3 d'Octubre 2007. Tomás García Azcárate."El pervindre de l'agricultura a Europa". Conferència.
 
 
 
 

 

 

Invitació,  ací.

Referències de Premsa.

  1. Levante - El Mercantil Valenciano, Arreplega una entrevista que va tindre lloc en els moments previs a la conferència pronunciada per D. Tomás García Azcárate, Cap de la Divisió Hortofructícola de la Va unir Europea, en la que va incidir en el diagnòstic de l'OCM sobre els desequilibris que és registren en el sector dels cítrics de la nostra agricultura.. Ací.

Resum gràfic.

  1. El ponent de la conferència i els autors del llibre presentat moments avant de l'acte al Claustre de la Universitat de València, amb el Director de la RSEAP, D. Francisco Oltra i el President de la Comissió d'Economia i Hisenda de la RSEAP, D. José Mª García Álvarez-Coque. Ací.

  2. La taula de la conferència celebrada al Aula Magna de la Universitat de Valencia - Estudi General. Ací.

Documents.

  1. Presentació de la conferència, Paraules d'introducció del Director de la RSEAP, D. Francisco Oltra. Ací.

Conferència

Organitzat per la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València i per l'Institut Europeu del Mediterrani de Barcelona es presenta la conferència:

"El pervindre de l'agricultura a Europa"

Ponent:

D. Tomás García Azcárate, Cap de la Divisió “Oli d'oliva i productes hortofructícoles” de la Direcció General d'Agricultura i Desenvolupament Rural de la Comissió Europea.

Presentació. Tal com ens indica el President de la Comissió d'Economia i Hisenda de l'Econòmica, D. José Mª García Álvarez-Coque, esta conferència aporta una reflexió sobre els reptes de l'agricultura mediterrània en una època de grans canvis marcada pel procés actual de reformes dels sectors de fruites i hortalisses i del vi, i per la imminent onada de noves reformes emmarcada en la revisió de la PAC. El Sr. García Azcárate aportarà la seua visió personal sobre el futur de la PAC i el paper de l'agricultura a Europa.

La Conferència serà precedida per la presentació del llibre “L'agricultura i l'espai euromediterrani”, a càrrec de D. Senén Florensa, Director de l'IEMED i D. Josep Maria Jordà, Catedràtic de la Universitat de València Estudi-General. L'obra és el resultat d'un esforç de prospectiva realitzat per un conjunt d'experts europeus i mediterranis sobre les oportunitats i els reptes de l'espai agrari euromediterrani. La tesi plantejada és la d'un espai compartit en el que qualitat i territori són paraules clau de les agricultures d'ambdós costats de la ribera del Mediterrani. L'obra, ha estat dirigida per D. Josep Maria Jordà i el professor de la Universitat Politècnica de València i soci de la RSEAP, D. José María García Alvarez-Coque, i estudia els impactes de l'àrea de lliure canvi euromediterrània que es completarà en 2010.

L'acte serà presentat per D. Franciso Oltra Climent, Director de la Reial Societat Econòmica d' Amics del Pais i D. José María García Alvarez-Coque, President de la seua Comissió d'Economia e Hisenda

L' acte se celebrarà a les 19 hores, a l’Aula Magna de la Universitat de València, carrer de la Universitat núm. 2

 

Santiago L. del Agua

L' Econòmica. Llums i Ombres

 

Per a tornar a la pàgina d' inici, cliqueu ací