.jpg)
L'equip de l'Aula *Empresocial ha sigut present en el VIII Congrés Internacional d'Economia Social – EESCOOP 2025, celebrat a la ciutat de Vigo els dies 12 i 13 de juny. Esta edició ha reunit experts i professionals de l'àmbit de l'economia social a nivell nacional i internacional, consolidant-se com un espai clau per a l'intercanvi de coneixements, experiències i propostes de futur en este sector. Durant el congrés, tres integrants de l'Aula Empresocial van presentar ponències centrades en alguns dels principals reptes i oportunitats que afronten les cooperatives agroalimentàries en l'actualitat:
• Andrea Rey va presentar la comunicació titulada “Aplicació del model JD-R en cooperatives agroalimentàries per a un relleu generacional exitós”, en la qual va analitzar com l'enfocament de recursos i demandes laborals pot facilitar la incorporació de noves generacions en estes entitats.
• Antonia Sajardo va abordar “El camí de la dona en les cooperatives agroalimentàries espanyoles”, una reflexió sobre els avanços i desafiaments que enfronten les dones en la seua participació i lideratge dins d'este model empresarial.
• Teresa Puchol va exposar la ponència “Implicacions de la proposta BEFIT en la tributació de les cooperatives”, explorant els possibles efectes del nou marc europeu d'imposició empresarial en estes entitats d'economia social. La participació de l'Aula *Empresocial en este important fòrum reflectix el seu compromís amb la investigació aplicada, l'impuls del cooperativisme i l'enfortiment d'una economia més justa, inclusiva i sostenible.