Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Màrqueting Electrònic - eMARKETING

Descripció

e-MARKETING, com a grup d'investigació de la UV, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en Màrqueting i Noves Tecnologies, tractant de comprendre el comportament del consumidor en xarxes socials i màrqueting mòbil i prestant especial atenció al màrqueting viral. Els treballs del grup atenen anomenades d'investigació en aquests camps triant com a sectors prioritaris d'aplicació el retailing, turisme i sector educatiu. Aquests tòpics configuren les seues principals línies d'investigació.

L'experiència de e-MARKETING i la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en més de 20 diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions en els quals s'han proposat segells de confiança en comerç electrònic, anàlisi d'implantació de les Tic en el comerç minorista, creació de valor a través d'aplicacions mòbils, etc.

La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 150). Més de 100 investigacions han sigut publicades en revistes indexades, moltes d'elles recollides en el JCR (p.e. En línia Information Review, Journal of Services Management, Tourism Management, Industrial Management and Data Systems, etc.), en les bases de dades ISI, en el SJR o en bases de dades com ABI INFORM, EMERALD Reviews, etc. 
La coordinadora del grup, la Dra. Ruiz està acreditada a càtedra per ANECA, té 2 sexennis d'investigació, ha dirigit 6 tesis doctorals en les línies d'investigació nucli de eMARKETING i és Associate Editor de la Electronic Commerce Research and Applications (ECRA) i membre del Comité editorial del Journal of Product and Brand Management, En línia Information Review i Electronic Commerce Research and Applications. Ha sigut vocal de la Junta Directiva de l'Associació de Màrqueting d'Espanya (AEMARK). Ha sigut investigadora principal de 6 projectes d'investigació afins al grup, un d'ells (no finalitzat) del Pla Nacional (eWOM: anàlisi neurocientífica i experimental en serveis), a més és directora de 5 projectes d'innovació educativa, un d'ells consistent en la creació d'una xarxa internacional d'universitats per a l'intercanvi d'experiències docents. 
Línies d'investigació:

  • Processament de la informació. Estudiar les variables determinants del processament de la informació publicitària i l'intercanvi d'informació comercial entre individus en xarxes socials i la seua incidència en la compra, lleialtat i recomanació.
  • Màrqueting mòbil. Analitzar els elements generadors de valor percebut en les comunicacions mòbils així com els impulsors del comerç mòbil. Identificar les motivacions i frens en el màrqueting viral a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents i tauletes).
  • Comportament de queixa en xarxes socials. Investigació de les motivacions de queixa, canvi de proveïdor, comunitats anti-marca, boicots i comunicacions boca-sentit negatives en xarxes socials Innovació educativa i TIC.
  • Estudi de les noves metodologies d'aprenentatge col·laboratiu que incorporen les noves tecnologies (Ted lessons, ludificació, etc.) i el seu impacte en la satisfacció de l'estudiant, qualitat percebuda i variables relacionals. Màrqueting viral.
  • Estudi dels antecedents i conseqüències del Màrqueting viral en canals digitals amb especial èmfasi en els influencers. Influència del Màrqueting viral en les percepcions, actituds i comportament de compra del consumidor. Anàlisi dels elements que generen viralitat en les campanyes de comunicació.
Objectius CT
  • Coneixement de la incidència de les comunicacions de màrqueting digital i a través de dispositius mòbils en el comportament de compra.
  • Estudi de l'estratègia de màrqueting viral en xarxes socials i màrqueting mòbil.
  • Estudi del processament d'informació en la web 2.0 (C2C).
  • Impacte de l'aprenentatge col·laboratiu amb Tics en variables relacionals de l'estudiant (satisfacció, intenció de recomanar etc..).
  • Estudi del comportament de queixa en xarxes socials.
  • Estudi de motivacions i engagement amb restaurants de menjar saludable.
Línies d'investigació
  • Màrqueting mòbil

    Analitzar els elements generadors de valor percebut en les comunicacions mòbils així com els impulsors del comerç mòbil. Identificar les motivacions i frens en el màrqueting viral a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents i tauletes).

  • Màrqueting viral

    Estudi dels antecedents i conseqüències del Màrqueting viral en canals digitals. Influència del Màrqueting viral en les percepcions, actituds i comportament de compra del consumidor. Anàlisi dels elements que generen viralitat en les campanyes de comunicació.

  • Innovació educativa i TIC

    Estudi de les noves metodologies d'aprenentatge col·laboratiu que incorporen les noves tecnologies (Ted lessons, ludificació, etc..) i el seu impacte en la satisfacció de l'estudiant, qualitat percebuda i variables relacionals.

  • Processament de la informació

    Estudiar les variables determinants del processament de la informació publicitària i l'intercanvi d'informació comercial entre individus en xarxes socials i la seua incidència en la compra, lleialtat i recomanació.

  • Comportament de queixa a les xarxes socials

    Investigació de les motivacions de queixa, canvi de proveïdor, comunitats anti-marca, boicots i comunicacions boca-oída negatives en xarxes socials.

Membres
  • RUIZ MAFE, CARLA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Col·laboradors/es
  • BADENES ROCHA, ALBERTO
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
  • BIGNE ALCAÑIZ, JOSE ENRIQUE
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
Veure fitxa
  • HERNANDEZ FERNANDEZ, MARIA ASUNCION
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
  • PEREZ CABAÑERO, CARMEN
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Coordinador/a Curs
Veure fitxa
  • SANZ BLAS, SILVIA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Estructura asociada
Comercialització i Investigació de Mercats
Dades de contacte del grup
Grup d'Investigació en Màrqueting Electrònic (eMARKETING)

Campus de Tarongers

Edifici Departamental Oriental. Av. dels Tarongers, s/n

46022 València (València)

963 828 958

Geolocalització

www.uv.es/emarketing

carla.ruiz@uv.es

Persones de contacte
  • RUIZ MAFE, CARLA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa