Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

Al voltant de La Nau dels Xiquets i de les Xiquetes

La Nau dels Xiquets i de les Xiquetes és una escola d’estiu organitzada per la Universitat de València, que durant el mes de juliol tracta de transformar l’espai universitari en un marc lúdic formatiu per a infants entre 5 i 12 anys. L’escola es pot definir a partir dels objectius que ens marquem com a fonamentals per a desenvolupar el projecte, i que són, en bona part, l’extensió dels objectius que es fixa la Universitat de València en els Estatuts.

Objectius generals

• Potenciar l'ús del valencià,
  • Difondre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) marcats per l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible;
  • Estimular la creativitat i l'expressió artística de els/as participants;
  • Conéixer el patrimoni històric – artístic de la Universitat de València i les seues activitats culturals.

Metodologia de treball

La metodologia utilitzada per l’equip de treball de l’escola està basada en els punts següents:

• Utilització del joc i de dinàmiques lúdiques com a eina bàsica per a l’ocupació del temps lliure de forma constructiva.
  • Utilització del joc i de dinàmiques lúdiques com a eina bàsica per a l’aprenentatge significatiu.
  • Elaboració d’activitats temàtiques centrades en els diversos fils conductors de cada edició.
  • Elaboració d’activitats tenint com a punt de referència les experiències, les habilitats i els coneixements prèviament adquirits pels infants.
  • Adaptació de les activitats atenent les necessitats i les característiques de cada grup d’edat a què van destinades.
  • Utilització del joc cooperatiu, el treball en equip i la participació democràtica com a eines fonamentals.
  • Foment de la participació i la interacció entre els diversos membres del grup.