càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

  • Uvcatedres
workshop quimica sostenible

 

  1. Denominació de la proposta
  2. Àmbit d'actuació
  3. Entitat
  4. Categoria de participació
  5. Descripció
  6. Resum i destinataris
  7. Període d'execució i caràcter del projecte
  8. Finançament
  9. Informació addicional

 

 

 

1. Denominació de la proposta

  • ​Workshop de química sostenible.

2. Àmbit d'actuació

  • Nacional.

3. Entitat

  • Aula Cemex Sostenibilitat.

4. Categoria de participació

  • Bones pràctiques en el desenvolupament d'activitats de divulgació i difusió cultural, acadèmica, científica i tecnològica.

5. Descripció

  • Durant un dia complet s'organitza una sèrie de seminaris multidisciplinaris sobre la química sostenible en els quals intervé gent del món acadèmic, de la indústria i de l'administració, afavorint la discussió amb els assistents.

6. Resum i Destinataris

  • El Workshop va consistir en 8 conferències impartides per investigadors i personal d'empresa de gran rellevància en l'àrea de la Química i de l'Enginyeria Química, oferint una visió de la química sostenible tant des del punt de vista acadèmic com industrial. Les diferents ponències posaren de manifest la importància de la Química Sostenible com a eina per assegurar que les activitats del present no comprometen les necessitats de futures generacions. Després de cadascuna de les presentacions anteriors es va obrir la sessió al públic i els assistents participaren activament amb preguntes, dubtes i comentaris cap als ponents. Tanmateix, en les pauses de café i en el vi d'honor final s'invità als participants a parlar directament amb els ponents.
  • Les sessions tractaren temes com ara la situació actual de la indústria química en la Comunitat Valenciana, noves eines per al control de contaminants de l'aire, aplicacions de la investigació per tal de millorar les condicions de vida en països africans, una ressenya històrica sobre la química i l'ús d'agents químics, noves tècniques de caracterització de materials, usos de nous materials i noves fonts d'energia, i va acabar amb la visió d'una gran empresa química sobre els processos sostenibles.
  • Les jornades van ser un èxit amb més de 200 inscrits i encara que l'activitat era gratuïta i oberta a tots, s'ha de destacar l'afluència d'un gran nombre de joves investigadors i estudiants de màster i d'últims anys de grau, els quals participaren activament en aquestes jornades.

7. Període d'execució i caràcter del projecte

Programa Activitat Projecte
 

 

 

8. Finançament

 

Fons Propis Fons Externs Altres

   

 

9. Informació addicional

 

Nom Descripció Tipus de Recurs
Memòria del II Workshop de química sostenible WEB

 

Solució a un problema (20%)

  • Aquesta pràctica soluciona un problema de divulgació de conceptes de sostenibilitat aplicats al camp de la química, fent que aquests conceptes arriben no només a especialistes sinó a tot l'àmbit universitari i l'entorn acadèmic, conceptes en la base dels quals està el principi de millora contínua.

Resultats reeixits (20%)

  • S'ha constatat que després de les jornades ha augmentat l'interés i la preocupació sobre la sostenibilitat, posant-se de manifest per les sol·licituds dels alumnes de realitzar treballs de fi de grau i treballs de fi de màster relacionats amb aquests temes i per la petició d'informació sobre associacions universitàries que contribueixen a aquestes finalitats. Tenint en compte que l'objectiu era fer arribar aquests conceptes als estudiants, es pot concloure que l'eficàcia respecte als objectius plantejats ha sigut màxima, considerant-se també que l'eficàcia respecte als recursos emprats ha sigut també molt elevada, ja que la major part dels ponents han participat de forma desinteressada i la pràctica ha contribuït a la solució del problema plantejat (la manca de coneixement pràctic del concepte de sostenibilitat en el món de la química i l'enginyeria).

Innovació (10%)

  • Aquesta pràctica ha contribuït de manera positiva en l'ús de nous estils de treball en la mateixa institució i alguns professors han aprofitat aquests seminaris per a formar als seus alumnes o per, a partir d'ells, plantejar-los problemes, treballs i inclús presentacions. El format innovador de "workshop" similar a congrés científic al qual no estan habituats els estudiants de grau i màster ha contribuït a la seua motivació i participació.

Sostenibilitat (20%)

  • L'èxit d'aquests seminaris, probablement els que han comptat amb un major nombre d'estudiants de diferents titulacions i nivells, assegura el manteniment d'aquesta pràctica en la institució, especialment unit al seu baix cost i a l'interés que ha despertat en l'entorn acadèmic i industrial.

Replicabilitat (20%)

  • És una activitat molt flexible i que es pot adaptar a qualsevol càtedra i a qualsevol tema.

Sistema d'Avaluació (10%)

  • S'avalua la mateixa mitjançant enquestes a participants i inscrits, i les qualificacions i comentaris obtinguts han sigut molt positius.
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies