Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

La Universitat implantarà en el segon quadrimestre la gestió digital de les actes acadèmiques

  • 1 de desembre de 2021
Image de la noticia

L'experiència pilot per a la implantació de les actes digitals d'avalució a la Universitat de València que s'ha dut a terme durant els passats mesos de juny i juliol a la Facultat de Matemàtiques s'ha desenvolupat de manera satisfactòria, el professorat s'ha adaptat "a la perfecció" i no s'han registrat incidències, han apuntat els responsables del procés, amb la qual cosa la Universitat manté la seua previsió d'implantar la signatura digital de les actes d'avaluació en el segon quadrimestre del curs actual 2021-22.

En el procés d'implantació de l'aplicació d'actes que permeta la digitalització del procés es realitzaran noves proves pilot amb les actes del primer quadrimestre en centres dels tres campus, en els quals el professorat haurà de signar digitalment les actes d'aquest primer quadrimestre.

Amb la finalitat de mostrar el funcionament de l'aplicació al professorat i al personal d'administració que puga estar involucrat en la gestió d'actes,  s'han programat diverses sessions divulgatives.

Validació telemàtica

L'aspecte més nou en la gestió de les actes digitals és el canvi de signatura manuscrita de les actes tradicionals per la validació telemàtica, que es podrà realitzar mitjançant la utilització del Certificat Digital, o amb codi obtingut a través d'SMS. En aquest sentit, els responsables de la implantació del procés han insistit en la necessitat que el professorat tinga registrats els seus telèfons a la Universitat de València, no només per al procediment de signatura digital de les actes mitjançant SMS, sinó per a la recuperació de contrasenyes. 

En accedir a l'aplicació, a la pantalla de llista d'actes el professorat trobarà noves icones que indiquen si una acta s'ha de signar digitalment, si ha estat validada pel professor/a corresponent, o està per validar. En clicar en una acta, en la seua pantalla de detall apareix un encapçalat al qual s'ha afegit una fila per a cada professor/a relacionat amb ella. Cada fila conté el NPI, cognoms i nom de cada professor/a, i al costat del NPI es mostra una icona que representa si l'acta està validada o pendent de validació. En el cas que el/la director/a de departament haja validat l'acta en absència d'un/a professor/a, a la dreta del NPI del professor/a se mostrarà entre parèntesi el NPI del/la director/a del departament que ha realitzat la validació. 

Amb l'acta tancada i processada, només es poden efectuar canvis mitjançant diligències, per al que s'han afegit dos nous botons a l'aplicació: Gestió de Diligències, i Validació de Diligències, que permeten efectuar canvis en les notes, explicar els canvis i validar-los.

Aquest procediment comporta substancials avantatges en el sistema de gestió d'actes tant per al professorat com per al personal d'administració involucrat, ja que permet imprimir les actes en format oficial i remetre-les als respectius centres per al seu tancament i arxiu físic. 

AJUDA PER A l'USUARI EN LA GESTIÓ D'ACTES ACADÈMIQUES DIGITALS