UVocupacióFundació GeneralUniversitat de València Logo del portal

La Universitat potencia l'ocupabilitat dels seus egressats i egressades amb la creació d’UVocupació

  • Gabinet de la Rectora
  • 3 d’octubre de 2018
UVocupació

La nova marca UVocupació tindrà la funció d’acompanyar als i les estudiantes per a millorar les seues competències en matèria d’ocupabilitat alhora que desenvolupa el seu paper d’anàlisi i investigació del mercat laboral.

La Universitat de València aposta pel futur laboral dels seus egressats i egressades amb la creació de la nova marca UVocupació. Per a aconseguir-ho, s’ha dissenyat un nou web que facilita una major interconnexió entre els i les alumnes i aquest servei d’orientació i inserció laboral.

Millorar les competències i habilitats en matèria d’empleabilitat dels estudiants i estudiantes de la Universitat és un dels pilars d’UVocupació. En el seu paper d’assesorament, s’orienta als titulats i titulades en temes com l’elaboració del Curriculum Vitae, possibles eixides professionals, tècniques de recerca d’ocupació, ...

A més, UVocupació ofereix un ampli ventall de cursos i tutorials per als alumnes de graus i postgrau de la Universitat. Aquests cursos, a més de tenir reconeixement de crèdits de participació universitària, ofereixen una àmplia formació en eines i tècniques de recerca d’ocupació, com preparar una entrevista de treball, crear una marca personal, característiques de l’emprenedoria, ...

Respecte a la inserció laboral dels titulats i titulades, UVocupació compta amb una agència de col·locació pròpia on es gestionen nombroses ofertes de treball, posant en contacte oferta i demanda d’ocupació. La inserció laboral també es materialitza en els fòrums d’ocupació, esdeveniments que posen en contacte directe estudiants i estudiantes de la UV amb empreses interessades en contractar determinats perfils professionals. Aquests fòrums tenen lloc a les facultats, pel que es facilita un major èxit en la inserció laboral.

UVocupació també desenvoluparà la tasca d’estudi i anàlisi en matèria d’inserció laboral dels titulats i titulades de la Universitat una vegada han finalitzat els seus estudis. Saber l'evolució de l'oferta d'ocupació universitària i les seues perspectives futures, o la manera com les empreses recluten i seleccionen als universitaris, són algunes de les investigacions que es realitzen per  poder conèixer i compaginar les demandes del mercat laboral, el perfil dels graduats i graduades i la formació universitària.

Una última branca molt importat de la nova marca és l’atenció a la diversitat funcional. Amb el manteniment i potenciació del projecte ja existent ‘Talent i capacitat a la Universitat’, és pretén fer créixer la incorporació al món laboral d’aquest col·lectiu fomentant una ocupació de qualitat. 

Per a saber més sobre la nova marca i tot el que s'ofereix, pots visitar el nou web.