Logo de la Universitat de ValènciaLogo CSIC Logo del portal

SETH

Títol: "Explotació de bacteris ambientals adaptats a l’escassetat d’aigua per a l’enginyeria de bioprocessos en fase sòlida (SETH)".

Grup d'investigació: Biotecnologia i Biologia Sintètica

L'objectiu central de SETH és la generació d'una base de coneixement, un conjunt de soques útils i una diversitat de tecnologies genètiques combinades per permetre un nou tipus de processos industrials i ambientals a gran escala mediats per cèl·lules bacterianes però executats sota condicions de (molt) baixa activitat d’aigua. Aquest esforç es basa en l’èxit del projecte precedent HELIOS, però va molt més enllà aprofitant la riquesa d’activitats biològiques que es troben en els bacteris tolerants a la dessecació i la seua reconstrucció per al disseny de biocatalitzadors capaços de treballar sota una varietat de configuracions fisicoquímiques sense precedents.

Finançament global: 370.000 €.
Ref. RTI2018-095584-B-C41-42-43-44

Unión Europea - FEDER Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Data d'inici : de gener / 2019.

Data de finalització: de desembre / 2021.

Investigadors principals: J. Peretó, M. Porcar.

Entitat finançadores: FEDER funds, Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (MINCIU).

Entitats col·laboradores: CSIC (CNB, CIB), Universidad de León.

Imatges: