TOMSMART
AGROALNEXT2022-056
L'objectiu de la present proposta de Projecte és el desenvolupament d'eines basades en miPEPs per a modular els canvis fisiològics necessaris per a maximitzar l'ús eficient d'aigua i nitrogen, i el desenvolupament de sistemes de monitoratge de les plantes mitjançant tècniques innovadores de detecció proximal que permetran intervencions individualitzades per a cada situació. Específicament, la proposta que presentem en aquesta expressió d'interés s'alinea amb les següents sublínies d'investigació i innovació de AGROALNEXT (línies de la 1 a la 5):
- Actuació 1.2. Adaptació al canvi climàtic. Resiliència de la producció agrícola enfront dels efectes del canvi climàtic i l'escassetat hídrica i el seu paper a mitigar riscos per a la societat. El desenvolupament d'estratègies per a millorar la tolerància dels cultius a l'estrés per sequera o l'eficiència en l'ús de nitrogen, tindrà un gran impacte en l'establiment de sistemes sostenibles de producció d'aliments, l'augment de la productivitat agrícola, la implementació de pràctiques agrícoles resilients i la preservació de varietats locals d'alt valor molt apreciades pel consumidor.
- Actuació 3.1. Agricultura de Precisió. En el projecte es desenvoluparà un sistema de monitoratge de les plantes mitjançant detecció proximal dirigit a l'agricultor que li permetrà disposar d'una aplicació digital que li facilitarà una presa de decisions flexible per a guiar-lo en la realització de les intervencions adequades en funció de les condicions en les quals es troben els cultius.
- Actuació 3.4. Investigació en tecnologies disruptives i solucions avançades per a millorar el monitoratge intel·ligent d'horts i granges. El projecte té per objectiu l'obtenció de desenvolupaments basats en eines moleculars i digitals altament noves: miPEPs i teledetecció proximal.
Tomaquet, miRNAs, miPEPs, sequera, nitrogen, sensors proximals
- Garcia Robles, Inmaculada Rosa
- PDI-Titular d'Universitat
- Secretari/a de Departament
Departamento de Producción Vegetal
Universidad Politécnica de Valencia
- Real Garcia, Maria Dolores
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Rausell Segarra, Carolina
- PDI-Titular d'Universitat
- Delegido Gomez, Jesus Valeriano
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Cendrero Mateo, Maria Del Pilar
- PI-Invest Doctor Altres
- Pescador Dionisio, Sara
- PI-Invest No Doctor Uv A1
- Van Wittenberghe -, Shari Romina Jooseli
- PI-Invest Cont Projecte Europeu
- Renau Morata, Begoña
- PDI-Titular d'Universitat
Departamento de Producción Vegetal
Universidad Politécnica de Valencia
Departamento de Genética
Facultad de Biología
C/ Doctor Moliner 50, 46100 Burjassot