RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2001, del rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup B escala Tècnic Mitja d'Investigació perfil sequenciació automàtica de ADN i proteïnes, torn lliure, sector d'administració especial d'aquesta Universitat.
Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article18, relacionat amb el 3.2, de la Llei de reforma universitària, i d'acord amb el que estableix l'article 199 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives per a l'ingrés al grup B escala Tècnic Mitja d'Investigació perfil sequenciació automàtica de ADN i proteïnes, sector d'administració especial de la Universitat de València, torn lliure, de conformitat amb les següents
Bases
1. Normes generals
1.1 Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per cobrir 1 vacant del grup B escala Tècnic Mitja d'Investigació, perfil sequenciació automàtica de ADN i proteïnes, sector d'administració especial pel torn lliure, mitjançant el sistema de concurs-oposició.
1.2 D'acord amb el que estableix l'article 49 de la Llei de reforma universitària, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana i la normativa especifica universitària recollida als Estatuts de la Universitat, i per les normes que estableix aquesta convocatòria.
1.3 El procés selectiu constituït pel concurs-oposició l’integraran les proves, valoracions, puntuacions i matèries que figuren al Annex I í II d’aquesta convocatòria.
1.4 L’adjudicació de la plaça al aspirant que supere aquest procés selectiu s’efectuarà d’acord amb la puntuació obtinguda per aquestos en el concurs-oposició.
2. Requisits dels aspirants.
2.1 Per ser admès a aquestes proves, els aspirants han de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o, d’acord amb el que estableix la Llei 17/1993, de 23 de desembre (BOE de 24 de desembre de 1993), sobre accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, tenir la nacionalitat d’un país membre o ser ciutadà de qualsevol dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals establerts per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta és definida al tractat constitutiu de la Unió Europea.
b) Haver fet divuit anys.
c) Posseir el títol de Diplomat Universitari, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic, o Títol Equivalent, o estar en condicions de obtenirlo abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.
d) Posseir la capacitat física i psíquica necessària per acomplir les funcions de la vacant ofertada.
e) No estar inhabilitat penalment per a l’exercici de funcions públiques.
f) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, d’alguna Administració o ocupació públiques.
2.2 Les condicions a què es refereix l’apartat anterior per ser admès a les proves s’han de complir en el moment de finalització del termini de presentació d’instàncies i se n’ha de gaudir durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió fins al moment de la presa de possessió.
3. Sol·licituds
3.1 Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ho haurà de fer constar en la instància que està recollida en aquesta convocatòria com annex IV i que li facilitarà gratuïtament el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta Universitat, al carrer de l’Antiga Senda de Senent, núm. 11-1r pis, València. També podran accedir a una còpia de la instància a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS) l'adreça de la qual es http://www.uv.es/~pas.
3.2 Les sol·licituds es dirigiran per triplicat exemplar (un per l’entitat bancària, un per a la Universitat i un per a la persona interessada) al Magfc. i Excm. Sr. Rector de la Universitat de València. El termini de presentació serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Es presentaran a l'oficina principal de la Caixa Rural de València, passeig de l'Albereda nº 34 de València. Així mateix, també es podran presentar en la forma que estableix l'article 38.4 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
3.3 Els drets d'examen seran de 3.100 ptes., que s’ingressaran en el compte corrent Drets d'Examen. Universitat de València núm. 3082005 83 0703000078 de l'oficina principal de la Caixa Rural de València, o mitjançant transferència a aquest compte.
En cas d'utilitzar la forma de presentació que estableix l'article 38.4 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, l'aspirant haurà d'acompanyar a la sol·licitud una còpia del resguard acreditatiu de la transferència.
Si el pagament s'ha fet a través de transferència, la instància haurà de presentar-se mitjançant la presentació en el registre d'una administració pública i el resguard corresponent ha d’acompanyar la sol·licitud. Aquest últim procediment s'ha de seguir igualment en el cas d’haver utilitzat la presentació de sol·licituds prevista en la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
En el primer cas haurà de figurar en la sol·licitud el segell de l'esmentada entitat bancària; en el cas de haver realitzat el pagament per transferència, caldrà adjuntar a la sol·licitud la còpia del resguard corresponent.
No presentar l'acreditació del pagament determinarà l'exclusió de l’aspirant.
3.4. D’acord amb el que disposen les Normes d’execució pressupostària per a l’any 2001 d’aquesta Universitat, són exemptes del pagament dels drets d’examen:
a.- Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
b.- Les persones que es troben com a demandants de feina, almenys durant el termini d’un mes abans de la data de la publicació de la convocatòria d’aquestes proves selectives. Per gaudir de l’exempció és requisit que no hagen rebutjat, dins el termini de què es tracte, cap oferta de feina adequada ni s’hagen negat a participar, tret de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional.
Aquests aspirants hauran de presentar els certificats corresponents que acrediten la seua condició de discapacitats (mitjançant certificació de la Conselleria de Benestar Social o de l’òrgan competent d’altres administracions públiques), o de la seua condició de desocupat (mitjançant certificació de l’INEM), i així ho hagen fet constar expressament en l’apartat corresponent de la sol·licitud.
3.5 Els aspirants amb minusvalíes podran sol·licitar les mesures d’adaptació necessàries per a realitzar les proves en el imprès de sol·licitud. En aquest cas hauran de presentar juntament a la sol·licitud la certificació del grau de discapacitació efectuada per l’òrgan competent.
3.6 Si la convocatòria preveu la realització de proves d’idiomes, l’aspirant ha de fer constar la seua opció a l’imprès de sol·licitud. Si no ho fa així, s’entendrà que renuncia a efectuar aquestes proves, sempre que siguen voluntàries i de mèrits.
3.7 Caldrà adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia del DNI.
3.8 Els errors que s’hi observen es corregiran en qualsevol moment, d’ofici o a instància de l’interessat.
4. Admissió d’aspirants
4.1 Una vegada expirat el termini de presentació d'instàncies, prèvia verificació del compliment de tots els requisits de participació assenyalats en aquesta convocatòria així com del pagament dels drets d'examen, el rector dictarà una resolució que es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que contindrà la llista provisional d’admesos i exclosos de les proves.
4.2 En el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la llista provisional d’admesos i exclosos, els aspirants exclosos podran corregir el defecte que haja motivat la seua exclusió o presentar les al·legacions que consideren oportunes, tot això d'acord amb l'article 71 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre.
4.3 Una vegada transcorregut el termini de 10 dies, esmenats els defectes i vistes les al·legacions que corresponguen, es dictarà una resolució, que contindrà la llista definitiva d’admesos i exclosos, la data, el lloc i l'hora de realització i començament del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el DOGV.
4.4 Seran causes d’exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d’aquestes bases:
- no signar la sol·licitud.
- no adjuntar la fotocòpia del DNI.
4.5 Serà causa d’exclusió de l’exercici de mèrits:
- no indicar l’idioma elegit per a realitzar l’exercici.
5. Desenvolupament de les proves selectives
5.1 Els exercicis tindran lloc a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà al lloc, data i hora que indique la resolució del Rectorat d'aquesta Universitat en què s'aprove la llista definitiva d’admesos i exclosos de les proves.
5.2 L'ordre d’actuació dels opositors, si escau, s'establirà per sorteig efectuat per la Universitat de València.
5.3 Els aspirants es convocaran per a cada exercici en crida única, i en seran exclosos els qui no hi compareguen, excepte en els casos de força major, degudament justificats i lliurement considerats pel tribunal.
5.4 En cada exercici els aspirants hauran d'acreditar la seua personalitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, del passaport o del permís de conduir, juntament amb l’exemplar per a l’interessat de l'imprès de sol·licitud d'admissió a les proves.
No acomplir aquest requisit determinarà l’exclusió de les proves.
Les còpies o fotocòpies d’aquests documents no seran vàlides en cap cas.
Els membres del tribunal i el personal col·laborador d'aquest no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones que no acomplesquen els requisits indicats ni a aquelles que hi compareguen després que haja acabat la crida dels aspirants convocats.
5.5 Al finalitzar cadascuna de les proves, l’anunci de la celebració de la següent el farà públic el Tribunal al local en què s’haja celebrat aquesta prova, així com en la Gerència d’aquesta Universitat amb una antelació mínima de 48 hores.
5.6 Si el tribunal prenguera coneixement en qualsevol moment del procés selectiu que alguna de les persones aspirants no acomplira tots els requisits exigits per la present convocatòria, després d’una audiència a l’interessat, l’exclourà i li comunicarà la inexactitud o les falsedats formulades en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives.
6. Publicitat de les llistes
6.1 Després de la realització de cadascuna de les proves, el tribunal anunciarà públicament als locals on s'hagen realitzat i a la Gerència d'aquesta Universitat i en la pagina web del Servei de Recursos Humans (PAS) que te la següent direcció http://www.uv.es/~pas la llista d'aspirants que les hagen aprovat.
6.2 Una vegada finalitzades totes les proves que integren el concurs-oposició el tribunal farà pública en la Gerència de la Universitat i en els locals on s’hagen realitzat les proves i en la pagina web del Servei de Recursos Humans (PAS) que te la següent direcció http://www.uv.es/~pas, la llista d'aprovats, per ordre de puntuació. Aquesta llista serà definitiva i contindrà només el mateix nombre d’aspirants que de vacants convocades.
6.3 Una vegada finalitzat el procés de selecció, es publicarà al DOGV per resolució del rector la llista definitiva d’aprovats.
7. Coneixements de valencià
7.1 Qui aprove els exercicis selectius haurà d'acreditar el seu coneixement de valencià amb certificats, diplomes o títols expedits o homologats pel Servei de Normalització Lingüística d'aquesta Universitat.
7.2 Qui no complesca el requisit anterior es comprometrà a realitzar els oportuns cursos de formació i perfeccionament que s'organitzen a aquest efecte per adquirir en el termini de un any o en el temps que permeta la programació del Servei de Normalització Lingüística el nivell elemental de coneixement de la llengua.
8. Presentació de documents
8.1 En el termini de vint dies hàbils, comptadors de l’endemà de la publicació al DOGV de les llistes d’aprovats, l'aspirant proposat haurà de presentar-se al Servei de Recursos Humans (PAS) d’aquesta Universitat els documents que segueixen:
8.2 El o la aspirant que, tenint la condició de funcionaris de carrera o personal laboral fix d’aquesta Universitat, hagen pres part en aquestes proves, quedaran exempts de justificar documentalment les condicions generals que ja haguessen acreditat per a nomenaments anteriors, tot i que n’hauran d’acreditar la resta.
8.3 Si no es presenta la documentació dins el termini indicat (excepte en els casos de força major) o hi ha falsedat de documents, això comportarà la invalidesa de les actuacions de l’aspirant i, respecte d’aquest, la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer l’aspirant.
9. Nomenament de funcionari/ària
Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació el rector dictarà una resolució que es publicarà al DOGV i que inclourà la llista d’aprovats per ordre de puntuació, els quals seran nomenats funcionaris o funcionàries de carrera.
10. Tribunal.
10.1 El tribunal qualificador d'aquestes proves és el que figura en l'annex III d'aquesta convocatòria. El nom de les persones que l'integren es farà públic en la mateixa resolució en què es publique la llista definitiva d’admesos i exclosos.
10.2 El tribunal podrà nomenar col·laboradors, especialistes i ajudants, que estaran sempre sota la seua direcció i control directes.
10.3 Els membres del tribunal, així com els col·laboradors, especialistes i ajudants s’abstindran de participar en les activitats del tribunal quan estiguen en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 28 i 29 de la llei 30/ 1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o en el cas que hagueren preparat opositors de proves selectives per al mateix cos i escala durant els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
El president podrà sol·licitar als membres del tribunal una declaració expressa de no estar en les circumstàncies previstes en els articles citats.
10.4 Per convocatòria del president es constituirà el tribunal amb l’assistència almenys de la majoria reglamentària dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió el tribunal prendrà totes les decisions necessàries per a la correcta realització de les proves selectives.
Durant tot el procés selectiu el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir sobre l’aplicació d'aquestes normes i decidirà què fer en els casos que no estiguen previstos.
El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment al que disposa la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
10.5 El tribunal adoptarà les mesures necessàries perquè els aspirants amb minusvàlua tinguen les mateixes condiciones per a la realització dels exercicis que la resta de participants. Per a qui les sol·licite en la forma que indica la base 3.5, es faran les adaptacions possibles per temps i mitjans.
10.6 Per a les comunicacions i qualsevol problema que puga sorgir, el tribunal tindrà la seu en la Gerència de la Universitat de València.
10.7 Els membres del tribunal d’aquestes proves tindran la categoria que per a aquests casos determine la legislació vigent.
10.8 El tribunal no podrà aprovar ni declarar que ha aprovat les proves selectives un nombre d'aspirants superior al nombre de places convocades. Qualsevol proposta d’aprovat que contravinga el que s’ha establert serà nul·la de ple dret.
10.9 El president del tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense coneixement de la identitat dels aspirants, en aquells exercicis que siga procedent.
11. Recursos
La convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que es deriven d'aquesta i de les actuacions del tribunal, es podran impugnar en els casos i en la forma que estableix la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
València,25 de gener de 2001
Per delegació (DOGV de 20 d'agost de 1999)
Lluís Guia i Marín.
El vicerector d’Organització Administrativa
ANNEXO I
Sistema selectiu
1ª Fase: OPOSICIÓ
Constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris, i un de voluntari i de mèrits.
Primer exercici (obligatori i eliminatori)
Constarà d’un test amb quatre respostes alternatives, de les quals tan sols una serà la correcta, i versarà sobre tot el contingut del programa (administració general i temari específic) que figura en l’annex II de la convocatòria.
Els errors penalitzaran segons la fórmula:
E
A - ¾ ¾ ¾ ¾
d-1
N = ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ x 10
n
on:
N = nota resultant
A = nombre d’encerts
E = nombre d’error
d = nombre d’opcions per a cada pregunta
n = nombre de preguntes
El nombre de preguntes i el temps de realització de l’exercici els fixarà el tribunal amb l'antelació suficient.
L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts.
Segon exercici (obligatori i eliminatori)
Consistirà en desenvolupar per escrit dos temes elegits entre tres determinats a l‘atzar del programa específic que figura en l’annex corresponent d’aquesta convocatòria. Si el temari es composa de diferents blocs, el tribunal sortejarà en primer lloc els blocs i dels que resulten, sortejarà els temes, de manera que cada tema corresponga a un bloc diferent.
La duració mínima de l’exercici serà d’una hora i no podrà ser de mes de dues, a criteri del tribunal. Una vegada finalitzada la prova, els exercicis s’introduiran en un sobre que posteriorment es tancarà i quedaran sota la custòdia del tribunal qualificador, el qual cridarà els opositors per a la lectura pública dels temes que cada un haja desenvolupat. El lloc, la data i l’hora de la lectura els anunciarà el tribunal amb l'antelació suficient.
Cada tema es valorarà de 0 a 10 punts, i per aprovar caldrà obtenir almenys 10 punts entre ambdós i no ser qualificat amb zero punts en cap tema.
Tercer exercici (obligatori i eliminatori)
Constarà de la resolució de dos exercicis pràctics a triar entre tres de proposats pel tribunal, relacionats amb el contingut del temari específic que figura en l’annex II de la convocatòria. La prova pràctica tindrà les característiques adequades a la funció que es desenvolupa en l'escala en què s’integre la plaça convocada. Es podran realitzar amb mitjans informàtics (tractament de textos, fulls de càlcul, bases de dades, programes específics -dibuix, laboratoris, etc.-) que el tribunal considere oportú. Tot s’anunciarà en el moment de fer públics els resultats del primer exercici. Així mateix, i segons les característiques de l’exercici, en aquest moment se'n fixarà la duració.
Cada supòsit es valorarà de 0 a 10 punts, i per aprovar-los caldrà obtenir almenys 10 punts entre ambdós i no ser valorat amb zero punts en cap supòsit.
Quart exercici (voluntari i de mèrits)
Aquells qui opten per la realització d’aquest exercici hauran de fer necessàriament les parts de coneixement de valencià i l'entrevista.
Primera part (voluntària). Tindrà per objecte valorar el coneixement d’un o diversos idiomes comunitaris, segons l'opció manifestada per l’opositor en l’imprès de sol·licitud de participació en les proves selectives.
L’exercici es valorarà a raó de 1’5 punts com a màxim per idioma, i en conjunt no es podrà superar els 3 punts. El temps serà fixat pel tribunal amb l'antelació suficient.
Segona part (obligatòria). Constarà de dues parts:
El temps d’aquest exercici serà fixat pel tribunal amb l'antelació suficient.
Tercera part (obligatòria). Tindrà per objecte mantenir una entrevista basada en una memòria sobre el funcionament d’un servei relacionat amb l’àrea funcional a la qual es refereix la plaça convocada, redactada per l’opositor i que no podrà excedir els 15 folis.
Es valorarà de 0 a 3 punts i el temps de l'entrevista el fixarà el tribunal amb l'antelació suficient.
La memòria es presentarà junt amb el currículum dels aspirants en el termini de deu dies a partir de l'endemà de la publicació de la llista d’aprovats dels exercicis obligatoris.
2ªFase: CONCURS
A la fase de concurs només hi podran accedir els aspirants que hagen superat la fase d’oposició. Es valoraran els mèrits aportats pels aspirants segons el barem que s’assenyala a continuació i que haurà de posseir l’aspirant en la data de publicació d’aquesta convocatòria.
Experiència professional. Es valorarà l'experiència professional en el grup B a la Universitat de València en cossos o escales d’administració especial de Tècnic mitjà d'Investigació, perfil sequenciació automàtica de ADN y proteïnes y en qualsevol tipus de relació jurídica de temporalitat, a rao de:
Llocs de nivell 18 o superior: 0’20 punts per mes d’ocupació, fins un màxim de 7’5 punts.
Una vegada valorats els mèrits d’acord amb els criteris assenyalats, el tribunal els farà públics al de forma provisional al tauler d'anuncis de Gerència, a la pàgina Web del Servei de Recursos Humans (PAS) que te la següent direcció http://www.uv/~pas, i es donarà un termini de 10 dies perquè les persones interessades puguen al·legar les rectificacions oportunes a la fase de concurs.
L’ordre definitiu del procés selectiu el donarà la suma de la puntuació obtinguda en la fase d’oposició i en la fase de concurs. En cas d’empat, l’ordre s’establirà amb els criteris següents:
En cap cas la puntuació obtinguda en la fase de concurs no podrà ser aplicada per superar la fase d’oposició.
No es podrà declarar que han aprovat les proves selectives un nombre d’aspirants superior al de places convocades.
ANNEX II
LEGISLACIÓ DE CARÀCTER GENERAL.
TEMARI ESPECÍFIC
TÈCNIC MITJÀ DE LABORATORI PERFIL DE SEQÜENCIACIÓ AUTOMÀTICA D’ADN I PROTEÏNES
ANNEX III
TRIBUNAL QUALIFICADOR
TITULAR
President: El Rector o persona en qui delegue.
Vocals: - Dos representants de la Universitat designats por el Rector, de igual o superior grup de titulació.
El vocal més jove dels vocals amb veu i vot del tribunal, entre els que pertanguen a la comunitat universitària, actuarà com a secretari/a.
Tots els membres del tribunal amb veu i vot hauran de ser de igual o superior grup i titulació que les places objecte d'aquesta convocatòria.
Igual estructura per al tribunal suplent.
I. DADES PERSONALS
Nom i Cognom DNI:
Data de Naixement Adreça
Codi Postal: Localitat Telèfon:
II. DADES DE LA CONVOCATÒRIA
Data del DOGV: Escala:Tècnic mitjà d'Investigació perfil :secuenciaciò ADN Grup: B
Sector: Administració Especial Accés: Lliure. Exempció de taxes: o
Sol·licitud d'adaptació per a persones discapacitades: Mesures d'adaptació:
III. TÍTOL ACADÈMIC EXIGIT EN LA CONVOCATÒRIA O SUPERIOR
IV. EXERCICI DE MÈRITS:
o VALENCIÀ o IDIOMA COMUNITARI
V. DOCUMENTS QUE S'ADJUNTEN:
o DNI.
o CERTIFICACIÓ DE L'INEM
o CERTIFICACIÓ DE DISCAPACITAT
o ALTRES
SOL·LICITE ser admès/a a les proves selectives a què es refereix aquesta sol·licitud, i DECLARE que són certes les dades que hi consten i que reunisc les condicions exigides per a l'ingrés en la funció pública i les especialment assenyalades en aquesta convocatòria. Així mateix em compromet a provar documentalment totes les dades de la sol·licitud.
(Firma)
València, a de de 2001
RECTORAT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA