Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

Tant l'auge de la competència entre empreses a causa de la globalització dels mercats, com la major informació de què disposa el consumidor hui dia gràcies a l'auge de les noves tecnologies, comporten la necessitat apostar per dotar de valor afegit a l'oferta comercial. Ara bé, si aquest valor afegit no es diferencia amb una marca ben posicionada, la seua potència quedar afeblida, sent el resultat final la derrota. El que no es coneix, no existeix; i el que no existeix, no es consumeix. 

UNA ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÉS: 

El grup d'investigació s'ha nodrit de fons obtinguts en concurs públic (Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana i Ministeri d'Economia i Competitivitat.), investigant com afegir valor i construir marca utilitzant eines com ara les noves tecnologies, l'embalatge/envase del producte o la figura del venedor/comercial. 

El grup pública tots els anys en revistes científiques d'impacte i assisteix amb regularitat a congressos nacionals i internacionals per a compartir les seues troballes. Aglutina X sexennis  d'investigació en total. 

Així mateix, s'han dirigit diverses tesis doctorals en aquest camp, aprofundint en aspectes com ara: la transferència de marca des d'un esdeveniment patrocinat a la marca patrocinadora; la construcció de capital de marca en institucions d'educació superior públiques i privades; i el desenvolupament de mega esdeveniments sostenibles com a estratègia màrqueting potenciar la marca-ciutat. 

Igualment s'ha treballat amb empreses subscrivint periòdicament convenis de col·laboració per a investigar en aspectes com ara l'elecció del millor posicionament de marca per a una cadena de distribució d'alimentació, o l'estudi de la viabilitat d'una marca paraigua en la indústria de la moda valenciana.

Objectius CT

Contribuir a crear valor afegit a través de la marca i el posicionament del producte/empresa.

Línies d'investigació
  • Envase i marca

    Anàlisi de posicionament en punt de venda de productes tangibles a través de l'envàs per a estimular consum. Elements clau en un envàs: elements visuals i informatius (color, forma, etiqueta, imatges etc.).

  • Força de vendes i marca

    Anàlisi del paper dels recursos humans en el posicionament de marca.

  • Extensions i transferencia de marca

    Anàlisi d'estratègies d'extensió una marca consolidada, creació de marques paraigües entre diversos competidors, transferència de valor i imatge de marca a través de diverses eines de comunicació. Registre de marca i altres aspectes legals.

  • Posicionament de marca

    Anàlisi de la competència, segmentació del mercat, dissenye estratègia posicionament, creació de mapes perceptius de competidors sobre la base del seu posicionament, disseny de marca sobre la base d'identitat visual (forma) i missatge (contingut).

Direcció
  • VILA LOPEZ, NATALIA MELANIA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • CANALES RONDA, PEDRO
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
  • HERNANDEZ FERNANDEZ, MARIA ASUNCION
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
  • MORA PEREZ, ELISABET
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
Col·laboradors/es
  • ALDAS MANZANO, JOAQUIN
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Vicerector/A
  • Vicerector/a-Rectorat de Planificacio, Qualitat i Tecnologies de la Informacio
Veure fitxa
  • ARAGONES JERICO, CRISTINA
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
  • KUSTER BOLUDA, INES
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Equip de treball

  • Javier Casanoves Boix - Universidad Internacional de Valencia 
Producció cientifica per investigador UV
  • VILA LOPEZ, NATALIA MELANIA
    PDI-Catedratic/a d'Universitat
    Expandir
  • CANALES RONDA, PEDRO
    PDI-Prof. Permanent Laboral PplVicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
    Expandir
  • ALDAS MANZANO, JOAQUIN
    PDI-Catedratic/a d'UniversitatVicerector/AVicerector/a-Rectorat de Planificacio, Qualitat i Tecnologies de la Informacio
    Expandir
  • KUSTER BOLUDA, INES
    PDI-Catedratic/a d'Universitat
    Expandir
Estructura asociada
Comercialització i Investigació de Mercats
Dades de contacte del grup
Grup d'Investigació en Posicionament i Marca (POMA)

Campus de Tarongers

Edifici Departamental Oriental. Av. dels Tarongers, s/n

46022 València (València)

963 828 960

Geolocalització

natalia.vila@uv.es

Persones de contacte
  • VILA LOPEZ, NATALIA MELANIA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa