UVocupacióFundació GeneralUniversitat de València Logo del portal

  • Globus

Vols ser productiva/productiu? No treballes més, treballa millor

  • 4 de desembre de 2018

Segons EUROSTAT (Oficina Europea d'Estadística de la Comissió Europea), els espanyols no som, ni de bon tros, els europeus més productius; de fet, Irlanda, Bèlgica o França ens porten un gran avantatge en productivitat. És evident que alguna cosa fem malament quan els nostres extensos horaris laborals no coincideixen amb uns bons resultats empresarials en la majoria dels casos. Potser hem de plantejar-nos canviar alguns dels hàbits següents, en els quals segur que ens reconeixem (almenys en un):

  • Fer pauses prolongades per esmorzar i dinar: si parem el temps just per dinar i descansar, després de mitja hora ens podem reincorporar a la feina i acabar abans la jornada.
  • Fer només pauses per dinar: hem de parar a estirar-nos i, sobretot , canviar de posició de tant en tant per evitar dolors físics que poden desembocar en baixes laborals.
  • Fomentar el presencialisme: quan es compleixen els objectius ja no cal estar per estar, ja que això només pot portar al cansament i a la insatisfacció, enemics de la productivitat. Una de les propostes seria realitzar la jornada flexible, així com fomentar el teletreball, sobretot quan les tasques es duen a terme per objectius.
  • Falta de planificació: si no ens organitzem ni sabem el que hem de fer i no prioritzem tasques, no arribarem a assolir els objectius marcats, que se'ns van acumulant. És recomanable que, només arribem a la feina, ens donem un temps per pensar i no posar-nos a fer les tasques de manera automàtica. A més, cal gestionar l'energia de què disposem, ja que no sempre ens sentim amb les mateixes forces ni amb la mateixa motivació.
  • Tenir activades les notificacions de mòbil i correu: qualsevol distracció en aquest sentit trencarà el ritme de treball.
  • Treballar en un entorn incòmode: cal estar còmode al lloc de treball. Per això, cal revisar-ne la temperatura, la il·luminació i, sobretot, l'ergonomia  i evitar posicions incòmodes.
  • Apuntar les tasques que cal realitzar en una agenda: per no saturar el disc dur i tenir sensació de falta de control, hem de tenir actualitzada l'agenda i recórrer-hi sempre que calga.

Tot i amb això, encara hi ha altres factors no tangibles que també influeixen en el fet de ser o no ser productiu/a; la motivació n’és un dels més importants i funciona com a causa i efecte alhora. La recepta que donem és una barreja de diversos ingredients que depenen en gran mesura de nosaltres.

 

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies