generals

 

 

Art. 1 Àmbit d’aplicació

 

1.       La present normativa regula els procediments de selecció i contractació dels professors ajudants, ajudants doctors, col·laboradors, contractats doctors, associats, emèrits i visitants, als que fa referència la secció 1ª del capítol primer del títol novè de la Llei 6/2001 Orgànica d’Universitats.  També regula els procediments de selecció de funcionaris interins dels cossos docents universitaris.

2.       La selecció del personal investigador, tècnic, o altre personal, per al desenvolupament de projectes d’investigació científica o tècnica, es regirà per les seues normes específiques.

 

 

Art. 2 Principis generals

 

  1. Les convocatòries i el procediment de selecció del professorat contractat i interí hauran de garantir el respecte als principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.
  2. La selecció del professorat contractat i interí es farà, amb caràcter general, per mitjà de concursos.
  3. La selecció i la contractació de professors emèrits es regularà per les disposicions específiques del capítol VII d’aquesta normativa.
  4. Excepcionalment, quan es donen circumstàncies d’urgència, es podran contractar professors associats d’acord amb els procediments de selecció establerts al capítol VIII d’aquesta normativa.

 

 

 

CAPÍTOL II

De les Convocatòries

 

 

Art. 3 De l’acord de convocatòria i la seua publicitat

 

  1. La convocatòria dels concursos serà acordada pel Rector, d’acord amb la relació de llocs de treball de la plantilla de professorat i les disponibilitats pressupostàries.
  2. Les convocatòries hauran de ser  públiques d’acord amb la Llei Orgànica de Universitats i la resta de normes que siguen d’aplicació, hi figuraran tots els requisits generals i específics per a concursar a las diverses places.
  3. La convocatòria de places de professor associat de ciències de la salut requerirà, a més a més, l’informe de la comissió de seguiment del concert entre la Universitat i les institucions públiques sanitàries.

 

 

Art. 4 Contingut

 

  1. Les convocatòries hauran d’indicar necessàriament el tipus de plaça convocada i, si escau, el tipus de contracte, el departament, l’àrea de coneixement, els requisits generals i específics que hauran de reunir els candidats i el termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, inclourà el model normalitzat d’instància i currículum que hauran d’emplenar els interessats.
  2. Juntament amb la convocatòria, es faran públics els barems i els membres de la comissió de selecció.
  3. La Universitat, per iniciativa fonamentada del departament, podrà expressar perfils a la convocatòria del concurs d’una plaça. S’anomena perfil a les activitats docents referides a una matèria que es curse per a l’obtenció de títols oficials de primer i segon cicle, que haurà de desenrotllar qui siga adjudicatari de la plaça; l’existència de perfil en cap cas no suposarà, per a qui obtinga la plaça, un dret de vinculació exclusiva a l’esmentada activitat docent, ni limitarà la competència de la Universitat per assignar-li distintes obligacions docents o investigadores, llevat del cas previst per l’article 5.3.

No obstant el que estableix el paràgraf anterior, no es podrà incloure perfils a les convocatòries de places de professor ajudant i ajudant doctor.

  1. També es podran incloure en les convocatòries altres indicacions, com la localitat on es desenvoluparà amb caràcter preferent l’activitat o, en el cas de places o contractes amb dedicació a temps parcial, una indicació genèrica (matí o vesprada) sobre l’horari de les tasques docents.

 

 

Art. 5 Requisits específics

 

  1. En les convocatòries de les places es podrà incloure, a proposta dels departaments, el requisit específic de coneixement del valencià a nivell mitjà. Aquest coneixement es podrà acreditar aportant el certificat de coneixement o bé, realitzant una prova de nivell que el Servei de Normalització Lingüística organitzarà per a totes aquelles persones interessades que ho sol·liciten. La prova es realitzarà, en qualsevol cas, abans que es reunesca la comissió de selecció.
  2. Només es podrà exigir als candidats una titulació universitària concreta si s’estableix aquest requisit en la convocatòria.
  3. Excepcionalment, en les convocatòries de professors associats es podrà exigir el requisit de desenvolupar una activitat professional concreta, sempre que aquest requisit es justifique pel perfil de la plaça i s’acredite la seua oportunitat.

 

 

 

CAPÍTOL III

De les Comissions de selecció de personal contractat i interí

 

 

Art. 6 Composició i nomenament de les comissions

 

  1. Els concursos per a la selecció del professorat contractat els resoldrà una comissió, integrada com s’estableix en l’article 171 dels Estatuts de la Universitat de València.
  2. Les comissions es renovaran anualment i coneixeran i resoldran els concursos corresponents únicament a un curs acadèmic. La proposta dels membres titulars i els seus suplents es farà abans del 31 de gener anterior al curs acadèmic al que es referesca la seua actuació. Les comissions es constituiran i aprovaran els barems per a cada tipus de plaça abans de l’1 d’abril.
  3. Excepte el president i el seu suplent, no es podrà formar part de les comissions de selecció, com titular o suplent, més de tres cursos acadèmics consecutius.

 

 

Art. 7 Règim de funcionament de les comissions

 

  1. Les convocatòries de les comissions s’hauran d’efectuar amb una antelació mínima de dos dies. Per la vàlida constitució de l’òrgan es requerirà la presencia del president i, almenys, la meitat dels vocals.
  2. El president designarà, quan la comissió es constitueisca per primera vegada, un secretari entre els vocals.
  3. En cas de vacant, absència, malaltia o altra causa legal que faça impossible  l’actuació d’un membre de la comissió, es procedirà a substituir-lo pel seu suplent. En el cas dels vocals, quan el suplent tampoc no puga actuar, la substitució s’efectuarà seguint l’ordre correlatiu dels vocals suplents. En cas d’absència del secretari, el president designarà un substitut entre els vocals presents.

No obstant això, no procedirà la substitució dels membres de la comissió, quan en diverses reunions consecutives, es tracte la producció d’un mateix tràmit administratiu amb una substantivat pròpia. A aquests efectes, s’entenen com a tals l’elaboració i aprovació dels barems, l’admissió i l’exclusió provisional o definitiva de candidats i, finalment, la baremació i l’elaboració de la proposta. Tampoc no es podrà variar la composició de la Comissió, respecte de la que va a actuar en primer lloc, quan es tinga que efectuar una nova proposta, com a conseqüència de l’estimació d’un recurs contra la proposta anterior.

4.      Els acords s’adoptaran per majoria simple. En cas d’empat, decidirà el vot de qualitat del president.

5.      De les reunions i els acords de les comissions de selecció s’estendrà l’oportuna acta, d’acord amb els models normalitzats que a aquests efectes facilitarà el vicerectorat de Professorat.

 

 

 

CAPÍTOL IV

Dels Barems

 

 

Art. 8 Elaboració i aprovació dels barems

 

1.      Per qualificar els mèrits, les comissions de selecció elaboren i aproven els barems d’acord amb el procediment que segueix: Redactada la proposta de barem per la comissió, el president la trametrà a la Junta de PDI perquè, en el termini de vint dies, emeta el seu informe. Vist l’informe preceptiu i no vinculant de la Junta de PDI, la comissió de selecció acordarà, si escau, aprovar el barem, la qual cosa es farà constar en la corresponent acta. El president de la comissió de contractació trametrà al Vicerectorat de Professorat el barem aprovat, juntament amb l’informe, i notificarà l’esmentat barem a la Junta de PDI.

2.      La Junta de PDI podrà interposar un recurs d’alçada davant el rector contra els acords d’aprovació de barems de les comissions de selecció.

 

 

Art. 9 Contingut i aplicació dels barems

 

  1. Les comissions de selecció elaboraran i aprovaran un barem concret per a cada tipus de plaça que desenvoluparà els criteris generals d’avaluació que figuren en l’annex I d’aquest reglament.
  2. Els barems determinaran la classificació dels diversos mèrits particulars en apartats generals, que no podran superar la puntuació màxima establerta als criteris generals d’avaluació. Els mèrits no especificats explícitament en el barem únicament es podran valorar a l’apartat “altres mèrits” i per un total no superior a la cinquena part del límit superior corresponent a aquest apartat.
  3. Així mateix, els barems establiran amb precisió els criteris de puntuació de cadascun dels mèrits particulars. Entre les puntuacions màxima i mínima assignables a cada mèrit particular, no hi pot haver una proporció superior a 5, sense perjudici de l’eventual aplicació de factors de correcció a mèrits particulars a que fan referència  els apartats 4 i 5 d’aquest article.
  4. El barems hauran d’establir els factors de correcció que s’aplicaran als diferents mèrits particulars per valorar la seua adequació a l’objecte de la plaça convocada. Entre els valors màxim i mínim d’aquests factors de correcció, no hi pot haver una proporció superior a 5. L’establiment d’aquests factors de correcció és obligatori als barems de places de professor associat, o de qualsevol altre tipus de plaça quan la convocatòria expresse un perfil.
  5. També figuraran en el barem els eventuals factors de correcció que s’aplicaran als mèrits particulars de caràcter col·lectiu, els quals no podran ser inferiors a 1/5.
  6. En l’avaluació de la productivitat científica, cal tenir en compte la continuïtat i el mitjà de publicació, i s’haurà d’intentar que el seu rànquing assenyale el grau d’aportació personal al coneixement; igualment, cal tenir en compte les habilitats dels candidats per a col·laborar en els equips d’investigació i en les investigacions coordinades d’un departament. En l’avaluació de l’experiència docent, s’haurà de tenir en compte el contingut i la matèria que ha de ser impartida. En l’avaluació d’altres mèrits, cal tenir en compte els serveis que els candidats hagen prestat a la institució universitària i, en particular, la participació en comissions i tasques de gestió.
  7. Quan un concursant, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars d’algun apartat general, supere el límit màxim establert per a aquest apartat, es reduirà proporcionalment la puntuació atorgada a tots els concursants dintre d’aquest apartat general, de manera que al concursant que hi tinga la màxima puntuació, li correspondrà el límit superior. En cap cas no s’aplicaran aquestes regularitzacions de puntuacions dins dels subapartats d’un apartat general.
  8. Els barems poden incloure una puntuació mínima global per atorgar la plaça, que no podrà ser superior al trenta per cent de la puntuació màxima possible. No podran establir-se puntuacions mínimes en els apartats del barem, tret del cas de l’experiència professional per a la contractació de professors associats. Per calcular si un concursant arriba o no a la puntuació mínima, no es tindran en compte les eventuals correccions de les puntuacions que siguen escaients d’acord amb el punt setè d’aquest article.

Si no es fixen puntuacions mínimes i hi ha algun concursant que compleix els requisits de la convocatòria per a ser contractat, el concurs no es podrà declarar desert.

9.  Els barems hauran de fer possible arribar al màxim de cada apartat i impedir que el simple compliment d’un requisit per a concursar condueisca a abastar-lo. 

 

 

 

 

CAPÍTOL V

Del procés de selecció i contractació

 

 

Art. 10 Admissió i exclusió de candidats

 

  1. L’actuació de la comissió en el procés de selecció comença per la comprovació del compliment, per part dels concursants, dels requisits exigits i per establir la relació provisional d’admesos i exclosos del concurs, amb la indicació de les causes de l’exclusió. El compliment dels requisits es refereix sempre a la data anterior a la d’acabament del termini per sol·licitar participar en el concurs.
  2. En el termini màxim de deu dies després que acabe el termini de presentació d’instàncies, la comissió ha de publicar al tauler d’anuncis del centre la relació provisional d’admesos i exclosos i concedir un termini de deu dies per a la presentació de reclamacions, l’inici d’aquest termini en cap cas no es podrà comptar fins a deu dies desprès de l’acabament del termini de presentació de sol.licituds. El termini per presentar reclamacions servirà alhora per a la correcció dels defectes que hagen motivat l’exclusió, o per completar la documentació en els casos que es considere insuficient l’acreditació d’algun requisit. La comissió resoldrà les reclamacions que es presenten, adreçades al president, en el termini de deu dies des de la finalització del termini per a la presentació de reclamacions i publicarà la llista definitiva. Contra l’acord que aprova la llista definitiva d’admesos i exclosos, que es publicarà al tauler d’anuncis del centre, es pot interposar un recurs d’alçada davant el rector en el termini d’un mes.

 

 

Art. 11 Valoració del mèrits

 

  1. La comissió valorarà, d’acord amb el barem, els mèrits al·legats i acreditats dels concursants. Si algun mèrit al·legat no està acreditat o  la comissió considera que està insuficientment documentat, ha de donar deu dies al concursant en qüestió perquè presente la documentació justificativa que falte. Si transcorregut aquest termini la documentació presentada és insuficient, no es puntuarà el mèrit. Aquest termini no permet en cap cas adduir i documentar mèrits que no hagen estat esmentats en les instàncies currículum.
  2. Les notificacions i els requeriments als concursants s’adreçaran preferentment al lloc que aquests hagen indicat en la instància-currículum, i es faran per qualsevol mitjà que permeta tenir constància del fet que l’interessat o el seu representant l’hagen rebut, de la data, de la identitat i del contingut de l’acte notificat. L’acreditació d’aquestes comunicacions s’incorporarà a l’expedient.
  3. En tots els concursos, els departaments hauran d’emetre, en el termini màxim de deu dies, un informe motivat sobre els mèrits dels candidats presentats a les places convocades. Aquest informe serà un element de judici per a l’aplicació del barem per la  comissió de selecció.
  4. Les comissions poden començar el treball de valoració sense haver d’esperar que s’esgote el termini per presentar reclamacions contra la llista provisional d’admesos, la qual cosa permet que es publique de manera simultània l’acord d’aprovació de la llista definitiva d’admesos a què fa referència l’article 10.2 i la proposta de contractació, a què fa referència l’article 12 d’aquesta normativa.

 

 

Art. 12 Proposta de contractació o nomenament d’interí i actes de la comissió.

 

  1. La proposta motivada de provisió de la plaça es farà pública al tauler d’anuncis del centre; a més, opcionalment, les comissions de selecció podran utilitzar mitjans electrònics de notificació per a reforçar la publicitat. La proposta de provisió, formalitzada en el model d’acta que remetrà el vicerectorat de professorat, portarà la indicació dels possibles mitjans d’impugnació que es podran interposar pels interessats. La proposta i les puntuacions obtingudes pels concursants en cada apartat general i en cada subapartat del barem estaran exposades al tauler d’anuncis durant el termini establert per a la interposició de recursos.
  2. Les actes han d’anar acompanyades amb el desglossament de la puntuació obtinguda pels concursants en cada apartat general i en cada subapartat del barem. L’expressió de les puntuacions finals i el desglossament serveixen de motivació a la proposta de provisió. En el desglossament de les puntuacions, cal incloure també la que hagen obtingut els concursants que no hagen arribat a la puntuació mínima exigida en el barem. Tanmateix, les actes han d’indicar quins concursants s’han exclòs del concurs per no haver complit els requisits exigits en la convocatòria i la causa de l’exclusió. 
  3. La proposta de contractació s’haurà de publicar en el termini màxim d’un mes comptat des del dia següent al de l’acabament del termini per a la presentació d’instàncies, la qual cosa s’haurà indicat en la convocatòria. La proposta romandrà exposada, almenys, fins a l’acabament del termini per a interposar recurs d’alçada.
  4. Les comissions de selecció, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, trametran al rectorat un exemplar de les actes, juntament amb les certificacions del secretari del centre relatives a la data i la durada de l’exposició al tauler d’anuncis de totes les publicacions efectuades per la comissió de selecció. En relació a la publicació de la proposta de contractació, només es trametrà, juntament amb les actes, la certificació de la data de publicació. A l’acabament del termini d’exposició, el secretari del centre trametrà al rectorat la certificació del període sencer d’exposició pública. 

 

 

Art. 13 Signatura de contractes i pressa de possessió de funcionaris interins

 

  1. Culminat el procés selectiu per a la subscripció de contractes de professorat amb duració determinada, la signatura del contracte per part de la persona seleccionada s’haurà de produir en el termini de deu dies hàbils, comptats des del següent a la recepció de la notificació que a aquests efectes trametran els serveis administratius que pertoquen.
  2. Culminat el procés de selecció de funcionaris interins, la presa de possessió de la plaça per part de la persona seleccionada s’haurà de produir en el termini de deu dies hàbils, comptats des del següent a la recepció de la notificació que a aquests efectes trametran els serveis administratius que pertoquen.
  3. Finalitzat el procés selectiu per a la subscripció de contractes de professorat amb duració indefinida, la signatura del contracte per part de la persona seleccionada s’haurà de produir en el termini d’un mes, comptador des del dia següent a la recepció de la notificació que a aquests efectes trametran els serveis administratius que pertoquen.
  4. Quan, per causa no imputable a l’administració, no es produeisca la signatura del contracte o la presa de possessió de la plaça del candidat més valorat per la comissió de selecció en els terminis establerts en aquest article, o el candidat renuncie a la plaça o opte per un altre contracte incompatible, es contractarà o nomenarà al candidat següent per ordre de puntuació, sempre que l’interessat arribe a la mínima puntuació a què fa referència l’article 9.8 d’aquest reglament; en cas contrari, es podrà convocar un nou concurs per a proveir la plaça.
  5. No obstant el que ha estat establert als paràgrafs anteriors i amb caràcter extraordinari, el rectorat, a petició de l’interessat, podrà ampliar els terminis de signatura del contracte o presa de possessió quan per motius acreditats de força major o cas fortuït siga impossible o extraordinàriament dificultós al candidat la incorporació a la universitat en el terminis establerts, prèvia ponderació motivada dels interessos públics i el contingut de les al·legacions de l’interessat.

 

 

 

CAPÍTOL VI

Dels recursos contra les propostes de les comissions de selecció

 

 

Art. 14 Recurs d’alçada

 

  1. Contra les propostes de les comissions de selecció, es podrà interposar un recurs d’alçada davant el rector en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de la proposta.
  2. Una vegada admès a tràmit, el recurs serà valorat per una comissió d’apel·lacions, designada per la comissió de professorat, que informarà sobre els aspectes de procediment del procés selectiu i comprovarà l’efectiu respecte per les comissions de selecció dels principis d’igualtat mèrit i capacitat, sense qüestionar l’àmbit de discrecionalitat tècnica de la comissió seleccionadora.  La comissió d’apel·lacions efectuarà una proposta motivada al rector de desestimació o estimació parcial o total dels recursos plantejats, en funció de la qual es confirmarà la proposta de contractació o, si escau, es retrotrauran les actuacions al moment que s’indique en la resolució per a la formulació d’una nova proposta per part de la comissió de selecció.
  3. Tret que la resolució del rector indique una altra cosa, la comissió de selecció no haurà de baremar de nou tots els concursants, sinó solament aquells als que es referesca o afecte la resolució, i únicament en els apartats o els mèrits del currículum que aquesta resolució esmente. No obstant això, si a conseqüència del recurs, la nova puntuació afecta la dels altres concursants pel fet de superar la puntuació màxima prevista en algun apartat general del barem, caldrà normalitzar i modificar les puntuacions obtingudes per aquests concursants en l’apartat corresponent i, consegüentment, en la puntuació final. Quan la comissió de selecció execute una resolució del rector, estimatòria d’un recurs, no podrà assignar al recurrent, tret de la normalització de puntuacions, menor puntuació que la que va obtenir inicialment en els diversos mèrits i apartats.
  4. Les resolucions del rector a què fa referència aquest article exhaureixen la via administrativa i es poden recórrer davant la jurisdicció contenciosa administrativa.
  5. Quan les comissions de selecció efectuen una nova proposta motivada, com a conseqüència de l’estimació d’un recurs, hauran de notificar-la a tots els concursants. La notificació inclourà tots els continguts a què fa referència l’article 12 d’aquest reglament. Contra aquesta proposta es podrà interposar un recurs d’alçada davant el rector.

 

 

 

CAPÍTOL VII

Normes específiques per a la contractació de professors emèrits

 

 

Art. 15 Iniciativa per a la contractació de professors emèrits

 

  1. La Universitat de València podrà contractar, dins de les possibilitats pressupostàries, com a emèrits a professors funcionaris jubilats que hagen prestat serveis destacats a la universitat durant almenys quinze anys i tinguen reconeguts quatre components per mèrits d’investigació i cinc per mèrits docents. Els professors emèrits podran col·laborar amb la Universitat en tot tipus d’activitats; les seues activitats docents es dedicaran amb preferència al tercer cicle, a cursos de postgrau i especialització i a seminaris.
  2. El procediment de contractació s’iniciarà a petició d’almenys dos departaments universitaris o d’un centre, per acord adoptat en votació secreta i per majoria absoluta dels membres presents al consell de departament o junta de centre. Els departaments o centres interessats sol·licitaran la contractació al Consell de Govern i faran constar els mèrits docents i investigadors, culturals o científics de la persona proposada, així com els serveis prestats a la Universitat. A la petició d’iniciació, s’adjuntarà escrit de la persona proposada en el què manifeste la seua conformitat amb la tramitació de l’expedient.

 


 

Art. 16 Valoració i aprovació de la proposta

 

  1. La Comissió d’Emèrits estudiarà i informarà les propostes presentades tenint en compte els mèrits dels candidats, el nombre de components reconeguts per mèrits docents i d’investigació, la participació en la vida universitària i la capacitat per formar grups d’investigació. Quan ho estime convenient, sol·licitarà informes a professors de l’àrea d’altres universitats, d’altres òrgans de la Universitat o a organismes i persones de prestigi en el camp professional de la persona proposada.
  2. Atès l’expedient i davant l’informe previ de la Junta consultiva, el Consell de Govern aprovarà o desestimarà la proposta de contractació de professor emèrit en votació secreta.
  3. El contracte de professor emèrit es podrà renovar a sol·licitud de l’interessat per una única vegada. Juntament amb la sol·licitud, el professor haurà de presentar una memòria de les activitats desenvolupades durant el període que ha estat contractat. El consell de govern, en votació secreta i examinats els informes previs del consell de departament i de la Junta consultiva, decidirà la renovació o no del contracte.

 

 

 

CAPÍTOL VIII

De la contractació de professorat associat per via d’urgència

 

 

Art. 17 Dels supòsits de la contractació urgent

 

  1. Es podrà contractar professors associats amb caràcter provisional i quan les necessitats docents urgents ho aconsellen, en els supòsits següents: quan es declaren deserts concursos de professorat; quan els candidats renuncien o no es produeisca l’efectiva ocupació de les places pel candidat o pels candidats proposats, sempre que no es puga recórrer al mecanisme de l’article 13.4 d’aquest reglament; quan siga necessària la substitució de les tasques docents de professors que causen baixa de forma imprevisible, bé per situacions de fet o per canvis en la situació administrativa o laboral.

 

 

Art. 18 De la selecció dels contractats amb caràcter provisional

 

1.       Una vegada determinada pel rectorat la necessitat de la contractació urgent, els serveis centrals de la Universitat seleccionaran la persona a contractar d’acord amb els següents criteris:

a)     Es contractarà preferentment i per ordre de puntuació als candidats que s’hagueren presentat a places d’associat de la l’àrea de coneixement en el curs acadèmic en què es produeix la necessitat, sempre que resultaren admesos i superaren la puntuació mínima. Quan s’hagen celebrat diversos concursos, s’oferirà la plaça als candidats seguint l’ordre dels concursos i amb preferència per als més moderns. En cas de concursos de places publicades de manera simultània, es considerarà més modern el que apareix en el darrer lloc a la relació de places.

b)     Si no es pot seleccionar cap candidat d’aquesta forma, es recorrerà, seguint els mateixos criteris i ordres de preferència de l’apartat anterior, als concursos de professor associat celebrats en els dos cursos anterior.

2.       No obstant els criteris establerts a l’apartat 1 d’aquest article, la selecció es farà exclusivament entre les places amb requisit lingüístic valencià, quan es tracte de la signatura de contractes per a fer-se càrrec de docència en la llengua pròpia de la Universitat.

3.       No obstant el que es preveu en el punt 1 d’aquest article, per a la cobertura de tasques docents-assistencials, només es tindran en compte els concursos per a la provisió de places d’associats de ciències de la salut al mateix servei o unitat i en el mateix hospital o centre de salut on es desenvolupen les tasques a realitzar.

 

 

Art. 19 Del concursos urgents

 

  1. Quan no siga possible seleccionar cap candidat pels mecanismes establerts a l’article 18, els departaments podran proposar directament la designació de persones que hagen superat amb anterioritat un concurs per a professor associat en els termes de la disposició addicional primera o, prèvia autorització del rectorat, podran convocar un concurs urgent per a la celebració de contractes provisionals, segons el model de convocatòria que trametrà el rectorat. Aquestes convocatòries seran publicades als taulers d’anuncis del centre i es podrà sol·licitar participar en elles en un termini de cinc dies. El concurs serà resolt motivadament per la junta permanent del departament respectant els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

En cap cas la junta permanent no podrà proposar una persona que no compleisca  els requisits establerts per a la contractació.

  1. Sempre que es produeisca una contractació de professors associats amb caràcter provisional, s’haurà de traure a concurs la plaça d’acord amb els procediments regulats als capítols II, III, IV i V d’aquesta normativa, tret del cas que la mateixa plaça ja haguera estat convocada dues vegades al llarg del curs acadèmic, o que la previsió d’acabament de la relació contractual no ho aconsellen.
  2. Contra les propostes de la junta permanent del departament, es podrà interposar una reclamació davant el rector, en el termini d’un mes, que serà informada per la comissió d’apel·lacions a què es refereix l’article 14.  

 

 

Disposició addicional primera. Noves contractacions d’associats

 

Es podrà contractar, a proposta del departament i sense necessitat de convocar un nou concurs, professors associats que amb anterioritat hagueren estat contractats com a associats després d’haver guanyat un concurs ordinari per a la provisió de places de la mateixa àrea de coneixement.

Als efectes d’aquesta disposició, es consideraran equivalents els concursos celebrats per a la provisió de places de professor associat de la derogada Llei de Reforma Universitària.

 

Disposició addicional segona. Convocatòries d’associats de ciències de la salut

 

No obstant el que estableix l’article 9.1 d’aquest reglament, les comissions de selecció de professors associats de ciències de la salut elaboraran i aprovaran un barem que desenvoluparà els criteris específics d’avaluació que figuren en l’annex II d’aquest reglament.

En les convocatòries d’aquestes places, s’especificarà l’hospital o centre de salut on es desenvoluparà l’activitat docent-assistencial.

 

Disposició addicional tercera. Supòsits especials d’inclusió del requisit lingüístic valencià

 

El rectorat, de manera addicional al que preveu l’article 5.1, acordarà l’inclusió del requisit lingüístic en les places de professor contractat d’aquelles àrees de coneixement que no satisfacen l’oferta docent d’acord amb els criteris lingüístics establerts per la Universitat.

 

Disposició addicional quarta. Equivalència de títols

 

Als efectes de la baremació dels coneixements de valencià i, si cal, del compliment del requisit lingüístic, s’aplicaran les equivalències establertes en l’annex III d’aquest reglament. 

 

Disposició transitòria primera.

 

Per al curs 2002-2003, el vicerectorat de Professorat establirà els terminis per a l’elecció i el nomenament de les comissions de selecció, així com per a  l’elaboració dels barems, a què es refereix l’article sisè d’aquest reglament. El vicerectorat podrà establir instruccions addicionals sobre la composició de les comissions de selecció, en la mesura que els decrets autonòmics de desenvolupament de la Llei 6/2001, Orgànica de Universitats, afecten els vigents Estatuts.

 

Disposició transitòria segona.

 

Dins del període transitori establert en les disposicions transitòries quarta i cinquena de la Llei 6/2001, Orgànica de Universitats, la Universitat de València preveurà la transformació progressiva dels actuals contractes administratius en contractes laborals.

 

Disposició derogatòria.

 

Queden derogades totes les normes de rang igual o inferior que s’oposen al que estableix aquest reglament. Es deroguen expressament les següents normatives:

a)     Normes generals per a la selecció del professorat (AJGUV de 14 maig de 1993).

b)     Criteris generals d’avaluació que han d’observar les comissions de contractació de places d’ajudants LRU, places interines de catedràtics d’universitat, titulars d’universitat i catedràtics d’escola universitària, de places de professors titulars d’escola universitària interins i per a places de professor associats (AJGUV de 24 de febrer de 1993, modificat per AJGUV de 26 de juliol de 1993).

c)     Criteris generals d’avaluació per a places de professor associat del concert entre la Universitat de València i les institucions sanitàries (AJGUV de 22 de juliol de 1997, modificat per AJGUV de 30 de gener de 2001)

d)     Barem per a l’adjudicació de professors visitants (AJGUV de 20 de desembre de1994).

e)     Criteris generals d’avaluació. Professors associats assistencials E.U. Infermeria (AJGUV de 16 de febrer de 1988, modificat per AJGUV de 28 de maig de 1990).

f)       Judici raonat dels departament en els concursos de contractació (AJGUV de 16 de febrer de 1988)

g)     Normativa de contractació per a professors associats (AJGUV de 14 de juny de 1989, modificat per AJGUV de 28 de maig de 1990).

h)     Perfil lingüístic  per a places de professorat contractat (AJGUV de 16 de juny de 1993, modificat per AJGUV de 8 de novembre de 1994).

i)       Termini per a resoldre concursos de contractació i formalització dels contractes respectius (AJGUV de 23 de juliol de 1991).

j)        Instruccions a les comissions de contractació de professorat sobre procediment administratiu (Vicerectorat de professorat, 21 de juliol de 1999).

 

Disposició final primera. Desenrotllament reglamentari

 

Es faculta el vicerectorat que tinga delegades les competències en matèria de professorat per a dictar les instruccions que siguen necessàries per a l’aplicació d’aquest reglament.

 

Disposició final segona. Entrada en vigor

 

Aquest reglament entrarà en vigor l’endemà de la seua aprovació per la Junta de Govern de la Universitat de València.

 

 

 

 


ANNEX I

 

CRITERIS GENERALS D’AVALUACIÓ QUE HAN D’OBSERVAR LES COMISSIONS DE SELECCIÓ DE PERSONAL DOCENT CONTRACTAT I INTERÍ

 

 

 

PROFESSORS AJUDANTS

 

 

Expedient fins a un màxim de 15 punts.

Docència Universitària fins a un màxim de 15 punts.

Beques FPI, FPU i homologades fins a un màxim de 15 punts.

Títols Universitaris fins a un màxim de 10 punts.

Investigació (Incloses beques postdoctorals i contractes d’investigació)   fins a un màxim de 30 punts.

 

Altres mèrits:

 

Docència no Universitària.

Experiència professional.

Cursos de formació complementària.

Altres beques.

Participació en comissions d’universitat i tasques de gestió.

Idiomes fins a un màxim de 10 punts.

Coneixement de la llengua pròpia de la Universitat de València.. fins un màxim de   5 punts.

 

En el cas d’estrangers, un requisit per a poder concursar serà el coneixement, degudament acreditat, de qualsevol de les dues llengües oficials a la Universitat de València.

 

 

 

PROFESSORS ASSOCIATS

 

Docència Universitària fins a 20 punts.

Investigació fins a 20 punts.

Activitat professional extrauniversitària o assistencial fins a 30 punts.

Expedient i beques fins a 10 punts.

Títols universitaris fins a   5 punts.

Altres mèrits fins a 10 punts.

Coneixement de la llengua fins a   5 punts.

 

En el cas d’estrangers, un requisit per a poder concursar serà el coneixement, degudament acreditat, de qualsevol de les dues llengües oficials de la Universitat de València.


ANNEX II

 

CRITERIS GENERALS D’AVALUACIÓ PER A PLACES DE PROFESSOR ASSOCIAT DEL CONCERT ENTRE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA I LES INSTITUCIONS SANITÀRIES

 

1.- Expedient acadèmic  (màxim 10 punts):

 

-          Nota mitjana (exceptuant les assignatures següents: FEN, Deontologia, Idioma i Educació Física) aprovat = 1 punt, notable = 2, excel·lent = 3, matrícula d’honor = 4

 

-          Grau de llicenciatura = 1 punt. Premi Extraordinari = 2 punts

-          Cursos de Doctorat = 4 cursos o 32 crèdits = 1 punt

-          Grau de Doctor = 2 punts. Cum laude = 4. Premi extraordinari = 6 punts

 

Per a Diplomats: cursos de formació de postgrau en centres de la Universitat o amb capacitat docent reconeguda: fins a 7 punts. Premi extraordinari = 2 punts

 

2.- Tasca assistencial (màxim 20 punts):

 

-          Fins a un 1,25 punts per any de tasca assistencial en l’especialitat corresponent al perfil de la plaça a què es concursa, fins a un màxim de 10 anys.

 

-          A la puntuació obtinguda se li aplicarà un factor 1,5 si la tasca ha estat com a cap de secció i 2 com a cap de servei.

 

Per a Diplomats:  Fins a 2 punts per any fins a un màxim de 10 anys.

 

La comissió de selecció podrà sol·licitar un informe motivat a les institucions sanitàries per tal d’avaluar la tasca assistencial dels candidats. 

 

3.- Experiència docent (màxim 10 punts):

 

Fins un punt per any com a professor associat o fins a 0,9 punts per any com a col·laborador docent, certificat pel departament universitari corresponent. L’experiència docent dels candidats que hagen sigut associats o col·laboradors s’avaluarà d’acord amb l’informe emès pel departament.

 

4.- Investigació (màxim 55 punts):

 

-          Articles en revista o capítols de llibre: fins a 4 punts per treball.

-          Llibres amb ISBN com autor únic o editor: fins a 8 punts per cadascun.

-          Ponències i comunicacions a congressos: fins a 0,1 punts per cadascun, amb un màxim de 8 punts.

-          Projectes d’investigació de finançament públic: investigador principal = 2 punts per projecte. Membre de l’equip d’investigació = 1 punt per projecte.

-          Director de tesi doctoral = 2 punts per cadascuna. Director de tesina de llicenciatura: 1 punt per cadascuna.

-          Altres treballs d’investigació = fins 8 punts.

 

5.- Coneixement de la llengua (màxim 5 punts):

 

Seguint els criteris de la Universitat, fins a 5 punts.

 

Només es valoraran els mèrits relacionats amb l’especialitat i tipus d’unitat de la plaça a què es concursa, acreditats degudament.

 


ANNEX III

 

TAULA D'EQUIVALÈNCIES AMB ALTRES CURSOS

 

 

Nivells SNL UV

Facultat de Filologia

Escola Oficial d'Idiomes

Cursos de reciclatge professorat no universitari

Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià

Denominació actual

Denominacions anteriors

Pla antic (assignatures)

Pla nou

(crèdits)

Oral

Iniciació (80 h)

 

Aprofundiment en Expressió Oral (80 h)

 

No valenciano parlants (80 h)

----------

----------

Valencià - 1er Curs

Oral

Coneixements Orals

Elemental

Bàsic (80 h)

Gramàtica Normativa Valenciana I + 1 assignatura del Dept. de Filologia Catalana

----------

Valencià - 2on Curs

Elemental

Grau Elemental

Mitjà

Aprofundiment en Expressió Escrita

(80 h)

Gramàtica Normativa Valenciana II + 2 assignatures del Dept. de Filologia Catalana

Mínim de 24 crèdits del Departament de Filologia Catalana

Valencià - 3er Curs

 

Valencià - Cicle Elemental

 

Nivell Mitjà dels Cursos de Lingüística Valenciana i la seua Didàctica

 

Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià

 

Grau Mitjà

Superior

Llenguatge Administratiu (80 h)

 

Aprofundiment en Llenguatge Administratiu (80 h)

 

Gramàtica Normativa Valenciana II + 3 assignatures del Dept. de Filologia Catalana

Mínim de 40 crèdits del Departament de Filologia Catalana

Valencià - 5é Curs

 

Valencià - Cicle Superior

 

Valencià - Certificat d'Aptitud

Nivell Superior dels Cursos de Lingüística Valenciana i la seua Didàctica

 

Mestre de Valencià

 

Grau Superior

 

Capacitació Tècnica:

-Llenguatge Administratiu

-Llenguatge Comercial

-Llenguatge als Mitjans de Comunicació

-Correcció de Textos

 

Llicenciat/da en Filologia Catalana i equivalents

(Llicenciat/da en Filologia, Secció Hispànica (Valenciana),

 

           

§         En aquest quadre s'entenen compreses les titulacions i certificacions equivalents expedides per altres Universitats