University of ValenciaUV General Foundationalumniuv Logo del portal

El Club de Lectura Quijote analitza la novel·la El poeta de Gaza de Yishai Sarid

  • May 6th, 2025
Novel·la El poeta de Gaza de Yishai Sarid

ELS CLUBS DE LECTURA ALUMNIUV SÓN GRUPS TANCATS I PER ALS QUE CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA.

6 Maig /  18:00 a 19:00 h
Lloc Sala Gonzalo Montiel - Centre Cultural La Nau (Universitat, 2)
Adreçat a AlumniUV Premium
Inscripció gratuïta (actualment el grup està complet encara que pots apuntar-te a la llista d'espera), https://go.uv.es/TSi4eN2
 

A un agent d'intel·ligència israeliana, grisa i taciturn, li encomanen una nova i delicada missió: ha d'acostar-se a una escriptora, activista per la pau, amb el pretext de prendre unes classes d'escriptura. L'objectiu és utilitzar-la per a arribar a un vell poeta de Gaza, íntim amic de l'escriptora i malalt de càncer terminal. Aquesta peculiar missió, el motiu veritable de la qual no es revela fins al final, desencadenarà en l'agent una crisi moral i psicològica que afectarà profundament la seua vida familiar, el seu sentit de la lleialtat i fins als propis fonaments de la seua existència.

Publicada originalment en 2009, El poeta de Gaza va marcar l'inici d'una sèrie de novel·les que van convertir a Sarid en una de les veus principals de la literatura hebrea contemporània i en les quals dissecciona els elements més candents de la societat israeliana actual: la violència militar, la memòria històrica i el trauma familiar i col·lectiu.