Logo de la Universitat de ValènciaLogo CSIC Logo del portal

SYSY-RNA

Títol: Sistemes biològics de regulació genètica sintètica del ARN: termodinàmica, soroll i operativitat

Grup d'investigació: Disseny de Biosistemes

El material genètic pot programar-se per a crear sistemes que detecten, processen (d'acord amb càlculs lògics) i responguen (en forma d'expressió genètica) a diferents senyals moleculars. La biologia sintètica pretén aproximar-se a aquest concepte seguint els principals sistemes d'enginyeria, és a dir, a través de la combinació dels models matemàtics per a capturar les dinàmiques d'expressió genètica, els experiments per a monitorar quantitativament les característiques del sistema per a valorar el procés de disseny i l'estandardització genètica de la componibilitat modular. Per descomptat, el disseny dels circuits de disseny depén dels models incomplets o simples establits per desenvolupaments moleculars i de sistemes biològics previs. Una vegada dissenyat i caracteritzat per a la seua funció principal, el circuit sintètic encara presenta diversos interrogants, sovint passats per alt. Per exemple, els models que s'utilitzen per a guiar el disseny són prou predictius? El seu comportament és consistent a nivell poblacional o de cèl·lules individuals? Quina és l'estabilitat evolutiva d'un constructe sintètic en un organisme viu? Creiem que la solució adequada d'aquestes qüestions conduirà a una nova síntesi en la nostra forma d'entendre el seu funcionament.

Unión Europea - FEDER Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades

Data d'inici : de gener / 2019.

Data de finalització: de desembre / 2021.

Investigadors principals:

Guillermo Rodrigo