Logo de la Universitat de ValènciaLogo CSIC Logo del portal

OViDE

Títol: Evolució dirigida de virus oncolític.

Grup d'investigació: Evolució Experimental de Virus

Utilitzem l'evolució dirigida per a crear virus modificats que infecten de forma selectiva i destrueixen tumors (virus oncolítics). Tradicionalment, les cèl·lules cancerígenes mostren defectes innats d'immunitat, la qual cosa les fa altament susceptibles a infeccions virals. Gràcies a l'adaptació dels virus als tumors en un laboratori, és possible millorar l'habilitat d'aquest virus, en particular per a matar a les cèl·lules cancerígenes i estimular una resposta immune contra el tumor. Això podria obrir noves portes per al tractament del càncer. Actualment estem centrant els nostres esforços a estudiar els virus de la estomatitis vesicular, un virus ARN simple amb un tropisme natural cap a les cèl·lules cancerígenes.

Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Data d'inici : de gener / 2018.

Data de finalització: de desembre / 2020.

Investigadors principals:

Rafael Sanjuán