Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

Presentació de 'Fiesta y urbanismo. Valencia en los siglos XVI y XVII' a La Nau

Invitació a la presentació

Data: 25 de de febrer de 2020 de 19:00 a 21:00. Dimarts.

Lloc de realització: Aula Magna del Centre Cultural La Nau

Descripció:

Dimarts 25 de febrer a les 19 hores es presenta, a l'Aula Magna del Centre Cultural La Nau, el llibre 'Fiesta y urbanismo. Valencia en los siglos XVI y XVII', de Desirée Juliana Colomer.

A l’acte hi intervindran, Antonio Ariño Villarroya, vicerector de Cultura i Esport; Luis Arciniega García, director de la Càtedra Demetrio Ribes; i Desirée Juliana Colomer, doctora en Història de l'Art i autora del llibre.

La cultura i el patrimoni d’una ciutat són signes distintius que li atorguen singularitat, defineixen trets d’identitat i en condicionen l’esdevenir. De vegades, una cosa tan òbvia s’oblida quan es fan intervencions sobre l’arquitectura i la morfologia urbana del passat, de manera que perdem part important de les arrels de certs llocs. Obres arquitectòniques que van ser projectades amb un objectiu molt definit, alteren el seu sentit després de reformes en què preval la reorganització espacial. Per exemple, l’espai contigu a la façana barroca de la catedral de València va canviar significativament després de l’obertura de la coneguda ara com a plaça de la Reina; i l’enderrocament de la muralla en 1865 va transformar completament la imatge urbana de la ciutat i, amb això, la seua percepció històrica. El treball que es presenta ací proposa d’analitzar la conformació de les ciutats en les diferents etapes com a mitjà de registre, conservació i comprensió.

Organitza:

Publicacions de la Universitat de València.

Contacta: marqueting@uv.es

Més informació: