
Jornades científiques. València, 23 i 24 de maig de 2013
Els darrers anys s’han produït a diversos nivells canvis de molt d’abast que afecten a pler l’ensenyament universitari de la literatura clàssica. D’un costat, a nivell general assistim a un moviment general de reconsideració del centre de gravetat d’allò que entenem com la creació clàssica: tant a la literatura llatina com a la grega, la tendència actual és la de reivindicar la importància d’èpoques, gèneres i autors que des del segle XIX havien quedat marginats o almenys desplaçats, i que a ara ocupen un lloc preferent dins l’atenció dels investigadors en primer lloc, i en segon terme també, i d’una manera creixent, dels docents. D’un altre, el procés de reforma dels estudis universitaris ha dut a un important replantejament de l’organització dels estudis de literatura mitjançant diverses solucions que dibuixen un panorama obert, potser tot esperant una redefinició. Aquest Seminari es proposa de revisar part dels problemes suara esmentats. Comptem a aquest efecte amb la participació d’especialistes provinents de les universitats de Barcelona, Cádiz, Cantabria i Complutense de Madrid.