La nostra activitat investigadora consistirà en el desenvolupament de les següents línies d'investigació:
- Investigacions relacionades amb sistemes d'informació i documentació. Inclou disseny, elaboració i avaluació de sistemes d'informació científica, com a bases de dades, biblioteques digitals interoperables i pàgines web que possibiliten l'accés a la informació i al coneixement, així com el desenvolupament de productes de valor afegit que afavoreixen la presa de decisions informades.
- Anàlisi de l'ús compartit de dades brutes d'investigació en les diverses àrees del coneixement. Inclou investigacions relacionades amb les dades brutes i el seu ús compartit en ciència.
- Indicadors d'activitat científica. Inclou investigacions relacionades amb l'avaluació de l'activitat científica i la proporció d'informació adequada per a millorar les polítiques públiques d'investigació.
- Estudis socials i sanitaris. Inclou investigacions sobre temes de salut i benestar, com l'esport o les conductes addictives, des d'un perspectiva social, biològica o psicològica.
- Desenvolupar sistemes d'Informació i Documentació.
- Identificar les necessitats i dificultats dels investigadors, gestors de la informació i responsables de la política científica per a compartir les dades brutes d'investigació.
- Desenvolupar directrius, eines i campanyes d'alfabetització per a fomentar l'intercanvi i reutilització de les dades de forma generalitzada i normalitzada.
- Avaluació de l'activitat científica mitjançant indicadors bibliomètrics i altmètriques.
- Desenvolupar estudis sociològics i epidemiològics encaminats a la millora del benestar i de la qualitat de vida.
- Informació i Documentació en Ciències de la Salut
Avaluació de l'activitat científica i anàlisi de l'ús compartit de dades brutes d'investigació en les àrees de ciències de la salut.
- Bibliometria i indicadors d'activitat científica
El principal objectiu d'aquesta línia és el desenvolupament d'indicadors bibliomètrics útils en l'avaluació de l'activitat científica que permeten mesurar els resultats de la investigació i el rendiment de la ciència, la qual cosa permet adequar millor les polítiques públiques d'investigació.
- Estudis i indicadors sociosanitaris
Contribuir al cos del coneixement sobre el comportament humà i la interacció social mitjançant la recollida de dades d'interés dels diferents sectors socials i dels responsables en la presa de decisions en les esferes pública i privada, així com de personal investigador.
Institut Interuniversitari López PiñeroPlaça Cisneros nº 4
46003 València (València)