Normativa


NORMATIVA D'INTERCANVI D'ESTUDIANTS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA (ESTUDI GENERAL)

Aprovada per la Junta de Govern de la Universitat en data 30 de gener de 2002. AJGUV 2002/18 

 

Preàmbul

El lliure moviment de ciutadans ha estat un dels objectius bàsics de la Unió Europea des de la signatura del Tractat de Roma. La llibertat d'anar i venir és de fet una de les condicions fonamentals de l'existència del vertader ciutadà europeu.

En l'àmbit educatiu, la Declaració de la Sorbona (1998) inicia a Europa un procés que pretén promoure la convergència entre els sistemes nacionals d'educació superior. La signatura de la Declaració de Bolònia (1999) reafirma la importància de la creació harmònica d'un espai europeu d'educació superior abans de 2010.

L'últim decenni han estat diverses les iniciatives que han promogut la mobilitat d'estudiants universitaris i han fomentat el reconeixement acadèmic dels períodes d'estudi.

Els programes europeus han tingut un desenvolupament progressiu des de l'Erasmus originari (assentat en l'estructura de PIC i amb una intensa col·laboració del professorat universitari) fins a l'actual Sòcrates II-Erasmus. Aquests programes són l'eix més consolidat de l'activitat d'intercanvi d'estudiants de la UVEG, que tenen l'objectiu de fomentar la mobilitat dels estudiants i facilitar el desenvolupament d'un espai europeu obert de cooperació en matèria educativa.

Al costat d'ells, uns altres programes com ara Tempus, Alfa, Intercampus... han intentat promoure amb major o menor èxit l'intercanvi d'estudiants amb altres àrees geogràfiques.

La UVEG ha creat els seus programes d'intercanvi per complementar aquestes accions fora de l'espai europeu amb els denominats programes d'intercanvi internacional. Més recentment, iniciatives com ara Sèneca, Cajal o Drac estan potenciant els intercanvis d'estudiants en l'àmbit geogràfic d'Espanya.

L'elaboració d'aquesta normativa se sustenta, en primer lloc, en la convicció que els intercanvis potencien la formació integral de la persona, un objectiu que l'ensenyament superior ha de desenvolupar; en segon lloc, en la complexitat creixent dels sistemes d'intercanvis i la seua diversitat, i, finalment, en l'obligació d'establir les garanties necessàries per vetlar per la qualitat dels intercanvis i salvaguardar els drets dels estudiants usuaris.

 

Títol I. Estructura dels programes d'intercanvi d'estudiants de la UVEG.

 

Article 1

L'intercanvi d'estudiants en la UVEG es basa en una estructura acadèmica i en una estructura de gestió. L'estructura acadèmica està formada pels coordinadors de centre, de titulació i d'àrea, la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants de Centre (CIEC) i la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants (CIE). L'estructura de gestió administrativa està formada per l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants (OIE), les delegacions d'Àrea de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants (DAOIE) i, si escau, les delegacions de centre de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants (DCOIE).

 

Capítol I. El coordinador de centre.

 

Article 2

El coordinador de centre és nomenat pel rector, a proposta del degà entre els membres de l'equip deganal. Excepcionalment, es pot nomenar coordinador de centre un coordinador de titulació adscrit al centre que no forme part de l'equip deganal.

Cada centre que participe en programes d'intercanvi comptarà amb un coordinador de centre.

 

Article 3

Són funcions del coordinador de centre:

 

  1. Representar el seu centre en els programes d'intercanvi. 
  2. Formar part de la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants del Centre (CIEC). 
  3. Vetlar pel compliment de la normativa de programes d'intercanvi de la UVEG al centre. 
  4. Promoure i potenciar els programes d'intercanvi de les titulacions adscrites al centre.
  5. Coordinar l'activitat dels coordinadors de titulació del centre.
  6. Mantenir el contacte del centre amb l'OIE. 
  7. Tramitar a l'OIE les propostes d'adjudicació de beques d'intercanvi aprovades per la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants del Centre. 
  8. Assegurar, si escau, el bon funcionament de la delegació de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants (DCOIE) del centre.

 

Capítol II. El coordinador de titulació.

 

Article 4

El coordinador de titulació és nomenat pel rector a proposta de la Comissió Acadèmica de Títol. Si una titulació té coordinador de titulació, les funcions d'aquest les assumirà el coordinador de centre.

 

Article 5

La CAT pot proposar al rector el nomenament de coordinadors adjunts quan el nombre d'estudiants siga superior a una determinada quantitat que fixarà la CIE.

 

Article 6

El coordinador de titulació rebrà un complement econòmic que fixarà la Junta de Govern amb el criteri del nombre d'estudiants d'intercanvi.

 

Article 7

Són funcions del coordinador de titulació:

 

  1. Acordar les possibilitats d'intercanvi de la titulació.
  2. Informar al coordinador de centre sobre els intercanvis previstos.
  3. Ser l'interlocutor amb les universitat amb què hi haja acord d'intercanvi acadèmic en matèries de caràcter acadèmic.
  4. Elaborar la proposta de barems particulars d'adjudicació de beques d'intercanvi per als diferents programes de mobilitat de la titulació, seguint les indicacions generals establertes per la CIE.
  5. Elaborar la proposta de taula d'equiparació d'estudis de les diferents ofertes de mobilitat de la titulació, seguint les indicacions generals establertes per la CIE.
  6. Elaborar la proposta de distribució i la llista de prevalències per a les beques d'intercanvi dels programes de mobilitat de la titulació.
  7. Encarregar-se de la tutoria dels estudiants d'altres universitats que estiguen subjectes a programes d'intercanvi.
  8. Aplicar i interpretar les taules d'equiparació d'estudis que aprove la Comissió d'Intercanvi de Centre.
  9. Signar els contractes d'estudis , les actes i els certificats dels estudiants d'intercanvi de la seua titulació. 
  10. Signar els documents de matrícula i l'acreditació d'estada dels estudiants d'altres universitats i remetre còpia d'aquesta última a l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants (OIE).
  11. Gestionar les autoritzacions per a matricular-se en un altre centre.
  12. Coordinar, si escau, els delegats per a treballar en intercanvi acadèmic (coordinadors adjunts, becaris de suport o mentors).
  13. Participar en les reunions de la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants de Centre.
  14. Participar en l'adjudicació d'ajudes de suport a l'intercanvi.
  15. Presentar informes a les comissions d'impugnació de qualificacions de centre en els casos en què es vegen involucrats estudiants d'intercanvi.

 

Capítol III. El coordinador d'àrea.

 

Article 8

Es nomenaran quatre coordinadors d'àrea (Bàsiques, Salut, Humanitats-Educació i Socials). Els coordinadors d'àrea es trien entre i pels coordinadors de titulació de cada àrea.

 

Article 9

Són funcions dels coordinadors d'àrea:

 

  1. Formar part de la Comissió Permanent d'Intercanvi d'Estudiants.
  2. Resoldre els conflictes que puguen sorgir entre les diferents titulacions d'una àrea d'intercanvi. 
  3. Coordinar l'activitat dels coordinadors de titulació en els programes en què participe més d'un centre. 
  4. Supervisar, junt d'altres Coordinadors d'Àrea, aquells programes que involucren titulacions de diverses àrees i resoldre els possibles conflictes que puguen sorgir.

 

Capítol IV. El coordinador institucional.

 

Article 10

El coordinador institucional és nomenat pel rector.

 

Article 11

Són funcions del coordinador institucional:

 

  1. Supervisar l'activitat dels coordinadors d'àrea, de centre i de titulació.
  2. Vetlar pel correcte funcionament de l'intercanvi d'estudiants.
  3. Promoure els programes d'intercanvi d'estudiants.
  4. Representar la Universitat de València en els programes d'intercanvi.
  5. Presidir la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants i la Comissió Permanent.
  6. Coordinar amb el Servei de Normalització Lingüística la promoció de la llengua propia.
  7. Qualsevol altra funció que li assigne el rector.

 

Capítol V. Funcions de la secretaria de centre en els programes d'intercanvi.

 

Article 12

Són funcions de les secretaries de centre:

 

  1. Incloure en l'expedient dels alumnes tota la informació sobre la seua participació en programes d'intercanvi.
  2. Formalitzar la matrícula dels estudiants de programes d'intercanvi.
  3. Fer els certificats de qualificacions dels estudiants d'altres universitats.
  4. Fer els certificats de les qualificacions dels estudiants d'intercanvi de la UVEG.

 

Capítol VI. L'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants

 

Article 13

L'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants té les següents funcions: 

  1. Organitzar la convocatòria de beques d'intercanvi.
  2. Tramitar els contractes de l'intercanvi entre els estudiants i la UVEG. 
  3. Proporcionar les credencials dels estudiants d'intercanvi. 
  4. Gestionar els acords de mobilitat. 
  5. Elaborar el contracte institucional dels programes d'intercanvi. 
  6. Tramitar els programes d'intercanvi dels convenis i contractes de la UVEG amb altres universitats. 
  7. Gestionar els fons rebuts de cada programa.
  8. Comunicar a les universitats de destinació els estudiants que s'hi desplacen i els interlocutors acadèmics d'aquests estudiants.
  9. Gestionar el pagament de les ajudes.
  10. Justificar els fons rebuts.
  11. Elaborar la base de dades amb la informació sobre els procediments portats a terme amb cada estudiant.
  12. Gestionar temporalment els programes d'intercanvi que per la seua complexitat no es puguen traslladar a les delegacions d'àrea i de centre.

 

Capítol VII. Les delegacions d'àrea i de centre de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants.

 

Article 14

Les delegacions d'àrea (DAOIE) i de centre (DCOIE) de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants donen suport administratiu a la gestió dels programes d'intercanvi.

 

Article 15

Les quatre delegacions d'àrea de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants s'estructuren al voltant de les àrees de Salut, Bàsiques, Humanitats-Educació i Socials. Les titulacions s'adscriuran a les delegacions d'àrea a proposta de l'OIE, d'acord amb criteris acadèmics i de situació geogràfica.

 

Article 16

Quan l'intercanvi d'estudiants d'un centre siga bastant alt, l'OIE podrà proposar a la Junta de Govern la creació de delegacions de centre de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants.

 

Article 17

Les delegacions d'àrea de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants depenen orgànicament de l'OIE. Les delegacions de centre de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants depenen orgànicament de les DAOIE, seguint les indicacions de funcionament de l'OIE i sota la supervisió del coordinador de centre.

 

Article 18

Són funcions de les delegacions d'àrea de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants:

 

  1. Col·laborar amb els coordinadors de centre i de titulació en el desenvolupament de les seues tasques.
  2. Rebre les sol·licituds de participació en els diferents programes d'intercanvi, processar-les i remetre-les als respectius coordinadors de titulació.
  3. Promoure activitats d'informació sobre les possibilitats d'intercanvi.
  4. Ajudar els estudiants d'altres universitats a trobar allotjament.
  5. Posar a l'abast dels estudiants el fons documental sobre aspectes pràctics de l'intercanvi acadèmic.
  6. Produir, gestionar i proporcionar informació als estudiants d'altres universitats interessats a seguir programes d'intercanvi en la UVEG.
  7. Acollir els estudiants d'altres universitats i informar-los sobre els aspectes administratius (horaris, etc) dels estudis en què s'han matriculat.
  8. Processar la documentació dels estudiants dels intercanvis i remetre-la a l'OIE.
  9. Totes les anteriors que afecten a programes en què participen diverses titulacions d'una àrea.

Les funcións enumerades en les lletres c,d,e,f i g es desenvoluparan en col·laboració amb el DISE i el CADE.

 

Article 19

Són funcions de les delegacions de centre de l'Oficina d'Intercanvi d'Estudiants totes aquelles que els delegue la DAOIE corresponent.

 

Capítol VIII. La Comissió 'Intercanvi d'Estudiants del Centre.

 

Article 20

La Comissió d'Intercanvi d'Estudiants del Centre està formada pel coordinador de centre, els coordinadors de titulació, l'administrador del centre o persona en qui delegue i un estudiant per cada titulació adscrita al centre, a proposta de la ADR, i serà presidida pel degà o persona en qui delegue.

 

Article 21

Són funcions de les Comissió d'Intercanvi d'Estudiants del Centre:

 

  1. Prendre acords sobre programes d'intercanvi del centre.
  2. Organitzar les activitats d'intercanvi del centre.
  3. Aprovar la proposta de barems particulars d'adjudicació de beques d'intercanvi.
  4. Aprovar la proposta de taula d'equiparacions d'estudis.
  5. Aprovar l'adjudicació de beques d'intercanvi que propose el coordinador de titulació.
  6. Resoldre els possibles conflictes que apareguen entre les titulacions de centre.
  7. Presentar a l'OIE l'informe anual sobre l'intercanvi acadèmic.
  8. Aprovar, si escau, la gestió de fons dedicats a l'intercanvi acadèmic destinats al centre.

 

Capítol IX. La Comissió d'Intercanvi d'Estudiants.

 

Article 22

La Comissió d'Intercanvi d'Estudiants és l'òrgan màxim de gestió de l'intercanvi d'estudiants en la UVEG.

 

Article 23

La Comissió d'Intercanvi d'Estudiants està presidida pel coordinador institucional i formada per dos membres del PAS de l'estructura administrativa de l'intercanvi d'estudiants, els coordinadors de centre, els coordinadors de titulació i cinc estudiants a proposta del vicerectorat d'Estudiants.

 

Article 24

La Comissió d'Intercanvi d'Estudiants es reunirà almenys una vegada a l'any.

 

Article 25

Són funcions de la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants:

 

  1. Aprovar l'informe de gestió anual de l'OIE.
  2. Elaborar el pressupost anual de l'OIE.

 

Capítol X. La Comissió Permanent d'Intercanvi d'Estudiants.

 

Article 26

La Comissió Permanent d'Intercanvi d'Estudiants (CPIE) està formada pel coordinador institucional, dos representants del PAS membres de la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants, els coordinadors d'àrea i dos estudiants triats per i entre els estudiants membres de la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants.

 

Article 27

Són funcions de la Comissió Permanent d'Intercanvi d'Estudiants:

 

  1. Resoldre els conflictes i recursos sobre la gestió ordinària de l'intercanvi acadèmic.
  2. Elaborar l'informe anual de gestió de l'OIE.
  3. Distribuir els fons de mobilitat.
  4. Avaluar periòdicament el compliment i la qualitat dels programes d'intercanvi.
  5. Les altres funcions que es deriven de l'aplicació d'aquesta normativa.

 

Títol II. Tramitació i gestió de propostes d'intercanvi.

 

Capítol I. Propostes d'intercanvi d'estudiants.

 

Article 28

Es considerarà com a intercanvi d'estudiants qualsevol activitat acadèmica englobada dins de projectes, programes, convenis, contractes o acords subscrits entre la UVEG i una altra institució acadèmica que permeten la mobilitat recíproca d'estudiants entre ambdues institucions.

 

Article 29

Les propostes d'intercanvi les presentaran els centres o els departaments a l'OIE.

 

Article 30

Els centres presentaran els intercanvis relatius a les titulacions en què tenen competència. Les propostes sobre titulacions de més d'un centre les presentaran els centres que hi participen.

La Comissió Acadèmica de Titols i la Comissió d'Intercanvi d'Estudiants de Centre hauran de tenir coneixement de la proposta.

 

Article 31

Els departaments presentaran els intercanvis relatius als estudis de tercer cicle en què tinguen competència. Les propostes que afecten als estudis de tercer cicle interdepartamentals les presentarà la Comissió Delegada.

 

Article 32

Les propostes que afecten a més d'una titulació o a més d'un departament podran preveure la designació d'un responsable la funció del qual serà coordinar la tramitació, la gestió o l'aplicació de la proposta. No obstant això, aquest responsable no serà considerat coordinador en els diversos sentits expressats en el títol I d'aquesta normativa, tret que el nomenen com a tal.

 

Article 33

La Comissió Permanent d'Intercanvis valorarà les propostes d'intercanvi i en proposarà la signatura al rector o a la persona que aquest delegue.

 

Capítol II. Continguts de les propostes d'intercanvi d'estudiants.

 

Article 34

Les propostes d'intercanvi d'estudiants hauran d'emmarcar-se en algun dels programes de la UVEG.

 

Article 35

Les propostes han de definir ineludiblement el procediment i l'equivalència de crèdits per a l'equiparació acadèmica dels estudis, dins de les pautes establertes per la UVEG.

Articule 36

Les propostes d'intercanvi i els projectes que afecten a l'intercanvi d'estudiants han de preveure de manera explícita els següents aspectes:

 

  1. El compromís d'exempció de taxes de matrícula en la universitat de destinació dels estudiants, així com la de les taxes de certificat acadèmic que siguen necessàries per a la realització de l'intercanvi.
  2. En el cas que això no siga possible, caldrà justificar documentalment la impossibilitat per tal que la Comissió Permanent d'Intercanvi la valore.
  3. El període durant el qual tindrà lloc l'intercanvi i el règim d'adaptació al calendari acadèmic de la UVEG.
  4. El compliment de qualsevol altre compromís que implique la participació en l'intercanvi o en el programa en què aquest es trobe.

 

Títol III. Els estudiants dels programes d'intercanvi de la UVEG.

 

Capítol I. Condicions per a sol·licitar la participació en un programa d'intercanvi.

 

Article 37

Per accedir a un programa d'intercanvi de la UVEG cal ser estudiant de la UVEG en el moment de formalitzar la sol·licitud.

 

Article 38

Els estudiants han de tenir aprovats en el moment de formalitzar la sol·licitud el nombre mínim de crèdits indicats en la convocatòria del programa, que no serà inferior a 60 crèdits per als estudiants de llicenciatures ni a 30 per als de diplomatures.

 

Article 39

Els estudiants de tercer cicle hauran d'estar matriculats en un programa d'aquest nivell.

 

Capítol II. Condicions de participació en un programa d'intercanvi.

 

Article 40

Els estudiants d'intercanvi seleccionats han de signar un document en el qual declaren acceptar les condicions de participació en el programa. L'incompliment de les condicions implicarà la suspensió dels beneficis econòmics i acadèmics per a l'estudiant.

 

Article 41

Els estudiants d'intercanvi han de complir els tràmits de matrícula en la UVEG abans d'iniciar el seu període d'estada en la destinació designada. El procés administratiu de matrícula i les seues condicions s'ajustaran a les establertes per la UVEG en la normativa de matrícula vigent.

 

Article 42

Les aportacions econòmiques que reba un estudiant d'intercanvi de la UVEG per la seua condició de tal es consideraran ajudes per desplaçament i canvi de condicions.

 

Capítol III. Equiparació d'estudis.

 

Article 43

La UVEG reconeixerà automàticament els estudis cursats en el marc d'un programa d'intercanvi i els que estiguen inclosos en el contracte d'estudis com a estudis cursats en la UVEG en la titulació corresponent.

 

Article 44

El nombre total de crèdits equiparables per a una estada anual realitzats en la destinació no podrà ser inferior a un 70% ni superior a un 110% dels crèdits d'un curs complet de la titulació. Per a estades inferiors a l'any s'aplicarà una reducció proporcional a la duració de l'estada.

 

Article 45

La Comissió Permanent d'Intercanvi d'Estudiants desenvoluparà i actualitzarà periòdicament les directrius d'equivalències per a l'aplicació d'aquestes per part de les Comissions d'Intercanvi d'Estudiants de Centre.

 

Article 46

Els estudiants d'intercanvi de la UVEG han de formalitzar el contracte d'estudis o el seu equivalent, segons les convocatòries dels programes d'intercanvi, com a condició per a formalitzar la matrícula en la UVEG. Aquest document ha d'estar signat per:

 

  1. El coordinador del centre o el coordinador de titulació i l'estudiant, en el cas d'estudiants de diplomatura o llicenciatura. 
  2. El responsable del programa de tercer cicle, el coordinador del centre i l'estudiant, en el cas d'estudiants de tercer cicle.

 

Article 47

El contracte d'estudis o l'equivalent contindrà en el moment de formalitzar la matrícula en la UVEG almenys:

 

  1. Les dades bàsiques de l'intercanvi.
  2. Les matèries i crèdits de què es matricula l'estudiant en la UVEG.
  3. La proposta de matèries o crèdits que cursarà en la destinació i la seua equivalència amb les anteriors.

 

Article 48

El contracte d'estudis ha de ser completat abans de la partida de l'estudiant i es podrà modificar, si cal, fins als 45 deis després del començament de les activitats acadèmiques en la destinació. Les modificacions les ha d'autoritzar tant el coordinador de departament o equivalent en la destinació com els representants de la UVEG indicats en l'Article 46.

 

Article 49

Després d'aprovar el contracte d'estudis, amb les correccions correctament autoritzades, si n'hi ha, el coordinador de titulació o, si escau, el responsable del programa de tercer cicle el remetrà als serveis corresponents per adequar les dades de matrícula de l'estudiant.

 

Article 50

L'elaboració i els procediments per emplenar les actes dels estudiants de programes d'intercavni s'atindran a allò que disposa la Normativa de matrícula i la Normativa d'actes i qualificacions de la UVEG.

 

Article 51

La Comissió Permanent d'Intercanvi crearà i actualitzarà periòdicament una taula d'equivalències de qualificacions vàlida per a les diverses destinacions, tipus d'activitat acadèmica (teòrica o pràctica ), àrees o altres condicions que es consideren necessàries.

 

Article 52

L'equiparació es pot fer assignatura per assignatura, per blocs d'assignatures o crèdits que tinguen la mateixa càrrega docent, o per un procediment mixt.

Els responsables de l'equiparació, els coordinadors i els responsables de tercer cicle vetlaran perquè les equiparacions s'ajusten als plans d'estudi de la UVEG en totes les seues condicions i tipus d'assignatures (troncals, obligatòries, optatives i de lliure opció).

 

Article 53

En les actes informatitzades i els certificats acadèmics ordinaris constaran exclusivament les assignatures vigents en els plans d'estudi de la UVEG. Les equiparacions d'assignatures amb crèdits de lliure opció que es cursen en la destinació s'incorporaran com a crèdits de lliure opció.

 

Article 54

El coordinador de titulació només pot autoritzar les equivalències dins de la seua titulació, excepte que existesca un acord previ, autoritzat per la Comissió Permanent d'Intercanvis d'Estudiants. En els casos dels intercanvis que afecten a diverses titulacions o departaments, l'acord previ ve definit per la proposta d'intercanvi.

 

Capítol IV. Associacions d'estudiants.

 

Article 55

La UVEG promourà la creació d'associacions d'estudiants. Entre els fins d'aquestes associacions hi ha el suport als intercanvis d'estudiants, la integració i l'atenció als estudiants estrangers en la nostra universitat, la difusió de la UVEG i els seus programes d'intercanvi i altres fins semblants, sempre que aquestes associacions s'inscriguen en el registre oficial d'associacions de la UVEG.

 

Títol IV. Estudiants d'intercanvi procedents d'altres institucions.

 

Capítol I. Condicions de participació en un programa d'intercanvi.

 

Article 56

Els estudiants d'altres centres integrats en un programa d'intercanvi han de matricular-se en el centre de la seua titulació i estaran exempts del pagament de taxes acadèmiques en la UVEG.

 

Article 57

L'imprès de matrícula l'ha de signar el coordinador de titulació o el coordinador de centre en el cas d'estudiants de diplomatura, llicenciatura o enginyeria i el responsable del programa de tercer cicle en el cas d'estudiants d'aquest nivell.

 

Article 58

Quan un estudiant vulga cursar assignatures d'altres centres, els coordinadors de titulació o de centre en què s'impartesquen ho hauran d'autoritzar.

 

Article 59

Els estudiants d'intercanvi procedents d'altres institucions, una vegada matriculats i amb caràcter general, es consideraran estudiants de la UVEG i tindran els mateixos drets i obligacions que la resta dels estudiants.

 

Títol V. Sobre la resolució de recursos i impugnacions.

 

Article 60

Les resolucions dels coordinadors de titulació, de centre, d'àrea o de la CIEC, la DAOIE, DCOIE i OIE es podran recórrer davant de la Comissió Permanent d'Intercanvi d'Estudiants.

 

Article 61

Les qualificacions que done el coordinador de titulació es podran recórrer davant de la Comissió d'Impugnació d'Exàmens del centre.

 

Disposicions addicionals

 

Primera

La CPIE resoldrà els conflictes sobre interpretació i aplicació d'aquesta normativa.

 

Segona

Aquesta normativa s'aplica a tot intercanvi d'estudiants (d'acord amb el que diu l'Article 28) que siga vigent en la UVEG en el moment que s'aprove.

 

Disposició transitòria

S'estableix un termini de tres mesos des de l'aprovació d'aquesta normativa per a la creació, elecció i nomenament tant de l'estructura acadèmica com de la de gestió administrativa a què es refereix el títol I d'aquesta normativa. Fins a aquest moment, les funcions les assumirà l'estructura actual.

 

Disposició derogatòria

Queden derogades les següents normatives: Normativa per al reconeixement de crèdits acadèmics cursats en un altra universitat de la Unió Europea mitjançant el programa Sòcrates i altres semblants, aprovada per acord de la Junta de Govern 1997/128, modificada per l'acord 1997/148; Normes de matrícula d'estudiants de nous plans, becaris de programes europeus de mobilitat (Erasmus, Tempus...), aprovada per la Junta de Govern el 25 de juliol de 1995.

 


File translated from TEX by TTH, version 2.25.
On 12 Mar 2002, 10:30.