UVemprénUniversitat de València Logo del portal

Innotools: Pla de comunicació

Elaborar un Pla de Comunicació en el qual es recullin els objectius, estratègies i accions de comunicació, serà crucial no només per donar a conèixer l'existència de l'empresa, negoci, o els productes i / o serveis que s'ofereixen, sinó també per comunicar la proposta de valor del negoci, és a dir, allò que fa diferent a l'empresa enfront de la competència. En essència, el Pla de Comunicació, constitueix un document de gestió i planificació destinat a aconseguir els objectius estratègics de l'empresa, per això els objectius comunicatius hauran d'estar en consonància amb els objectius estratègics de l'empresa. Amb aquesta senzilla eina treballaràs els elements essencials d'un Pla de Comunicació que ha de recollir:

  • Per a què es vol comunicar: objectius Què es vol comunicar: missatges.
  •  A qui es vol assolir: públic objectiu
  • Com: canals emprats per contactar, fer arribar el missatge al públic objectiu (botiga física, botiga en línia, web corporatiu, bloc corporatiu, xarxes socials, publicitat, esdeveniments, marxandatge ...) i establir una estratègia de promoció i de fidelització de clients
  • Quan: cronograma en què es marqui la planificació de la comunicació
  • Quant: pressupost de les accions de comunicació
  • Control: desenvolupar un sistema de mesurament dels resultats obtinguts amb les accions de comunicació