Logo de la Universitat de ValènciaLogo CSIC Logo del portal

hostTB

Títol: Determinants genètics de les especificacions dels hostes en el complex Mycobacterium tuberculosi i la seua contribució a la virulència

Grup d'investigació: Patogènia Bacteriana

Mycobacterium tuberculosi és el principal patogen que provoca la mort de persones adultes en el món degut a la malaltia de la tuberculosi. M. tuberculosi afecta a un ampli nombre de mamífers entre els quals es troben els humans, el bestiar, les cabres, els ratolins, els suricatas, les mangostes, les foques, els ximpanzés, el damà roquer i els antílops. Se sap que els sistemes immunològics juguen un paper essencial en el desenvolupament de la tuberculosi però encara desconeixem com les interaccions específiques entre els bacteris i l'hoste tenen un impacte en la malaltia. Per tant, combinarem experiments in silico i exviu per a revelar les interaccions entre el patogen i l'hoste amb l'objectiu d'entendre els mecanismes de la virulència de la tuberculosi. Un coneixement més detallat de les especificitats de l'hoste permetrà obtindre un coneixement minuciós de la patogénesis molecular, l'evolució de la virulència del M. tuberculosi i els riscos dels patògens que creuen la barrera entre les espècies.

Unión Europea - FEDER Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Data d'inici : de gener / 2019.

Data de finalització: de desembre / 2021.

Investigadors principals:

Mireia Coscollá Devis