Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

Rècord absolut de participació en el Fòrum virtual de la Facultat de Dret

  • Fundació General UV
  • 18 de febrer de 2021
Imatge del Fòrum de Dret.
Imatge del Fòrum de Dret.

Prop de 900 persones van assistir a les dues jornades dirigides a estudiants de les titulacions de Dret, Criminologia i Ciències Polítiques i de l'Administració Pública. El programa va comptar amb nombroses activitats a càrrec de més de 50 ponents i amb diversos llocs d'ocupació.

El III Fòrum d'Ocupació i Emprenedoria de la Facultat de Dret de la Universitat de València, organitzat pel Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, a través d'UVocupació i la mateixa Facultat, va finalitzar aquest dimecres amb un rècord absolut d'assistents que van formar part de dues completes jornades d'activitats. L'esdeveniment, que es va desenvolupar en conjunt amb les XII Jornades d'Eixides Professionals, va comptar amb prop de 900 participants, entre els quals es van trobar 50 destacats referents de l'àrea.

En aquesta edició, que es va estrenar en format en línia per a adaptar-se a la situació actual, s'ha posat el focus en el paper de la dona en el dret, mitjançant les diferents videoconferències virtuals programades. Al llarg dels dos dies, es van exposar múltiples xarrades, xats amb orientació i visites virtuals a tots els estands de les més de 30 entitats. En definitiva, una oportunitat perquè l'alumnat conega de primera mà quines són les millors ofertes corresponents a les eixides professionals.

En aqueix sentit, la trobada va culminar amb un ventall molt ampli de llocs d'ocupació, que poden observar-se en el site del fòrum o en la borsa de treball d'UVocupació. Així mateix, aquests càrrecs vacants són diversos entre si, de diferent jerarquia i per a diferents perfils professionals.

Amb xifres que van superar els 800 inscrits, més les empreses participants que van suposar un major nombre d'estands d'entitats, la trobada va ser tot un èxit. No obstant això, la massivitat que va aconseguir el fòrum va provocar moments puntuals en els quals van ocórrer problemes tècnics. 

Una programació amb grans referents
L'inici de la trobada va tindre lloc dimarts passat a les 9 hores amb la sessió inaugural. L'acte va comptar amb les presencia de la rectora de la Universitat de València, Mª Vicenta Mestre, qui va destacar “la importància dels fòrums d'ocupació com el que hui celebrem”, perquè permeten a l'estudiantat adquirir les competències adequades i d'inserció laboral tan necessàries en les titulacions de la Facultat de Dret, “ja que ens portara a tindre-vos en càrrecs i treballs que definiran el tipus de societat on viurem en el futur”.

En aqueixa línia, la importància del fòrum d'ocupació va ser una de les primeres qüestions que va pronunciar el degà de la Facultat de Dret, Francisco Javier Palao, qui va assenyalar al fòrum com “una de les activitats centrals de la facultat” i que, malgrat la situació actual, no s'anava a renunciar a ell. “Les desenes de perfils professionals que poden ocupar els egressats i egressades de la Facultat de Dret demostren la gran versatilitat dels estudis, uns estudis que gràcies a la formació rebuda permeten una adaptació ràpida al nostre món canviant”, va puntualitzar Palao.

El matí va continuar amb la primera exposició titulada ‘Dona, societat i mercat laboral'. Aquest bloc, que va ser moderat per María Dolores Mas, vicedegana de Qualitat, Formació, Cultura i Projecció Social de la Facultat de Dret, va tindre interessants xarrades amb perspectiva de gènere. Va començar la professora titular d'Història del Dret, Pilar Hernando, i després va ser el torn de 'L'exercici de l'advocacia amb perspectiva de gènere', a càrrec de Palmira Trelis, advocada i presidenta de la Secció de Dret de Família de l'ICAV.

També es va debatre sobre 'Dona i política', amb Fabiola Meco, exdiputada de les Corts i professora de Dret Civil, i el rol de 'La dona en les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat', a càrrec d'Estefanía Navarrete, comissària de la Policia Local de València i coordinadora del Grup GAMMA.

Després d'aquestes intervencions, es van iniciar les ponències sobre eixides laborals professionals en l'àmbit internacional: 'Nacions Unides, Unió Europea, diplomàcia i exercici professional'. Aquestes sessions van estar moderades per Carmen Azcárraga, vicedegana de Relacions Internacionals, i a càrrec de prestigiosos professionals, com Jorge Cardona, catedràtic de Dret Internacional Públic i antic membre del Comité de Drets del Xiquet de Nacions Unides; Eduardo López Busquets, exembajador d'Espanya a l'Iran; el diplomàtic Ignacio Siles Fernández-Palacios; Napoleó Ruiz García, del Servei Jurídic de la Comissió Europea; i Ana Enguídanos, cap del Servei de Relacions amb la UE de la Generalitat Valenciana.

A continuació, van tindre lloc les xarrades sobre l'emprenedoria i el taller/coaching per a superar límits. Va ser el moment més pràctic, amb sessions dirigides a desenvolupar competències dissenyades per a la futura ocupabilitat de l'estudiantat.

En la primera jornada es va desenvolupar una sèrie de xarrades i sales de xat comuns a totes les titulacions, amb expositors de diferents despatxos, empreses i administracions públiques. Mentre que el dia 17 va haver-hi tres activitats específiques per a cada Grau de la Facultat (Dret, Criminologia, i Ciències Polítiques i de l'Administració Pública), que els estudiants van triar segons les seues titulacions.

A través del site es va poder interactuar amb respectats professionals, empreses, ONG, i institucions, amb l'objectiu de facilitar oportunitats laborals idònies en la formació de l'alumnat.

D'altra banda, la visita als estands i a les oportunitats laborals de cadascuna de les entitats participants es va dividir en els dos dies, havent-hi informació sobre les ofertes d'ocupació amb propostes de treball específiques per a cada Grau. La XII Jornada d'Eixides Professionals va ser la clausura de la trobada en aquest 2021.

L'equip d'UVocupació va estar disponible per a oferir assessorament professional quant a les candidatures dels participants abans d'entrar en contacte amb les empreses; informació i resolució de dubtes sobre el funcionament del fòrum; suport per a traure el màxim partit al networking; un servei personalitzat d'orientació en temps real en aquells casos en què es va detectar la necessitat; i informació sobre aspectes rellevants entorn de la inserció de la persona candidata.

La inscripció en el Fòrum va ser voluntària, però va permetre obtindre un certificat oficial d'assistència expedit per la Facultat de Dret. No obstant això, l'assistència a l'esdeveniment va ser requisit per a la qualificació del Pràcticum, atorgant un 10% de la nota.