Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

La validació, un tràmit obligatori per a oficialitzar els comptes de xarxes socials vinculats a la UV

  • 16 de setembre de 2021
Image de la noticia

La Universitat de València (UV) té actius centenars de comptes de xarxes socials oficials pertanyents tant als  diferents òrgans, serveis i unitats institucionals, com a l'àmbit corporatiu de la pròpia UV, i la seua regulació constitueix un mecanisme de control per a la gestió eficaç i eficient d'aquests canals de comunicació, la protecció  dels drets de la UV en l'ús de la seua imatge corporativa, i la preservació de la privadesa dels membres de la comunitat universitària i dels seguidors de les xarxes. 

Convé insistir, doncs, en l'obligatorietat de validar i oficialitzar els comptes de xarxes socials vinculats a la UV per a dotar-los de caràcter institucional i revestir-los dels mecanismes que regulen la seua utilització, els seus propòsits, característiques, gestió, creació de continguts, identificació corporativa, etc, tot supeditat al Reglament d'ús dels recursos relacionats amb les tecnologies de la informació i les comunicacions de la UV. 

Passos a seguir

Per a la validació d'un compte el/la responsable de l'òrgan, servei o unitat (degà/ana, cap de servei, director/a del departament, director/a del màster, etc.) ha de realitzar una sol·licitud  a través de la  Seu Electrònica (ENTREU): https://webges.uv.es/uvEntreuWeb/menuSEU.jsp?idtramite=UW_RED16.

En aquesta sol·licitud ha d'indicar les dades bàsiques del compte en xarxes socials que desitja registrar com a oficial i, sobretot, qui es va encarregar (PDI o PAS) de la seua gestió en l'òrgan, servei o unitat. Aquesta persona es denomina responsable en el compte institucional.

Després d'una comprovació de dades per part de la Unitat Web i Màrqueting i Secretaria General, el sol·licitant rebrà una notificació d'acceptació. Amb açò, el compte tindrà caràcter oficial i automàticament quedarà enllaçat des del portal web de l'òrgan, servei o unitat, a més d'aparèixer a la llista en el Portal de Transparència de la UV, i en la relació de xarxes i els seus resposables de la Unitat Web i Màrqueting.

Les xarxes socials complementen la comunicació oficial de la UV amb la seua capacitat de propagar la informació d’una manera més efectiva, ràpida i àmplia que els mitjans tradicionals, però la condició institucional de les xarxes comporta una responsabilitat dirigida en especial a evitar qualsevol tipus d’ús i de conflicte que repercutisca negativament en la imatge i reputació corporativa, i a la preservació dels drets de la Universitat i els usuaris.

La regulació de la gestió de les xarxes permet també una coordinació i homogeneïtzació dels missatges mitjançant la utilització correcta dels elements bàsics d’identificació i comunicació, a través de la seua identitat corporativa, que facilite la seua immediata identificació i la de les múltiples activitats de la Universitat en formació, recerca i transferència de coneixements.