Logo de la Universitat de València Logo Secció Sindical de SATTUi Logo del portal

Peticions de formació. Any 2022.

  • 24 de maig de 2022
Peticions de formació. Any 2022.

Reunió del Servei de Formació i Qualitat "Manuel Sanchis Guarner" amb la representació sindical

Dilluns 23 de maig, la representació sindical ens reunírem, al Servei de Formació i Qualitat "Manuel Sanchis Guarner", amb la representació institucional i membres d'aquest servei per tal de tractar sobre la formació del personal de la universitat.

Dels temes tractats ens agradaria ressaltar que, per a la formació continuada, enguany es passa de més de cinc mil euros a més de nou mil i s'oferiran 115 accions formatives (59 per al PDI i 56 per al PAS). La demanda del curs passat fou d'un 163% en relació a l'oferta (196% de demanda en el cas del PAS i 137% en el PDI) el que posa en evidència que cal augmentar més encara el pressupost, si es vol aconseguir una universitat que realment siga capdavantera a tots els nivells.

El nou director del servei informà que, a partir de ja, hi haurà tres sectors al servei: 1) innovació, 2) formació i 3) activitats de transferència extensives. La VR de Transformació Docent i Formació Permanent recorda que encara no tenim pla de finançament però en els darrers mesos ha lluitat perquè augmentara el finançament per a la formació i encara lluitarà més per al proper any.

També voldríem posar en relleu la diferència que hi ha -en nombre- entre les places del servei que figuren en la RLT i el personal que apareix reflectit en l'organigrama penjat en la pàgina web del servei, el que ens fa pensar que moltes de les tasques es desenvolupen per personal contractat amb caràcter temporal. Desitgem i esperem que aquest servei, com tots els serveis que estan infradotats de personal, en breu puguen veure resolt el problema de temporalitat amb la dotació de les places estables que requereixen.

Finalment, us indiquem les propostes que des de SATTUi hem enviat al servei, en base a les aportacions que ens heu fet arribar (i que us agraim sincerament).

 

Propostes de SATTUi per a la formació – any 2022

  • L’any 2021, des del SFP se’ns va informar que s’estava valorant impartir formació massiva, per al lloc de treball, a través de tallers i ens agradaria saber en quin grau s’ha aconseguit.
  • A més, voldríem agrair al SFP la formació a la demanda que s’ha impartit. Desconeixem fins a quin punt s’ha estés per la universitat aquest tipus de formació, però ens ha arribat informació positiva d’alguns centres on s’han impartit cursos.
  • D’altra banda, SATTUi continua reivindicant que les i els propis companys de la UV impartisquen formació des de la seua experiència, moltes vegades més pràctica i valuosa que tan sols la teoria impartida per persones amb titulació, però sense l’experiència al voltant dels problemes del dia a dia. Aquesta formació pot ser especialment valuosa en les noves incorporacions (bé per concursos de trasllat, bé per nou ingrés a la universitat).
  • També tornem a reivindicar que les llistes d’espera siguen públiques, per tal d’assolir un nivell de transparència òptim en tots els nivells de la gestió de la universitat.
  • En general, considerem que els cursos haurien de perseguir tres objectius: actualització de normatives, formació específica (bé per categories laborals, bé per centres o serveis) i cursos per a potenciar la creació d’entorns de treball saludables. La formació per a potenciar la creació d’entorns de treball saludables hauria d’incloure cursos sobre assetjament laboral i/o per raó de gènere, mediació en l’àmbit laboral i resolució de conflictes, a més de formació en intel·ligència emocional.
  • La formació s’ha de poder fer en horari laboral. Per als casos que no siga possible, el temps utilitzat en la formació s’ha de comptar com temps treballat en l’aplicació de la dedicació horària.
  • Es troben a faltar més cursos en línia i asíncrons. Per al personal que treballa al campus de Burjassot-Paterna sol ser més difícil acudir al campus de Tarongers per assistir als cursos presencials. Una alternativa seria oferir cursos presencials en Burjassot.
  • Caldria que, tots els anys, es feren cursos d’actualitzacions en les aplicacions informàtiques, sobre el nou registre electrònic de la UVEG, lleis de matrícula, novetats normatives, SICUV, contractació, etc..
  • Els cursos d'informàtica (Excel, Access, etc.) s'haurien d'oferir també en línia, per afavorir l’assistència, amb més edicions per la gran demanda. Especialment entre el personal d’administració especial, com els i les companyes de laboratori, que ens han transmés que tenen una gran i urgent necessitat en formació i actualització en l'ús d'Excel. És imprescindible per al seu treball i, malgrat que en general tenen nocions bàsiques del programa, necessiten actualitzar‑se per a millorar-ne l’ús. Les convocatòries anuals en Excel no arriben a cobrir les necessitats de formació i seria imprescindible organitzar un curs d’Excel específic per a aquest personal (amb una quantitat suficient d’edicions per atendre la demanda).
  • Es troben a faltar cursos sobre l’aplicació de la pàgina web de la universitat (nivells principiant i avançat).
  • Per al PAS amb un perfil més tècnic es troba a faltar un curs de Python, ja que pràcticament és el llenguatge estàndard de programació científica i molts aparells estan controlats mitjançant protocols fets amb aquest llenguatge.
  • En l’administració general es troben a faltar cursos específics que ajuden tant per al lloc de treball com per a la carrera administrativa. És requisit imprescindible la formació per a la progressió de grup en la carrera professional, per tant, tot el personal ha de tenir accés a la formació.
  • Volem remarcar de manera especial la formació del personal de laboratoris, ja que es tracta d’un col·lectiu amb una gran necessitat d'actualització en diferents tècniques que avancen a gran velocitat i que s'estan desenvolupant en molts dels nostres laboratoris (com Biologia Molecular, etc.). Aquest col·lectiu arrossega molts anys de formació deficient o nul·la. S’han fet pocs cursos en els últims anys i les llistes d'espera són llargues. En l’any 2020, SATTUi –a proposta de companyes i companys d’aquest col·lectiu- feu una proposta de formació aprofitant assignatures concretes que ja s'estan impartint en la nostra universitat i que tenen pràctiques amb els mitjans necessaris i els professors que coneixen bé la matèria. Es tractaria d’adaptar les assignatures i reconvertir-les en cursos de formació per al PAS de laboratoris (es pot veure la proposta de formació en aquest enllaç: https://www.uv.es/sattui/Novetats/peticions_al_sfp_2020.pdf). Es podrien fer, per exemple, en finalitzar el curs o al gener, quan no hi ha alumnes ocupant els laboratoris. En el 2020 també proposàrem fer visites guiades pels laboratoris de la universitat, incloent-hi la realització de diferents experiments en cada laboratori (formació que podria ser impartida per els i les pròpies companyes que realitzen aqueixos experiments).
  • El personal de biblioteques també reivindica més formació específica, així com les i els secretaris d’alts càrrecs.
  • A més a més, tornem a reivindicar que la UVEG potencie la formació integral de la persona, amb l’organització d’extracurriculars, com l’adaptació a la jubilació, maneig del duel, nutrició, fotografia, cuina, ceràmica, jardineria, bricolatge, etc., per descomptat fora de l’horari laboral.
  • Finalment, reiterem la petició feta en ocasions anteriors, de saber quins cursos són els que tenen més demanda, per tal de donar-hi més suport.

Accés al document en pdf que ha presentat SATTUi