GT4 SOSTENIBILITAT CURRICULAR Anàlisi de la incidència de la sostenibilitat en els plans d'estudi i guies acadèmiques. Proposar estratègies de per a incorporar la perspectiva de sostenibilitat en els estudis universitaris.
El grup de treball de Sostenibilitat Curricular té l'objectiu principal d'impulsar la incorporació i desenvolupament de competències sostenibles en els plans d'estudi de la Universitat de València. Aquesta institució s'ha caracteritzat pel seu compromís amb la sostenibilitat i un pas definitiu és sistematitzar-lo d'acord amb un marc competencial sostenible. Això suposa no sols contribuir a conscienciar amb coneixement científic de causa de la necessitat de treballar per l'equilibri del planeta a tot l'alumnat de la institució; sinó també al fet que aquest assimile i contribuïsca a desenvolupar la manera de dur a terme tot això. El procediment passa per la ratificació de valors sostenibles (donar suport a l'equitat, promoure la preservació dels ecosistemes, prestigiar el compromís ètic i justícia social...) com a conseqüència lògica d'entendre tècnicament la importància de caminar cap a sostenibilitat; però sense renunciar a constatar la seua complexitat (a la necessària contextualització científica i multidisciplinària dels problemes, ha de sumar-se un madurat pensament crític) i amb l'ambició de contribuir amb l'aplicació de bones pràctiques sostenibles i la generació de noves i eficaces idees per a acostar l'Horitzó 2030. En aquest context, es considera estratègic atendre la formació transdisciplinar dels docents del futur (formació sostenible, però també didàctica) que estan estudiant en totes les facultats de la Universitat de València i que exerciran el seu treball en els quatre nivells educatius de l'educació formal, sense oblidar l'educació no formal i informal, i amb un públic potencial receptor enorme que assegura el positiu impacte soci-ambiental i transferència.
Uneix-te al Grup de Treball 4 Sostenibilitat Curricular enviant un correu a sostenibilitat@uv.es