Percepció de pertinença i filiació, influència de l'estil cognitiu del directiu, aspectes influents en la presa de decisions grupals en el clúster, mètode de presa de decisions grupals. Mimetisme i percepcions directives.
Antecedents, moderadors i conseqüències de l'orientació al màrqueting i al mercat sobre la competitivitat de les empreses del clúster.
S'analitzen els factors que impulsen la competitivitat internacional de les pimes. Aspectes fonamentals de la direcció estratègica que permeten emmarcar la internacionalització de l'empresa en el context estratègic Aplicacions a sectors manufacturers tradicionals i a clústers industrials.
Anàlisi dels models espaciotemporals. Implementar sistemes d'informació geogràfica per a l'estudi de les relacions inter-organitzacionals: configuració, contingut, continent i efecte. Externalitats positives i negatives. Factors moderadors i mediadors. Transferència de coneixements en clústers. Relacions franquiciades.
Clústers de segon grau i transversals. Dinamització econòmica de territoris i dels seus mercats exteriors.
L'emprenedor internacional. Eficàcia estratègica en noves empreses. Alternatives organitzatives en ambients concursals. Reorganització i reestructuració empresarial. Declivi, crisi i reflotament. Polítiques de Segona Oportunitat.
Estudi de la globalització en els diferents nivells i les raons que la impulsen. Anàlisi dels mecanismes desenvolupats per les Nacions Unides i les empreses, per a evitar els efectes negatius que la globalització puga tindre sobre els més febles. Efectes de la globalització sobre l'entorn.
Anàlisi del paisatge, en Virtut de la Convenció Europea del Paisatge. Identificació, estudi, tipologies i posada en valor del paisatge. Aplicació de sistema d'avaluació propi.
Anàlisi del patrimoni cultural centrat en l'ús tradicional de l'aigua. Es fa referència als elements dels sistemes de regadiu, als sistemes d'irrigació i als paisatges resultants. Sistema de catalogació del patrimoni hidràulic, així com la seua avaluació mitjançant mètode propio.
Determinants de la multilocalització, aglomeracions, clústers de compatriotes i d'activitat. Generació i desenvolupament de capital social internacional. Xarxes i guanxi. Distància i estratègia de localització-entrada