Logo de la Universitat de València Logo del portal

Presentació del llibre 'Objetos celestes para prismáticos'

Invitació a la presentació

Data: 15 de de novembre de 2019 de 20:00 a 21:00. Divendres.

Lloc de realització: Associació Valenciana d’Astronomia (C/ Professor Blanco, 16, València)

Descripció:

Divendres 15 de novembre a les 20 hores es presenta, en l’Associació Valenciana d’Astronomia, el llibre “Objetos celestes para prismáticos”.

A l’acte hi intervindran José Bosch, Ivan Dragoev i Mercedes Bartual, coautors del llibre; i Juan Fabregat, autor del pròleg.

En aquesta guia, concebuda i organitzada per a acompanyar-nos en l’aventura de descobrir el cel, els objectes celestes apareixen agrupats per constel·lacions, i aquestes, al seu torn, per l’època de l’any en què són visibles. En cada constel·lació se situen i descriuen els objectes de major interès i bellesa, amb comentaris molt útils per a saber-los identificar i apreciar-ne les característiques més notables. A més dels anomenats objectes de cel profund –cúmuls, nebuloses i galàxies–, la guia també ens presenta les estreles dobles que poden ser separades amb prismàtics i una selecció d’estreles variables de carboni. La informació sobre les referències històriques i mitològiques de cada constel·lació que s’inclou en aquestes pàgines suposa un coneixement cultural que complementa la pura contemplació dels astres. Al final del volum s’aborden altres aspectes d’interès científic i s’ofereixen nombroses taules amb dades d’utilitat per a les observacions.

Organitza:

Publicacions de la Universitat de València.

Contacta: marqueting@uv.es

Més informació: