Fundació GeneralUniversitat de ValènciaÀrea d'Activitats Musicals Logo del portal

Curs de Màrqueting, Management i Autogestió Musical

  • 20 d’octubre de 2012
Guitarra eléctrica detalle

CURS DE MÀRQUETING, MANAGEMENT I AUTOGESTIÓ MUSICAL
3 crèdits de lliure opció

 

Professora: Nona Arola

Dates: el 22 i 23 d’octubre i el 12 i 13 de novembre de 2011
Durada: 30 hores.
Lloc: Aula B, 3er pis,de l’edifici històric de la Universitat de València (C/ de la Nau, 2)
Nombre d’alumnes: mínim 20 / màxim: 25
Requisits:
Adreçat preferentment a músics i a gestors musicals.
Nivell mitjà de coneixements d’informàtica i de redacció de textos.
80% d’assistència.
Horari:  
            Dissabtes, de 10:00 a 14:00 h i de 16:00 a 20:00 h
            Diumenges, de 10:00 a 14:00 h i de 16:00 a 19:00 h

Programa del curs
Ben sovint els músics s'han centrat en la seua formació específica musical i posseeixen pocs elements per poder inserir-se en el món professional i alhora desenvolupar-s’hi i promocionar-s’hi. L'objectiu del curs és oferir unes bases mínimes per poder elaborar un dossier de presentació i altres materials professionals, com ara maquetes, webs, ús de xarxes socials, etc. Es donaran també les claus per poder utilitzar després aquests materials en la promoció del músic

Objectius:
Aquesta assignatura és una formació pràctica, teòrica i metodològica per introduir l'alumne en les tècniques de mercat que li seran útils per inserir-se com a músic en el mercat professional.
Els alumnes que cursen aquesta assignatura seran formats en nocions bàsiques de màrqueting per promocionar la seua carrera musical i aconseguir la seua meritosa inclusió en el mercat laboral.

Continguts:
Els 5 grans blocs sobre els quals se centrarà el crèdit són:
-Nocions empresarials bàsiques per al desenvolupament de la carrera del músic.
-Eines de màrqueting. Elaboració de materials de difusió de l'activitat professional com a músic.
-Eines de difusió. Difusió i utilització d’aquests materials per aconseguir un màxim aprofitament de la carrera professional del músic.
-Vies de patrocini. Idees i mètodes per treballar el patrocini
-La figura del mànager. Elecció i relació amb aquesta figura

Les competències que es pretén transmetre als alumnes són:
1 GENÈRIQUES O TRANSVERSALS
Una adequada difusió de la pròpia labor com a músic.
Un coneixement mínim del mercat laboral on es pretén realitzar i desenvolupar la carrera artística.
Consciència de la importància del màrqueting i el management per promocionar adequadament una carrera musical.
2 ESPECÍFIQUES:
Cognitives (saber): eines de màrqueting, eines de difusió
Procedimentals/instrumentals (saber fer): elaboració de materials promocionals
Actitudinals (saber ser i estar): vies de patrocini, la figura del mànager

Metodologia:
S'impartiran una sèrie de nocions bàsiques sobre els distints temes i després es treballarà sobre els propis materials de difusió (currículum, dossier, vídeos) de cada alumne per analitzar-los i corregir-los o millorar-los, amb l'objectiu que, en acabar les hores lectives del curs, disposen d'un material que arreplegue l'essència de tot allò que s'ha impartit en el curs.

 

Preus de matriculació proposats:
Estudiants de la UVEG i membres de l’Associació
d’Amics i Antics Alumnes de la UVEG:                                           90 €

Públic en general :                                                                           108€

 

   

 

 

NONA AROLA

Nona Arola dirigeix una empresa de management d’artistes de música clàssica a Barcelona, centrada especialment en músics i formacions espanyoles.
Es forma musicalment al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona (piano, harmonia, contrapunt, història de la música, acústica, estètica i formes musicals); paral·lelament, el 1982, ingressa a la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, i el 1987 a la de Filologia, en la qual el 1991 es llicencia en l’especialitat de Filologia Italiana, després d’haver estat becada en sis ocasions per realitzar i completar estudis literaris i musicals a diverses universitats italianes (Siena, Perugia, Trento i Nàpols).
En l’àmbit professional de la cultura dirigeix, entre el 1990 i el 1995, l’editorial Íxia Llibres, especialitzada en la publicació de llibres de cinema, des de la qual el 1995 funda i codirigeix amb Àlex Gorina i Miquel Porter Moix la revista TOT Cinema, que es publica conjuntament amb el periòdic Avui. Paral·lelament, és cap de premsa i de publicitat de la productora cinematogràfica IXIA Films.
Entre el 1995 i el 1999 ocupa la Direcció Executiva de Juventudes Musicales de España, on coordina i planifica tota l’activitat nacional i internacional de l’entitat.
Del 1990 al 1994 exerceix també una intensa activitat com a mestra apuntadora en diverses temporades d’òpera: ABAO (Associació Bilbaïna d’Amics de l’Òpera), Sabadell (Temporada d’Òpera a Catalunya) i Gran Teatre del Liceu (mestra interna i auxiliar de Jaume Tribó).
Al maig de 1999 és nomenada directora artística adjunta de l’Auditori de Barcelona i al setembre de 2000 assumeix el càrrec de directora de la Programación Propia d’aquesta entitat, de la qual depenen els cicles de concerts Auditori XXI, el Festival de Músiques Contemporànies i posa en marxa la programació escolar i familiar del Servei Educatiu de l'Auditori.
Al setembre de 2002 és nomenada directora executiva de la Fundació Centre Internacional de Música Antiga, creada per Jordi Savall, des de la qual coordina i organitza tota l’activitat discogràfica i els concerts de les orquestres i formacions musicals dirigides per Jordi Savall arreu del món.
Al gener de 2004 crea Nona Arola Management, la seua pròpia empresa de management d’artistes i d’organització de concerts.
Des del gener de 2005 fins al 2010 és la gerent de l’Orquesta Barroca de Sevilla.
El 2006 crea, junt amb destacats responsables d’altres grups musicals, l’AEGIVE (Associació Espanyola de Grups Instrumentals i Vocals Especialitzats), per reivindicar els drets dels grups espanyols.
Des del 1996 fins al 2008 és directora artística del Festival Internacional de Música Francesc Viñas de Moià.
Actualment és membre de la junta directiva de les Joventuts Musicals de Catalunya i forma part de la comissió artística de la Xarxa de Músiques de Catalunya.
En el camp periodístic és col·laboradora habitual dels programes musicals de Ràdio 4 (Ràdio Nacional d’Espanya a Catalunya): entre el 1986 i el 1992 el programa Gran Gala, dedicat a l’òpera, i entre el 1993 i el 1999 condueix diverses seccions del programa Els clàssics també juguen. Escriu articles i entrevistes regularment per a la Revista Musical Catalana des del 1987 i també col·labora esporàdicament amb les revistes Amadeus, Música i Barcelona en Música.
Ha realitzat nombroses conferències sobre temes musicals a l’Institut Francès de Barcelona, el Club Polímnia de RNE, el Paranimf de la Universitat de Barcelona, la Schubertíada a Vilabertran, la Xarxa de Clàssica a Catalunya, etc.
Ha publicat o traduït diversos llibres relacionats amb la música o el cinema: adaptació literària dels guions radiofònics d’Àlex Gorina L’Arxiu secret d’Augustus Blom, una antologia de poemes sobre la pel·lícula El Club de los Poetas Muertos, traducció del diccionari El cine en definiciones, una biografia assaig sobre Alma Mahler i els artistes que hi van conviure i actualment prepara una antologia molt extensa de textos de lieder i cançons traduïdes al català.
Entre el 1990 i el 1999 va escriure regularment les notes dels programes de mà de les temporades de concerts d’Ibercàmera. També ha escrit notes per a les temporades de l’Auditori XXI, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, la Simfònica del Vallès, el Gran Teatre del Liceu o el Festival de Granada, així com comentaris i traduccions per a les Schubertíades de Vilabertran i Barcelona.
Als anys 2009 i 2010 ha estat professora del màster en Interpretació Orquestral de la Fundació Barenboim de Sevilla, en col·laboració con la Universitat Internacional d’Andalusia, on ha impartit l’assignatura de management musical i màrqueting.