University of Valencia logo Logo Department of Business Administration Logo del portal

Referència del grup:

GIUV2016-328

Descripció de l'activitat investigadora:

La innovació és un factor fonamental en el creixement de qualsevol organització. La innovació implica una manera de pensar diferent. Per açò, es fa precís desenvolupar una sèrie de creences, principis i valors que posen èmfasis en un canvi en la mentalitat emprenedora cap a la innovació en valor, sense abandonar la tradicional innovació tecnològica, que segueix sent un factor imprescindible, per a mantenir i incrementar la competitivitat. Es pretén aprofundir en la explicitación i estructuració dels elements que articulen la mentalitat de l'emprenedor per a identificar i aprofitar noves oportunitats de creació de valor. Posant el focus en l'emprenedor com a innovador en valor, és a dir aquell capaç d'identificar i satisfer una necessitat no coberta per a un mercat no atès. Els recursos i capacitats amb els quals expliquen les organitzacions van a ser clau per a desenvolupar correctament tot tipus d'innovacions. La situació de crisi actual, la necessitat de ser sostenibles en l'ús de recursos i l'aparició en els últims anys d'un increment de la recerca en obert a través de plataformes de Open Science, fan necessari una nova visió en la creació de recursos a través de l'espai obert. En aquest context obert de fàcil accés a múltiples recursos i capacitats ocioses, ineficientment aplicades o amb excés de capacitat instal·lada, resulta clau la labor d'innovador com a coordinador de recursos. Així, la captació, organització i desplegament de recursos en l'i-SPACE pot donar lloc a una revolució. Per la seua banda, la sostenibilitat no solament afecta a la generació de recursos i capacitats sinó que ha de ser la raó per a desenvolupar models de negoci sostenibles tant des de l'àmbit social com a mediambiental. D'aquesta forma, explorarem la innovació social com el procés de dissenyar, desenvolupar i fer créixer noves idees que tenen com a objectiu cobrir necessitats socials. Analitzant i comprenent les motivacions de l'emprenedor, així com els recursos i condicions de context necessàries per a desenvolupar models de negoci sostenibles tant des de l'àmbit social com a mediambiental. El emprendimiento amb base tecnològica també serà abordat pel grup des d'una perspectiva descriptiva de la situació actual i aprofundint en les figures de l'equipe fundador d'aquestes companyies. La modalitat empresarial coneguda com start-*up serà analitzada a través del seu model de negoci, client objectiu i proposta de valor. Així mateix, s'aprofundirà des d'una perspectiva crítica en l'ús i aplicabilitat de les noves metodologies de gestió d'aquestes empreses com el conegut Business Model Canvas i els plantejaments lligen start-*up. És important destacar que la capacitat d'innovació és un dels factors clau de la competitivitat. Una de les línies es dirigirà a investigar la implantació d'aspectes clau en la gestió de la innovació empresarial a nivell empresarial o sectorial tant a nivell regional com a nacional. Aquests estudis de cort més territorial tindran com a espai prioritari la unió europea, a partir de dades recaptades en estadístiques oficials com Eurostat i CIS. Un àrea complementària serà l'ajust de la Innovació amb noves formes de treball més concordes, com el Smart Work, que permeten un increment de la satisfacció dels treballadors així com millores en el clima i en els ràtios econòmics de l'empresa. En empreses i entorns on preval la innovació, la generació de polítiques de recursos humans que s'alineen amb els interessos dels treballadors i que aconseguisquen el compromís i la fidelització dels mateixos, es torna crucials. La CVPP com els nous plantejaments laborals i professionals emmarcats com Smart Work en els quals s'incloga la possibilitat d'autogestió del temps de treball, la utilització serveis col·laboratius en xarxa o la generació de centres virtuals de coneixement, ens permetran aconseguir l'objectiu plantejat.

Objectius, línies i components del grup

Pàgina Web:

No indicada